Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at købe fra webshop og sælge videre?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige til Sebastians #2.. Hvorfor kan man ikke det?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Mvh. Sebastian Petersen

Det er ikke korrekt beskrevet her:

Jo du skal betale moms når du køber ind i Danmark - men du fratrækker momsen i dit momsregnskab ( indgående/udgående moms).

Jo du kan godt fratrække momsen på varer købt i EU.

I praksis giver du dit momsnr. til forhandleren, og så kan de sælge dig varerne uden moms.

Mvh

Jesper

 

Tak det var lige det jeg skulle have bekræftet, for sådan gør jeg med mine tyske leverandøre.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

du for langsom - eller hurtig måske - Bautik  Smile

mvh

Jesper

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Parallel import er helt lovligt så længe det er originale varer og man kan bevise dette. Men finder "X" ud af at "X" forhandleren i Italien sender "X" bukser til Danmark, så kunne "X" godt finde på at fratage forhandleren i Italien retten til at sælge "X" bukser i fremtiden. Smile

Du glemte at skrive, at det SKAL foregå indenfor EU...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

"

Det er ikke korrekt beskrevet her:

Jo du skal betale moms når du køber ind i Danmark - men du fratrækker momsen i dit momsregnskab ( indgående/udgående moms).

Jo du kan godt fratrække momsen på varer købt i EU.

I praksis giver du dit momsnr. til forhandleren, og så kan de sælge dig varerne uden moms.

Mvh

Jesper

"

 

Der var noget, jeg ikke var klar over. :-) Mange tak. Nu er det småting vi køber hjem fra England, men lidt bliver det da til!

Hvad er årsagen til, at de blot kan fjerne VAT hvis man oplyser dem et momsnummer?

 

Mvh. Sebastian Petersen

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Petersen:

1. Det med de 50.000kr er blot en grænse for hvor meget du må tjene uden at være momsregistreret, fx må en privatperson godt sælge ydelser og varer og tjene 45.000kr årligt uden at være momsregistreret, men 55.000kr, den går ikke, så skal der momsregistreres.

Øhhh det er altså omsætning det går efter, og ik indtjening!

Sebastian Petersen:

2. Vær opmærksom på, at når man bliver momsregistreret skal man selvfølgelig ikke betale moms af købte varer og ydelser i Danmark, det får du tilbage. Men køber du fra England, kan du ikke trække den engelske moms fra (VAT) desværre. Selvom det er blevet skrevet i denne tråd. Så skal du være momsregistreret i England.

Her er du godt nok helt LOST! For det første så SKAL man betale købsmoms på varer og services købt i DK. Man får dog momsen modregnet i salgsmomsen.
Og du kan sagtens købe VAT/moms frit i England. Du bruger blot dit CVR nummer og sætter DK foran, så har du dit European VAT number!
Og  hva er det for noget sludder med registrering i England? Det er meget sort snak!

Sebastian Petersen:

3. Det behøver ikke være en skidt idé at købe varer i England på en webshop, det kan være en fin pris, og dejlig nemt i starten. Du må dog ikke bruge hverken deres billeder eller tekster, uden at få lov.

Det kan alt andet lige kun være dyre, end ved køb hos distributører eller grossister. Der er et ekstra led på indtjeningskæden!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Petersen:

Hvad er årsagen til, at de blot kan fjerne VAT hvis man oplyser dem et momsnummer?

Sådan er B2B reglerne i EU... De er momsfri, hvis køber har et European VAT number...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sjovere at vi i Danmark skal sælge med moms mellem firmaer i danmark og bruge penge og resourcer på det :) Way 2 Go:D

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

@fashion-seller.

- Hehe, den med omsætning var en smutter, beklager.

- Jeg er naturligvis godt klar over, at man betaler momsen i første omgang, hense mit "det får du tilbage" Det var blot for at illustrere det lidt bedre at jeg sagde man ikke betalte det, kan selvfølgelig godt se at det kan misforstås beklager.

- Jeg var slet ikke klar over det mht. VAT. Jeg oplyser blot hvad jeg har fået oplyst af vores revisor. Og der fik jeg af vide præcis som beskrevet, lidt for dårligt faktisk, hvis det er så sort snak som det tyder på!

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

Jeg er ret interesseret i jeres webshop. Kan du sende mig en mail på adam@bezot.com ?

 

Mvh Adam

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)