Du må meget undskyld Janno, men jeg er sgu noget forbløffet over dit indlæg. Amino Debat er ikke og har aldrig været tænkt som et sted der skal give dine websites en bedre placering i Google. Amino er et debatforum for iværksættere hvor vi udveksler erfaringer og hjælper hinanden. At du så har brugt Amino på en måde som vi aldrig har tiltænkt, eller opfordret til, det kan jeg bare ikke gøre så meget ved. Om du tror på det eller ej, er op til dig (Du er også velkommen til at få listen tilsendt forøvrigt) Men vi har store problemer med spam i profiler. Og ja, der er andre måder at løse det på, men denne var den letteste og mest effektive og hvis den tilmed kan give nogle flere plus medlemmer, så kan jeg sgu dårligt få armene ned af begejstring. At du føler dig røvrendt er jeg ked af, men jeg deler ikke din opfattelse. Jeg håber du bliver på Amino og fortsat hjælper iværksættere. Og når du vågner frisk i morgen, kan se at Amino har andre kvaliteter end af få dine websites lidt højere op i Google.
|
Martin Thorborg:Vi har i dag slettet mere end 400 "påståede" spam profiler og jeg sender dig gerne en liste hvis du vil se dem (martin@thorborg.dk).
Vi har fået en advarsel sendt fra Google og der er ingen tvivl om at vi bliver straffet for det indtil vi gjorde noget ved det.
Min ide var at lukke helt af for profiler for brugere der ikke var logget ind, da vi så i det mindste standsede problemet i forhold til Google, men en af vores gode programmører fik ideen at spammerne næppe blev Plus medlemmer og så tog det en halv time at programmere en løsning på problemet.
En anden nem løsning kunne vel have været at lukke for offentlig adgang til en profilside indtil den nye bruger havde skrevet et vist antal indlæg og sætte et script til at søge efter no-display eller hvad spammerne nu bruger.
Martin Thorborg:Mht. at tone rent flag, så forstår jeg dig ikke, jeg syntes vi er ret klare i spyttet. Vi vil gøre hvad vi kan for at gøre så mange til Plus medlemmer som muligt, da vi så får flere penge til at udvikle nye services for. Amino Freelancer er lavet for de første penge vi har fået ind og der er flere nye services på vej, da vi får en del nye medlemmer hver uge.[...]
Jeg har ingen problemer med at du driver en forretning med Amino, men det er trods alt brugerne der bruger deres tid på at levere langt det meste af indholdet - tid der kunne være brugt til at drive deres egen forretning osv.
Martin Thorborg:[...] Jeg kan kun se at det er til gavn for alle, at Amino hjælper så mange som muligt og jeg kan ikke se at et eneste tiltage har forringet noget væsentligt for gratister. [...]
Signatur-delen var da noget af en forringelse.
Martin Thorborg:Og skulle nogen føle at noget vigtigt er blevet taget fra dem, så må det være muligt at finde de sølle 85 kr. om måneden, et Amino Plus medlemsskab koster.
85 kr/måned kan virke sølle når bank saldoen stiger støt. Men for mange nye iværksættere kan en udskrivning på 990 kr også betyde et par uger mere med leverpostejsmadder og pasta med ketchup iblandet varmt vand ...
Martin Thorborg:Så ro på, det skal nok gå alt sammen.
Det skal nok gå alt sammen var da vist det mantra Fjoghet benyttede flittigt på valg-aftenen da han blev valgt for sidste gang - og bare se hvordan Danmark er kørt i sænk nu efter 9 år med VC-regeringen.
Bliv gratis medlem