Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juhuu...over 500 medlemmer på KarriereVeninder.dk på under 1 uge.

Side 7 ud af 8 (77 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

How...koks i systemet.

Mit indlæg blev dobbeltpostet.

Sorry.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 13:11

Birgit - Min-mave.dk:

Der vil jeg gerne give d`herrer ret, på forsiden signalerer du med at du har over 600 profiler oprettet nu - flot Yes - men du signalerer også at dine brugere faktisk er meget passive på dit site.

På oversigten viser du nyeste tråde oprettet, men man kan tydeligt se at det mest almindelige er at der bliver oprettet èn tråd hver 1-2 dage og det er de færreste der mener det signalerer noget positivt. Under brugernes events er der også helt blank - igen = NUL aktivitet brugerne imellem.

Indtil du får godt gang i dit site, så forsøg at lægge vægt på de ting som rent faktisk signalerer liv og brugeraktivitet og deaktiver eller gem de andre mere passive oversigter noget mere.

Selv om du ikke i den forstand sælger et produkt, bortset fra annoncering og VIP-profil - så hold øje med statistikkerne, og har du ikke allerede Google Anallytics installeret så få det gjort med det samme.

Hold derefter øje med Bounce Rate, tid brugt på dit website, hvor mange brugere der vender tilbage efter de allerede har besøgt sitet en gang. Statistikkerne siger meget og med dem i hånden kan du også meget bedre bedømme hvordan sitet udvikler sig og hvilke områder du skal være opmærksom på.

Hold øje med brugernes adfærd på sitet, gør de det du gerne vil have dem til? Hvor mange tilmelder sig og hvor mange vælger at betale for et VIP-abonnement?

Og mit allerbedste råd - LYT til dine brugere i stedet for at tro at du ved bedre end dem, brugere på et site har ofte nogle helt andre ønsker end den person som ejer sitet og alt kritik fra dem er guld værd. Udvikel dit site i samarbejde med brugerne, så kommer du meget langt.

Held og lykke med sitet, jeg håber du løbende fortæller os hvordan det går. Opret evt. en blog på Amino, hvor vi kan følge dine tiltag og måske komme med feedback i ny og næ. 

Hej igen,

Tusinde tak for jeres gode indputs!!

Flere af dem tak!

CHAT

Jeg lytter til jer, og har nu fjernet chatten J

FORUM OG AKTIVITET PÅ SITET

Jeg er helt enig med jer i, at der skal være mere aktivitet på sitet. Det er alfa omega at der kommer brugergenereret aktivitet – det er i høj grad det, sitet er bygget til. Faktisk sidder jeg med hjertet helt oppe i halsen og begyndende dårlige nerver fordi, det tager tid at sparke aktiviteten i gang!  Hele mit netværk er nu sat i sving, og jeg håber de kan hjælpe i løbet af de næste dage.

Jeg hører meget gerne jeres fif til at få gang medlemmerne gjort mere engagerende og aktive på sitet – da det er dette, som er min absolutte førsteprioritet.

Forum-boksen på forsiden, og den aktivitet man her kan se, ser ganske rigtigt ikke videre fornøjelig ud. Forum-boksen burde vise de nyeste oprettede tråde, men i virkeligheden viser den de tråde, der sidst er skrevet i. Det betyder, at hver gang der bliver skrevet i en tråd, der er oprettet for flere dage siden, er det oprettelsesdatoen for den tråd der bliver vist i boksen. Det skal laves om ASAP.

LYT TIL BRUGERNE

Hej Birgit J Jeg er helt enig med dig i at man skal lytte til brugerne.

Inden jeg begyndte at få udviklet sitet, udarbejdede jeg en fancy online spørgeskemaundersøgelse, hvor 1000 medlemmer svarede på, hvilke tekniske funktionaliteter de gerne ville have på sitet, hvilken type arrangementer de gerne ville have, om de ville betale for abonnement, og hvis ikke, hvorfor så ikke…og meget mere.  Den undersøgelse har hjulpet mig undervejs.

Dertil  har jeg haft en fokusgruppe, som har hjulpet mig med indput til design af sitet (designet blev lavet helt om pga. indputs fra brugerne), funktionaliteterne, brugervenligheden, test af sitet mv.

Inden jeg oprettede en fokusgruppe, fik jeg af vide, at jeg skulle forvente af omkring 1/3 af brugerne ville være passive, 1/3 af brugerne ville være semi-passive, og 1/3 af brugerne ville være aktive – og det passer 100 %. Mit problem har således ikke været, at jeg ikke vil involvere brugerne, nærmere, at det har været svært at få trukket nogle tilbagemeldinger ud af dem.

Min erfaring er, at det at kaste noget op i luften og bede dem have en holdning til noget abstrakt, slet ikke nytter noget. Man får simpelthen ingen tilbagemeldinger. Når jeg først HAR lavet et design, HAR oprettet en event eller andet, kan jeg derimod godt få dem til at komme med tilbagemeldinger. Nu hvor sitet allerede er der, går jeg derfor ud fra…eller håber…at det blive lettere for dem at komme med feedback.

GOOGLE ANALYTICS

Google analytics stod allerede på listen, men nu hvor jeg har fået indputs fra dig Birgit, står det aller øverst ;-)

GENERELT

KarriereVeninder har kørt i lidt over 1 uge nu, og det tager selvfølgelig tid at få masser af aktivitet på et site, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre dig Birgit, hvor længe der gik, før dit site for alvor ”tog fart” sådan rent aktivitetsmæssigt? Skal jeg have dårlige nerver over aktiviteten på nuværende tidspunkt?

Gratis-perioden vil i øvrigt blive forlænget meget længere for netop at få gang i sitet.

Kom gerne med flere indputs J

Smil

Rikke

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 16:34

Rasmus Lindgren:

Tillykke med den fine åbning.

Sitet ser dog lidt underligt ud i min Safari browser (mac). Forsiden ser fin ud, men undersiderne ser ud som følger (se screenshot)

Hej,

Jer med Safari og Chrome.

Oplever I stadig de ovenfor skitserede problemer...der er nemlig arbejdet på det nu?

SMil

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 13:03

Selektiv:

Rasmus Lindgren:

Tillykke med den fine åbning.

Sitet ser dog lidt underligt ud i min Safari browser (mac). Forsiden ser fin ud, men undersiderne ser ud som følger (se screenshot)

Hej,

Jer med Safari og Chrome.

Oplever I stadig de ovenfor skitserede problemer...der er nemlig arbejdet på det nu?

SMil

Kuk kuk :-)

Er det ikke en af jer gæve Amino'er der kan svare på ovenstående?

SMil

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:13

Det ser fint ud nu.

Du kunne jo også selv downloade Chrome og Firefox, idet de begge er gratis og kan hentes på under 1minut :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:00

Det ser umiddelbart fint ud med Safari på mac

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 08:07

Selektiv:

KarriereVeninder har kørt i lidt over 1 uge nu, og det tager selvfølgelig tid at få masser af aktivitet på et site, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre dig Birgit, hvor længe der gik, før dit site for alvor ”tog fart” sådan rent aktivitetsmæssigt? Skal jeg have dårlige nerver over aktiviteten på nuværende tidspunkt?

Kære Rikke

Jeg har primært et ord at sige omkring det at drive et community - tålmodighed og masser af hårdt arbejde.

Så mit allerbedste råd til dig er at finde ud af hvilke nogle ting der giver din side mest værdi, er det informationer, tilbud til dine medlemmer, videreudvikling af sitet, debatten eller...

Når du har fundet ud af det og også er rimelig sikker på at det passer med det dine brugere også gerne vil have, jamen så går du i krig med at få det område op at stå. Jo flere større områder du kaster dig over, jo større er sandsynligheden for at du mister fokus og ender med halv-færdige projekter rundt omkring på siden.

Du vil sikkert opleve at det kommer til at tage lang tid før tingene er bare nogenlunde som du ønsker, gå hele tiden ud fra det du har, sæt nye delmål og gå efter dem.

Hvis alt går vel, du hænger i og skaber værdi for dine besøgende, så skal det nok også lykkes dig at skabe et succesfuldt community.

Held og lykke med sitet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 19:51

Hej Rikke

Først og fremmest tillykke med den flotte start. 500 medlemmer er alt andet lige godt gået.

Jeg finder online netværk spændende, men også meget udfordrende, fordi at det er tidskrævende at være aktivt deltagende i et netværk.
Jeg var f.eks. selv med på Vi-Kvinder for et par år siden og i perioder meget aktiv.

Så kom jeg på facebook og en række andre fora og har på et tidspunkt måttet skære i antallet med hård hånd - og flere af dem er røget fra også selv om jeg finder initiativet spændende.

Når jeg kigger på oversigten af grupper på sitet, ser jeg emner der også findes her på Amino, på Facebook og andre steder. Prøv evt. at overveje om du skulle strukturere grupperne på en anden måde og på en eller anden måde derved kunne lave en ydelse, der gjorde at man rent faktisk får værdi af at deltage i gruppen. Det kunne være en eller anden form for møde evt. online, som havde et mastermind agtigt ærinde, hvor man faktisk udviklede viden og kompetence. Med det rigtige set-up, ville du faktisk enten kunne hæve prisen eller indføje et eliteniveau alt efter, hvad du har lyst til med sitet.

Det kan også være at det skal være noget helt andet.. Pointen er blot at der skal være mere at komme efter end det man finder alle andre steder.

alt det bedste

Kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 20:26

Hej Sofie,

Tak for dit indlæg.

Du har misforstået, hvem det er der opretter grupperne Smile Det er ikke mig, der opretter grupperne på sitet. Denne aktivitet er 100 % brugerskabt, og det er derfor brugerne der selv bestemmer, hvad der skal være af grupper. Der findes nogle retningslinier der skal overholdes, når man opretter en gruppe, men bortset fra disse kan man oprette grupper der har præcis det indhold man har lyst til. 

Men tak for dine betragtninger :-)

SMil

Rikke

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:24

Jeg har meldt mig til i dag. Nu håber jeg ikke at jeg bliver skuffet. Jeg har meldt mig ind, for at støtte en iværksætter med en god ide, og fordi jeg hører til sitets målgruppe. Jeg har ikke betalt årsabo, da jeg lige vil se hvordan det går. Held og lykke og hvis du slækkede en anelse på adgangskravene, nåede du nok de 1000 allerede i næste uge.Broken Heart

Side 7 ud af 8 (77 indlæg)