Jeg vil høre jeres vurdering af hvor stort et minus det er for en webshop, ikke at give mulighed for at putte varer i indkøbskurven før kunden logger ind i shoppen.
Hvor mange tror i dropper at handle i sådan en shop ?
vil jeg også gerne, men undrer mig over at det er nødvendigt da de på et tidspunkt skal logge ind uanset hvad for at bestille....
Jeg ville da synes at det var pisseirriterende i det hele taget at skulle registere mig som bruger for at købe et eller andet (især hvis det er en fysisk ting - software er noget andet)
Basalt set vil jeg bare lægge en vare i kurven, skrive mit navn og adresse (eller endnu nemmere - lade shoppen slå det op baseret på mit telefonnummer), for til sidst at betale. End of story.
Hvis jeg bliver tvunget til at registere mig, overvejer jeg seriøst at finde et andet sted at handle (igen - hvis det drejer sig om fysiske varer)
Der skal virkeligt være noget at komme efter hvis jeg skal registere mig.
Hvis du "tvinger" dem til at skulle oprette sig som bruger/logge ind, vil du helt sikkert miste nogle kunder, jeg har dog ikke lige nogle konkrete tal. Det kan sagtens lade sig gøre bare at taste deres navn, adresse osv. uden at de skal oprettes eller logge ind. Men hvorfor ikke give dem mulighed for at oprette sig som bruger, EFTER at de har lavet deres køb?? Så kan du tilbyde dem at blive oprettet som bruger, og dermed gemme deres stamoplysninger.
Hvis jeg skal logge ind, skal jeg huske userid og password - og det gider jeg ikke at have til alle steder hvor jeg handler.
Desuden kan jeg ikke se hvorfor en given butik skal have min mailadresse hvis jeg køber en kaffemaskine. Det er ufatteligt få updates der kommer i relation til kaffemaskiner (med mindre jeg skal have en ordrebekræftelse).
Som nævnt tidligere, så skal der meget til at få mig til at lave en bruger på et site. Det ville være noget andet hvis jeg nu fik. f.eks 10% i rabat på fremtidige handler - så er der et incitament til at signe up, men ellers betyder det jo bare at jeg skal huske på userid og password - til ingen verdens nytte....
Lad mig spørge omvendt - hvorfor vil du have kunder til at registere sig ? Du kan ikke få lov til at sende dem nyhedsbreve alligevel, hvis ikke de utrykkeligt giver dig lov.
Som det er nævnt tidligere i tråden, så er det smartere at give folk mulighed for at signe up efterfølgende - hvis de har lyst.