Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det kan i ikke være bekendt Amino Moderatorer

Side 11 ud af 12 (116 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har også 110% opbakning fra mig, Janno.

Jeg synes, at du rammer hovedet på sømmet i dit indlæg her:

Janno Damgaard Lassen:

Lad os sige at der kommer en ny amino, der fører sig frem som sikkerhedsekspert, og korrigerer råd andre har fået i forbindelse med sikkerhed, til råd der reelt bringer deres ejendeles sikkerhed ned på et klart lavere niveau.
Ydermere går denne person lynhurtigt ind og besvarer ethvert spørgsmål om sikkerhed, lydende som ekspert, og med en signatur ala din der bakker hans ord op.
Men de råd han giver er i stil med at folk skal købe et bestemt alarmsystem som han påstår er det bedste der findes, og du sidder med en viden om at dette system faktisk er direkte farligt og kendt i branchen for at udsende signaler der let kan spores af potentielle indbrudstyve, hvorefter systemet via en bagdør giver let adgang uden at trigge alarmen.

Lignende situationer gentager sig flere gange, hele tiden med den samme mand, og ret ofte med direkte forkerte svar.

Vil du blot sidde inde med din viden og holde din kæft, eventuelt sende ham en høflig pb?
Eller sende en pb til den der spørger hver gang manden skriver noget der er forkert, og lade de forkerte råd stå upåtalte hen i forummet til tid og evighed?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:57

Janno Damgaard Lassen:

Kære søde Rasmus

Du begrunder din negative vurdering af min handling med at argument der ikke var en mulighed da hele denne situation opstod for længe siden.
Og du får det til at lyde som om at jeg kunne have løst det ved at give en stjerne til manden, som jo tydeligt selv har erkendt at han bruger flere profiler, og sjovt nok i en periode fik over 20 point for hvert eneste indlæg han lavede, og en eventuel 1 stjerne fra mig ville kun have øget hans amino karma.

Så ja, jeg er nødt til at sige enten skal du udtale dig om det der reelt foregik, eller holde din mening for dig selv, for du forplumrer diskussionen med umulige scenarier der ikke bidrager positivt.

Jeg sætter da pris på at du gider deltage i en debat med mig på en søndag, men vil du ikke venligst holde dig til fakta? Big Smile

Ahh.. det var tonen vi skulle have tilbage Yes. Jeg udtaler mig overhovedet ikke til den aktuelle sag, så der er ikke nogen fakta at holde sig til. Jeg forholder mig udelukkende til min egen mening om at der skal to (eller flere) til at diskutere, og den måder jeg mener man burde tale til hinanden (både på nettet men også selvfølgelig også hvis man står overfor selvsamme person).

Og så må du have en fortsat glad dag. Nu vil jeg gå en lille tur i det gode vejr med min yderst gravide kæreste.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:03

Rasmus Lindgren:

Nu vil jeg gå en lille tur i det gode vejr med min yderst gravide kæreste.

Hun er vel forhåbentlig gravid indvendig Wink

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person
Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:10

Christian iMARKETING:

Du har også 110% opbakning fra mig, Janno.

Jeg synes, at du rammer hovedet på sømmet i dit indlæg her

Tak til jer der melder opbakningen rent ud.

Og til denne kommentar, ja det var præcist sådan jeg gjorde da situationen startede, og eskaleringen kom bl.a. via hans tilhængeres og egne aggressive forsvar, og hans påstand om at jeg tog fejl indtil han måtte give sig da Mikkel og Thomas bakkede mit svar op, der kunne han ikke fastholde sit forsvar længere, men fortsatte sin aggressive stil alligevel, imens seo-profferne blev skudt i skoene af andre erfarne amino'er at de var i brødnid, når det vi alle ville var at sørge for retvise svar på amino som det tidligere havde været.
Omtalte tilhængere forsvandt stort set alle sammen samtidig med senna, så læg i det hvad i kan, jeg ved godt hvad det beviste for mig.

Jeg er selv ked af at situationen endte som den gjorde, men fortryder ikke hvad jeg gjorde i går, er blot ærgerlig over at der er en del der bliver ved med at forsvare en sådan persons ret til at forpeste amino.

Hvis vi ikke slår hårdt ned på tydelige plagiater og direkte farlige svar, ved at bede de personer finde sig en anden legeplads er amino udelukkende en kirkegård og et opholdssted for trolls inden længe.
Det burde være en moderator eller crews første prioritet at spotte de mennesker, og bede dem forflytte sig til andre græsmarker, så undgås sådanne episoder i fremtiden.

Jeg har ikke ønsket at lege selvbestaltet seo politi, overhovedet ikke, men når man tydeligt snyder andre og truer mig personligt, bakker jeg ikke, men går fremad, det har altid givet mig de bedste resultater.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:42

Hej Martin.

Tusind tak for dit rigtigt gode svar.

Det sætter alt i perspektiv.

Ud fra din lydfil vil jeg derfor foreslå følgende:

"Anmeld dette indlæg" flyttes ud som en seperat knap.

Ved "mouse over" vises følgende tekst: "Såfremt du anser dette indlæg som et forsøg på vildledning eller et personligt angreb bedes du anmelde indlægget, så vi kan holde en ordentlig tone på Amino. Vi tager normalt aktion på anmeldte indlæg på 5 minutter. På forhånd tak."

Herved er det fremover tydeligt for folk, hvordan de skal opføre sig og de behøver derfor ikke at bruge en masse energi på selv at advare.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:50

Hej Martin

Jeg vil oxo lige takke dig for et super indlæg der Smile

God søndag til dig oxo

/allan

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 16:04

Martin Thorborg:

Kære Martin

Tak for dit mp3 indlæg, jeg er glad for at der var en god grund til dit fravær, dog er jeg ikke glad for at du har ondt i hænderne, det kender jeg godt til, og ønsker dig god bedring af hele mit hjerte.
Jeg håber ellers du nyder din søndag og familiehyggen med Camilla og ungerne.

Og så til min kommentar til dit indlæg:

Jeg har egentlig kun en kommentar, for grundlæggende er jeg enig i din holdning, og som jeg har skrevet tidligere ser jeg udmærket problemet.
Men jeg synes det er for slapt at melde ud at i de oplagte tilfælde vil i heller ikke gribe ind fordi det vil skabe en flod af folk der vil have i skal gribe ind her, der og alle vegne eller hvordan du nu lige fornulerede det, du fanger nok pointen.

Det er naturligvis hverken acceptabelt eller holdbart skulle den situation opstå, men at begrunde at man derfor heller ikke vil gribe ind i de oplagte tilfælde er ikke den rigtige holdning i mit verdensbillede.

Som nogen nok har registreret er jeg tidligere fodbolddommer, og hvis jeg havde anlagt den holdning som dommer, eller for den sags skyld i mine år med lederansvar på arbejdsmarkedet havde jeg aldrig haft skygge af succes er jeg overbevist om.

Hvis der ikke er tvivl i jeres øjne skal i selvfølgelig gribe ind for at opretholde amino’s gode navn og rygte, det burde være oplagt set her fra det kolde nord.
Og er der tvivl, så lad dog for himlens tvivlen komme den anklagede til gode og fjern blot injurierne så i beskytter amino bedst muligt.

Det kan da ikke være svært at administrere, når man er chefen/cheferne har man det sidste ord, uanset ”pøbelens” mening.
Sådan er det at være den der bestemmer, der følger kedelige opgaver med at være en god leder.

p.s. jeg betragter mig selv som en del af pøbelen, så det var ikke for at fornærme nogen.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når jeg nu igen nævnes må jeg jo lige svare :)

1) Det er snart et stykke tid siden både Thomas og jeg (iøvrigt helt uafhængigt at hinanden) besluttede at bruge færre kræfter her og flere andre steder. Så det er ikke noget nyt.

2) Jeg kan ikke tale for Thomas men for mit vedkommnende har det altså ikke noget at gøre med at være "forsmået", at jeg bruger mindre tid på Amino end tidligere. Det er en kombination af flere ting:

.... 1) Jeg har altid godt vidst, at jeg ikke kunne forvente en for mig fagligt udfordrende sparring med SEO kollegaer her på Amino. Det får jeg tilfredstillet andre steder og det er fint nok. Så når jeg alligevel har deltaget i SEO-debatterne på Amino lige siden starten har det været af samme årsag, som når jeg holder foredrag, skriver artikler og bøger: For at være med til at sikre et så højt vidensniveau hos dem der skal arbejde med eller købe SEO. For jeg tror på, at jo mere korrekt viden der er, jo bedre uddannet markedet er, jo færre vil blive snydt.

I løbet af det sidste års tid har det været sværere og sværere, at trænge igennem med vigtige korrektioner af forkerte "gode råd" og korrekte svar i SEO-debatterne her på Amino - bl.a. fordi der har været en stor stigning i åbenlyse trolls, småsvindlere og andre udskud. Uanset om jeg eller andre har påpeget det synes jeg ikke der har været så stor opbakning til at sparke dem på porten.

Dette har helt naturligt bidraget meget til, at reduceret min naturlige interesse for at deltage i SEO-debatterne her.
Jeg har så i stedet for valgt at bruge lidt mere af min tid på SEO Supporten, holde foredrag, skrive bøger og artikler. Så jeg hjælper fortsat rigtig mange med SEO, og jeg tror jeg gør det bedre for de fleste på denne måde.

.... 2) Martin, du skrev d. 2.10 som et svar på nogle af frustrationerne: "Med andre ord, så er mit råd at du bare lader andre klare de trivielle spørgsmål ...", hvilket jeg opfattede som en anbefaling af, at jeg netop brugte lidt mindre tid her på SEO-debatterne. Det har jeg så taget til mig.

I ovenstående lydsvar siger du så: "Det er da super irreterende at Mikkel deMib og Thomas Rosenstand at de vil komme på Amino mindre end de gør i dag ..."

Måske er det bare mig der er lidt tungnem men jeg synes måske at signalerne er lidt fovirrende :)

3) Jeg har ikke forladt Amino og jeg har ikke smækket med døren. Men jeg kan godt mærke, at når jeg bruger mindre tid her på det område jeg ved mest om, så falder min almindelige opmærksomhed og fokus på Amino også. Og langsomt er det bare ved at sive lidt ud på et sidespor på min desktop - so to speak :)

Og så et lille tip til dig og udviklerne, Martin, i forhold til at finde frem til dem der kører netværk af profiler og på anden måde misbruger Amino uden respekt for stedet ...

1) Start med at tjekke profiler oprettet med samme IP og eller email/domain. Mange af dem vil der ikke være noget galt i og kan hurtigt udelukkes, men andre vil sikert stikke ud som  "mistænkelige"

2) Få udviklerne til - en nat hvor de alligevel keder sig :) til at lave nogle avancerede databaseudtræk. Et eksempel på et sådant kunne være: Et udtræk hvor du lister alle de profiler der hurtigst har fået mere end X possitive stemmer på flest indlæg sorteret efter samlet score. Igen vil der sikkert være profiler på den liste du hurtigt kan udelukke - f.eks. din egen, mens jeg er ret sikker på at der er andre der vil stikke meget ud.

Dette udtræk kan du så køre med jævne mellemrum for at se om der er nye profiler - eller netværk af profiler, der dukker op. I bør naturligvis også lave andre udtræk end det jeg foreslår her. Men det skal man så lige tænke helt igennem. Sig til hvis du har brug for lidt ideer (som måske er bedst at tage udenfor debatten - sikkerhedssystemer fungerer nu engang bedst, når de ikke debatteres i detataljer offentligt)

3) Overvej at bruge nogle af de samme skumle tricks som I brugte i gamle dage på Jubii chatten - du ved, "skjulte" cookies, profiling og den slags. Der bør efterhånden findes nogle Open Source biblioteker til det meste af den slags som man må kunne bruge. Det var da i hvert fald et par timers research værd at se på.

4) Offentliggør hvem der stemmer på hvem - så man via hvert af de indlæg der har fået stemmer kan se hvilke profiler der har gjort det.. Det bruges andre steder med succes. Øget gennemsigtighed reducerer muligheden for systematisk misbrug - i hvert fald uden, at alle opdager det.

Implementerer du alle fire løsninger - eller flere, så øges chancerne for at fange dem der misbruger Amino naturligvis væsentligt! :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:54

Dejligt indlæg fra både martin og Mikkel!

Jeg kan tale for min egen regning at jeg har savnet både Thomas & Mikkel Inde på Amino, da jeg har nydt godt af deres erfaringer og deres proffesionalitet og jeg håber at du Mikkel og Thomas kigger ind lidt mere, da jeg tror at vi er mange der vil have gavn af jer og jeg tror også at i kan gøre en forskel.

Jeg endte ihvertfal med at købe din bog Mikkel, og jeg har ALDRIG og jeg mener ALDRIG læst en bog friviligt i mine 21år, men jeg har læst din, og ville ellers ikke give så mange penge for en bog, hvis jeg ikke havde set dig aktiv på Amino og få en form for bekræftelse at du er en virkelig person og ikke mr. clark der sidder i New York som donald trump står bare og støtter op om! :P

Thumps up! Og jeg håber du/I kommer til at blive mere aktive på Amino, både hvad angår SEO men også andre emner angår! :)

Side 11 ud af 12 (116 indlæg)