|
Ja, det er meget lig det den engelske udenrigsminister sagde i forbindelse med den første Muhamedkrise: "Yes, we have freedom of speach but no obligation to insult!". Klogt sagt. |
Mikkel - Jo, jeg har tænkt over eks. det eks. du kommer med, men jeg vil ikke lade mig undertrykke af at en religion ikke må tegne en person. Hvis de ikke vil gøre det, er det deres sag, men jeg er ikke muslim, og vil derfor ikke bindes af deres regler, og så er det fuldstændig ligegyldigt om det er folk med muslimsk baggrund eller fra Jylland.
Mikkel - Du skriver desuden, "Ytringsfrihed er ikke den eneste vigtige frihed i verden, og når en frihed begrænser en anden må der naturligvis begrænsninger til." Jeg mener at vi her i DK er SÅ utrolig bange for andres meninger og eks. terror at vi går på kompromis med vores holdninger og værdier.
Jeg har ofte hørt følgende, vi har soldater udsendt, vi må hellere hive dem hjem så vi ikke bliver udsat for et terrorangreb (Og nej, til folk der vil fordreje mine ord, jeg mener ikke at muslimer terrorister). Vi skal stå fast på vores principper og meninger og ikke lade andre diktere verden for os. Hvis vi ikke kan/tør dét, skal vi ikke komme og beklage os over at vi er under indlfyldese fra store USA, da vi herved selv har pålagt os begrænsninger på ytringsfrihden. Og havde jeg et kendt medie, ville jeg til hver en tid bringe de omtalte muhammedtegninger, netop for at vise at jeg ikke lader mig true og at jeg ikke lader mig binde af en bestemt religion.
Anne - Jeg har kun ret til at gøre hvad der passer mig indenfor lovens grænser, men jeg vil godt svare på dit spm., jeg får det ud af dét, at jeg viser at jeg kan sige det, og ikke lader mig true af masserne, eller binde af en anden religions regler. Anne denne sætning skal jeg lige have forklaret, "Måske har muslimer lært hvad jøderne ikke lærte før efter et folkedrab (der var jo middelalderen, korsridderne, pogromerne osv. før 2. verdenskrig)". Hvad mener du med den?
Hertil skriver du, "Vi har skabt et folkefærd som vi kalder for muslimer og som vi skærer dem over en kam uanset hvor de kommer fra. Vi jager dem rundt som "nutidsjøder"", så du mener at jeg er at sammenligne med en nazist? Eller har jeg misforstået?
Bliv gratis medlem

"
Jeg foretrækker nemlig at vide hvor jeg har folk.
........ Jeg kender dig jo ikke