|
Investering på lukket marked
|
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
Nu er det jeg lige må blande mig i snakken om Bridge. Jeg kan bekræfte at Bridge er et reelt og professionelt foretagende. Udfordringen er blot, og det gælder vel i virkeligheden alle koncepter, at når det omtales af folk som ikke helt ved havd det drejer sig om, så kommer det ofte til at lyde som noget hokus-pokus. Investeringsprojektet Bridge er et rigtig godt tænkt. Det tilgodeser nemlig almindelige menneskers mulighed i at være med til nogen af den slags investeringer som ofte er forebeholdt store og kapitalstærke investorer. Bridge´ motto er noget i retningen af, at er vi mange små investorer og lægger dem sammen til en stor pulje, så er vi lige så stærke som nogle få store. Man har således, som medlem af Bridge, et professionelt advisorboard, som indhenter og godkender investeringsprojekter i prenoterede selvskaber, altså selvskaber som endnu ikke er børsnoterede, som ellers kun er forbeholdt kapitalstærke og risikovillige investorer. Når projekterne er godkendte får du og jeg muligheden, som medlem, at investere i små puljer af f.eks. 8-15.000,- kr. Man får således spredt sine æg i mange kurve, -og som det før er omtalt her i tråden, så findes der ingen investering der er risikofri. Nogle gange går det skidt og i andre tilfælde går det godt, -ja endda rigtig godt. Nu er det sådan, at Bridge´ advisorboard er dybt professionele og dygtige til at spotte de gode projekter til fordel for medlemmerne. På det Skandinaviske marked har der hidtil være 3 muligheder: 1) Det meget medieomtalt IT-projekt "Mindark" som er nogle uhyre interessante prenoterede aktier, som helt sikkert giver pengene mange gange igen, 2) Den Skandinaviske søgeportalen "Svaret" som nok også bliver et godt investeringsprojekt og 3) et ferieboligprojekt på Cypern, som jeg endnu ikke har det store kendskab til. Men således kommer der løbende nye og spændende investeringsprojekter som er værd at se nærmere på. Jeg har selv købt aktier i de tre projekter og porteføljen ligger i depot på en schweizisk bankkonto som man iøvrigt får oprettet til formålet. Det er faktisk lidt sjovt at ha´ en schweizisk bankkonto og hæver man af overskuddet skal man selvfølgelig betale dansk skat. Udover selve investeringsdelen er der ligeledes skabt mulighed for at gøre Bridge til sin egen forretning idet der gives nogle gode bonusser for at invitere nye investorer ind i foreningen samt bonusser den volumen der investeres for under en, -altså en art MLM-koncept. Det er et fantastisk godt og seriøst tilbud, som kan suppleres med andre forehavender man ellers har kørende, som f.eks. job, forretning, etc. Er nogen interesseret i at høre nærmere giver jeg gerne en præsentation. Se evt. websiden forneden og "skip introen". Håber det har givet en mere nuanceret indblik i muligheden Bridge. Mvh. Frederik Laursen |
|
Hej Bent Zimmermann Først tak for dine altid seriøse og lærerige debatinlæg. Superlativer eller ej, -man må tro og have tillid til alt hvad man går ind i. Det er korrekt, at jeg også er udbyder og det var sådan set derfor jeg blev motiveret til at blande mig i debatten. Enhver iværksætter taler jo rosende om sit produkt/koncept netop for at få andre med på idéen eller for at sælge produktet, -ellers var der jo ingen forrtning. For at svare på dine spørgsmål: Først det med risikoprofilen. Det er svært at sige noget generelt om, det afhænger af det enkelte investeringsprojekt som godkendes af Bridge. Men den væsentligste sikkerhed man har er Bridge´s advisoryboard, svarende til en investeringsforenings rådgivere. Så til det med forskellen imellem en almindelig invsteringsforening og Bridge. Den helt store forskel ligger i, at investeringsprojekterne hos Bridge altid er pre-noterede aktier, hvor virksomheden godkendes af advisoryboardet som en virksomhed i vækst og med en garanteret børsnotering inden for en periode fra 6-36 måneder. Kun virksomheder der med god sandsynlig kan overholde disse krav godkendes. I mit forrige indlæg kom jeg i øvrigt til at sige, at søgemaskinen "Svaret" var godkendt. Det passer ikke. "Tommelfingeren" er lige blevt vendt nedad af Bridge´s advisoryboard. jeg synes det virker meget betryggende. Envidere indeholder en almindelig investeringsforening ikke muligheden at bygge netværk og dermed gøre fortagenet til en forretningsmulighed ud over selve invsteringsmuligheden. Du har fuldstændig ret mht. den schweiziske porteføljekonto. Pengene beskattes først når de realiceres. Håber det giver svar på dine spørgsmål!? Ellers vender du bare tilbage. Mvh. Frederik |
|
Hej Bent Zimmermann igen... Lige nogle uddybende svar på dine seneste spørgsmål: Beskatning er et af de emner hvor Bridge endnu ikke har været til meget hjælp, planen er at der kommer meget mere økonomisk, juridisk, finasiel og skattevejledning med i version 2.0 hvor man går over til Silver og Gold-accounts. Det kræver en længere forklaring som nok ikke er relevant her. Skattereglerne i Danmark er, jo som bekendt, at man betaler 43% i skat af overskuddet ved aktiehandel i det år man sælger aktierne. Betalingen skal ske inden 1.3 året efter, hvis beløbet er over 40.000. Mindre kan indbetales frivilligt indtil 1.7 hvis man er på den udviddet selvangivelse. Er det ikk´ rigtigt? Det har du i øvrigt langt mere forstand på end jeg. Så hvis man har 3 puljer i Bridge er det formentlig en fordel at oprette et momsnr og lave det som virksomhed. Herefter gælder virksomheds-skattereglerne og det kan godt være at der bliver brug for et par råd fra en revisor. Man kan også vælge at have fortjenesten som B-indkomst (= mindst mulig bøvl og regnskab). I ACH (Den Schweiziske Bank) får du både en konto (penge) og et depot (aktier). Ens depotnummer er det samme som ens hovednummer i Bridge (BRI-nr). Dette er der mange flere informationer om i de nyhedsbreve man jævnligt får tilsendt fra Bridge. Man investerer som person i netværket. Fordelene ved at være i Bridge er, at det er den eneste måde man kan få adgang til før-børs prospekterne. Man giver Bridge tilladelse til at hæve et beløb på ACH kontoen, som man selv har indsat. Er der ingen penge på kontoen får man ingen aktier. Håber det uddyber nogle af dine spørgsmål!? Mvh. Frederik |
Beskatning er et af de emner hvor Bridge endnu ikke har været til meget hjælp, planen er at der kommer meget mere økonomisk, juridisk, finasiel og skattevejledning med i version 2.0 hvor man går over til Silver og Gold-accounts. Det kræver en længere forklaring som nok ikke er relevant her. Det er fair nok. Skattereglerne i Danmark er, jo som bekendt, at man betaler 43% i skat af overskuddet ved aktiehandel i det år man sælger aktierne. Betalingen skal ske inden 1.3 året efter, hvis beløbet er over 40.000. Mindre kan indbetales frivilligt indtil 1.7 hvis man er på den udviddet selvangivelse. Er det ikk´ rigtigt? Det har du i øvrigt langt mere forstand på end jeg. Det er som udgangspunkt korrekt. Dog vil de første kroner kun være til 28% og alle kan indbetale op til 40.000 kr. frem til den 1/7. Så hvis man har 3 puljer i Bridge er det formentlig en fordel at oprette et momsnr og lave det som virksomhed. Herefter gælder virksomheds-skattereglerne og det kan godt være at der bliver brug for et par råd fra en revisor. Man kan også vælge at have fortjenesten som B-indkomst (= mindst mulig bøvl og regnskab). Det er så ikke rigtigt. Du kan ikke have aktier i virksomhedskatteordningen, og avancen beskattes uanset hvad som aktieindkomst. Det du beskriver kan man derimod opnå ved at foretage investeringerne gennem et selskab - hvis det iøvrigt er muligt i forhold til Bridge. I ACH (Den Schweiziske Bank) får du både en konto (penge) og et depot (aktier). Ens depotnummer er det samme som ens hovednummer i Bridge (BRI-nr). Dette er der mange flere informationer om i de nyhedsbreve man jævnligt får tilsendt fra Bridge.Man investerer som person i netværket. Fordelene ved at være i Bridge er, at det er den eneste måde man kan få adgang til før-børs prospekterne. Man giver Bridge tilladelse til at hæve et beløb på ACH kontoen, som man selv har indsat. Er der ingen penge på kontoen får man ingen aktier. Håber det uddyber nogle af dine spørgsmål!? Bestemt |