Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mediernes skyld???

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
> og kan resten af kloden ikke lide det, må de lære at affinde sig med det.

Og hvis resten af kloden så synes vi er nogle idioter som de ikke gider handle med må vi jå bare finde os i det. Hvor smart er det lige?

Det kan godt være jeg er for "købmandsagtig" men det ER altså bare ikke særlig smart at råbe "idiot" (eller det der ligner) efter de kunder der kommer der kommer ind i ens butik :)

Jeg synes ikke Danmark skal ende som hypokonderens gravsten, hvorpå der stod: "Jeg fik ret!". Vi kan da godt argumentere for, at vi har ret til at pisse alle andre mennesker ude omkring i verden af, men jeg gider personligt ikke ende i en isoleret afkrog fordi nogle fjolser skal demonstrere deres smagløse menneskesyn.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 13:44
Mikkel du har fuldstændig ret ( håber ikke jeg blev forstået i den anden retning)

Det er da også bemærkelses værdigt at påråbe sig ytringsfriheden og så stå og klynke bagefter over at der kommer reaktion

Og jeg syntes da ikke det handler salg (det gør det også) men om at have frie muligeheder og individuelle valg.

Hvis vi isoleres som et "ekstremistisk land" så tro jeg sgu ikke rigtigt at vi får det fries muligheder

Og jeg tror ikke på ytringsfanatisme............. 

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:49
>  ytringsfanatisme
Det er et godt ord! :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:15
Anne - Du har ret, alle har ret til at sige deres mening. Derfor har jeg også ret til at tegne Muhammed og smække det i en avis. Det er "de andre" nødt til at respektere.

Mikkel - Du har ret, vi kan hurtigt blive betegnet som et fremmedfjendsk land, og miste omsætning til eks. mellemøsten, men hellere kun sælge til Europa, Asien, USA osv. end at give afkald på det mest dyrebare, vores frihed til at tale og tænke frit. Det handler ikke om det der bliver sagt, men om at vi kan sige det.

Og så kan de true og brænde flag nok så meget de vil, jeg giver ikke afkald på min ytringsfrihed.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:15
Demintri, jeg tror ikke du har tænkt så langt over konsekvenserne af det du siger. For hvis ytringsfriheden misbruges, som i denne og den tidligere Muhammed-sag, så vil det næsten helt sikkert føre til en indskrænkning af netop ytringsfriheden. Det har det til en hvis grad allerede gjort. Jo mere ytringsfanatisme, jo mindre ytringsfrihed.
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:43
Ytringsfanatisme - det er jo blot en side af sagen.

Meningstyranni er en anden side af samme sag. (når visse grupper i samfundet mener at de alene ved hvad der er bedst for os alle...)

Der er sær smag af rigtig megen dobbeltmoral over Muhammed-sagerne, både i medierne, men også blandt de almindelige danskere - alle er enige om at man ikke kan gå på kompromis med ytringsfriheden og demokratiet og alligevel er  nærmest hele befolkningen delt i to... 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 15:52
Dimitri;
Selvfølgelig har du din ret til at gøre lige hvad det passer dig. Og hvad så ??? .... rundsave på albuerne....  Og hvad får du ud af det???

VI har vores grundlovssikret ret til at ytre os og den bl.a. skabt for at sikre os mod undertrykkelse.

Det jo ikke bare tegningerne, det jo det ligger bag den og før den osv. Vi har skabt et folkefærd som vi kalder for muslimer og som vi skærer dem over en kam uanset hvor de kommer fra. Vi jager dem rundt som "nutidsjøder"

Og det acceptere "de" ikke. De konvertere ikke uanset hvad vi mener der er det rigtige... Måske har muslimer lært hvad jøderne ikke lærte før efter et folkedrab (der var jo middelalderen, korsridderne, pogromerne osv. før 2. verdenskrig)

Og vi bor i vores "fantastiske demokrati" hvor et af bud''ene er:

Du skal ikke tro du er noget !!!!

Og jeg har ret til ............bla.bla.bla. (et krav)

Vi jo ved at udvikle os til halv-hel sociopatisk nation. Hvis vi havde evnen til at føle empati ville vi stå meget bedre

Spørg dig selv hvor mange der ville sige de samme ting eller vise de samme ting om jøderne

Pyha..........

Og Mikkel

Det syntes jeg også, men jeg er ikke ophavsmanden

Anne

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:57
> alle er enige om at man ikke kan gå på kompromis med ytringsfriheden og demokratiet

Nej, det kender jeg faktisk ingen der er enige i. Som Uffe Ellemand sagde, i forbindelse med den forrige Muhamed-sag, er det stort set kun psykopater der ikke lægger bånd på sig selv. Hverken ytringsfrihed eller demokrati er uden grænser. Og jo mere ytringsfriheden misbruges af folk der ikke forstår at der følger ansvar med enhver frihed, jo flere begrænsninger vil der komme i ytringsfriheden. Personligt vil jeg f.eks. ikke finde mig stiltigende i at hele Danmark, og dermed også jeg, bliver opfattet som racistisk og muslim-fjendsk af resten af verden, fordi et par tåber mener de skal have lov til at ytre sig som det passer dem. Hvis der er alt for mange som ikke kan finde den rette ballance i ytringsfrihedens naturlige grænser, så er alternativet lovgivning. Og det synes jeg dybest set ikke er en god løsning, men det kan blive nødvendigt.
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:28
ja, alt kan jo gradbøjes, vendes og drejes og især i kølvandet på Muhammed-sagerne, ses og høres rigtig mange mennesker, som meget gerne vil have lov til at bestemme hvad der må siges og ikke mindst menes.

Tåberne (af alle slags) - dem er der heldigvis stadig plads til i DK

Hvad enten man er enig med JP tegninger eller i DFU''s tåbeligheder, så indskrænkes ytringsfriheden jo ikke af dem, men af de som gerne vil have lov til at bestemme, hvad andre må sige og mene.

Skal vi så blot acceptere at ytringsfriheden og demokratiet indskrænkes til det Uffe Ellemand eksempelvis mener er rigtigt?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 16:35

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)