|
Hvis ytringsfriheden misbruges af nogle få, til at gøre livet surt for flertallet, så må vi desværre indskrænke ytringsfriheden. Det er heldigvis flertallets ret. Det er det lille mindretal af ytringsfanatister, og deres handlinger, som i sidste ende vil afgøre om vi må stramme op på loven. Jeg gider i hver fald ikke at finde mig I, at jeg bliver forhindret i at rejse i og handle med lande, bare for at DFU og JP så kan opføre sig som idioter. Så heller leve med en strammere lovgivning der forhindre sådan noget og samtidig bevare mig ret til at bevæge mig og handle frit i verden. Det er nemlig også en ret, som jeg finder vigtig. Ytringsfrihed er ikke den eneste vigtige frihed i verden, og når en frihed begrænser en anden må der naturligvis begrænsninger til. Særligt når det er en meget lille gruppe der ødelægger det for en meget større. |
Dato: 12-10-2006 16:27:51 Forfatter: Appel ja, alt kan jo gradbøjes, vendes og drejes og især i kølvandet på Muhammed-sagerne, ses og høres rigtig mange mennesker, som meget gerne vil have lov til at bestemme hvad der må siges og ikke mindst menes.
Tåberne (af alle slags) - dem er der heldigvis stadig plads til i DK
Hvad enten man er enig med JP tegninger eller i DFU''s tåbeligheder, så indskrænkes ytringsfriheden jo ikke af dem, men af de som gerne vil have lov til at bestemme, hvad andre må sige og mene.
Skal vi så blot acceptere at ytringsfriheden og demokratiet indskrænkes til det Uffe Ellemand eksempelvis mener er rigtigt?Jeg mener ikke vores ytringsfrihed på nogen måde skal begrænses, lige som ingen skal bestemme om jeg vil mobbe en kollega hvis det passer mig - fordi jeg jo har retten til at sige hvad jeg mener.Øhh - lyder det som noget vi kan være enige om? Eller var det for provokerende? Ja et eller andet sted er ovenstående vel det vi er igang med, når vi forlanger at have retten til at sige hvad vi vil - uanset hvem der måtte føle sig trådt på.Der skrives en del om at der var tale om en privat videooptagelse - hvordan kom den mon til mediernes kendskab? Monstro det var en lille generalprøve før DF lagde endnu en religiøs fornærmelse op på deres officielle hjemmeside!Udtrykket "at fiske i rørte vande" hvor man udnytter en situation til at fremfører sit ærinde kunne med god mening bruges om DF - blot er det med omvendt fortegn idet der her var tale om en stor torsk der søgte opmærksomhed.Blot min 5 centMed venlig hilsenLars C
Bliv gratis medlem