Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at købe fra webshop og sælge videre?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi er to piger på 18 år der går med drømme om at blive iværksættere. Vi har fundet navnet, House Of Trend, og vi vil sælge over nettet. Vi har desuden også fundet en masse sider fra England hvor vi ville købe vores ting fra. Vi vil sælge Hair extensions, selvbruner, sko, tøj osv. - en rigtig tøse side, lavet af 'tøser'.

Regnskab osv er der styr på, og nej vi er ikke momsregistreret endnu, men regner vi med at blive.

Vi har dog et problem. Vi blev opmærksomgjort på at det var ulovligt at købe fra en hjemmeside i fx. England og så derefter sælge det videre på vores webshop i DK.

Hvad er reglerne omkring dette, import?  (skal siges at vi betaler VAT når vi køber fra England!)

Er der noget man SKAL registrere sig med når man opstarter ny virksomhed - ville være en god ting at registrere sig med? - har hørt noget om CVR

 

Håber meget der er nogen der kan hjælpe.

Mvh. Michelle Smile

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og glædelig jul :-)

Jeg kender ikke reglerne omkring import, men der skal nok være en masse regler om dette. Men bare rolig, der skal nok være nogen dygtige aminoer som kommer ind på dette.

Men hvorfor ikke tage kontakt til nogen danske importøre, eller høre hjemmesiderne i england om de kender til disse regler?


Du kan lige kontakte mig, er selv ved og åbne lign. side, og har måske et par stykker som kan levere disse varer.

 

 

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle1991:

Vi har dog et problem. Vi blev opmærksomgjort på at det var ulovligt at købe fra en hjemmeside i fx. England og så derefter sælge det videre på vores webshop i DK.

I henhold til lovgivningen så er det direkte løgn. Det kan godt være webshoppen ik vil have i bruger billeder, tekst og evt videre sælger deres produkter, men der er intet ulovligt i det.

Michelle1991:

Hvad er reglerne omkring dette, import?  (skal siges at vi betaler VAT når vi køber fra England!)

Bliv momsregistreret, så slipper i for at betale VAT (også kaldet moms)
Reglerne omkring import er svære at diffinere, hvis vi ik kender produkttype, evt mærke osv...

Michelle1991:

Er der noget man SKAL registrere sig med når man opstarter ny virksomhed - ville være en god ting at registrere sig med? - har hørt noget om CVR

CVR nummer får du når du bliver momsregistreret. Det er dit firma nummer, som du an bruge til at indkøbe varer momsfrit i EU...

 

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej piger,

I skal tænke på i skal have en omsætning(fortjeneste) på 50.000 inden i skal momsregistreres men det kan da være en god ide at blive det for så kan man jo trække momsen fra da det ikke er så sjovt at skulle betale 25% ekstra for en vare men så kan du selvfølgelig også sælge den uden moms :)

Men hvorfor købe fra England? Du skulle hellere få fat i en grossist i Danmark eller noget lign. i burde sagtens kunne starte med en 10-20.000 kr. og få det da noget billigere end ved at købe hos en normal internetshop som jo højst sandsynligt selv har købt deres varer hos en grossist og nu selv skal tjene penge på det.

selv er jeg 16 og selv i gang med at få nogle ting hjem fra schweiz( ;O fandt ud af de ikke var med i EU så håber tolderne overser min pakke hehe) Jeg var selv nød til at købe fra en webshop men det var dog af den grund den vare jeg søgte ikke bliver lavet mere da fabrikken simpelthen er gået ned. brugte 7000 kr. på 12stk knallertdele  og der er allerede flere der gerne vil købe af mig inden jeg har fået det hjem til en pris af 2000+ stk. (7000:12= 600 2000-600 = fortjeneste på 1400kr. stk) så den pakke glæder jeg mig til at få i løbet af juledagene(:

Mvh

den unge iværksætter

Mejner Therkildsen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mejner er der ikke en forskel på omsætning og fortjeneste? Fortjeneste er i mit hoved et spørgsmål om, hvor meget din virksomhed har i overskud af omsætningen.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai:

Mejner er der ikke en forskel på omsætning og fortjeneste? Fortjeneste er i mit hoved et spørgsmål om, hvor meget din virksomhed har i overskud af omsætningen.

Jo det er helt korrekt. Fortjeneste er omsætning minus udgifter.

Så man skal moms registeres når omsætningen er 50.000+

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en kort kommentar:

Mange gange er det muligt at købe i England billigere som man kan købe det til i både Tyskland og Danmark hos en grossist... - så i nogen tilfælde kan det være en fordel at "købe op" hos en webshop, men der er lige det med garantien... Har I styr på om der er garanti på de varer som I køber i England, eller er det en typisk startfejl... Det er vist noget vi alle kender til da vi startede forretning, at glemme nogle små detajler... Det gør det i hvert fald mere besværligt senere hvis man ikke husker det hele..

God jul til alle amino-kammerater....

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle1991:
Hvad er reglerne omkring dette, import?  

England er med i EU og der er dermed (toldmæssigt) ikke tale om import, men om simpelt varekøb. I kan uden problemer købe varer til videresalg.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen! 

Tak for de hurtige svar. Har lige et par spørgsmål mere:

Har fået af vide at hvis vi bruger de billeder fra den hjemmeside hvor vi køber vores varer er ulovligt.
fx. en selvbruner - så tager vi billedet af varen, ligget det ind på vores hjemmeside og sælger det der. - er dette ulovligt brug af billedet? 

Hvordan kan vi vide om de har patent på noget, altså fx billeder eller varer så vi ikke må videresælge.

Ville være træls at starte virksomheden med en kæmpe bøde.

 

Mvh. Michelle - Mange Julehilsner til alle :-)

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

I kan evt. kontakte dem i køber af, og så spørge om i må bruge deres billeder.

Ellers stiller de fleste grosister deres billeder til rådighed, så længe man køber/sælger deres varer.

Mvh Christian

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)