Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grunde i udlandet

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:
Jeg har selv været rundt i Spanien og har set en masse af disse halvfærdige projekter, det samme gør sig gældende i Bulgarien.

Du kan såment tilføje italien på listen. Men for Italien gælder ofte det at man starter et byggeri uden at have gjort sig tanker om hvad de samlede omkostninger vil blive. Derfor er en del byggerier stoppet alene fordi byggeherren er løbet tør for penge.

Jeg er derfor enig med dig i at materialet skal være gennemarbejdet. I de områder af norditalien hvor jeg har min gang hører man ikke klagesang om problemer med udlejningen.

Henrik

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:51

Hej Jesper Jepsen

Jeg er enig med dig i at det er rigtig hårde tider for ( også ) ferieboligmarkedet pt. , og man skal se sig meget for. Projekter som er færdige og indflytningsklare, er da også klart at foretrække, da risikoen her naturligvis er langt mindre, samtidig med at du har mulighed for at leje ud, og dermed få indtægter. Imdsætning til grunde/ufærdige projekter, hvor du selvfølgelig ikke kan leje ud.

Men om man vælger at se på det nuværende marked som et problem man skal holde sig fra - eller om det er en god mulighed for at komme ind til billige priser er jo det afgørende spørgsmål, som med al anden investering.

Der er intet der er lettere end at "rende efter" markedet når det er positivt, som for 5 år siden, hvor alle skulle købe og bankerne stod i kø for at låne ud til dette.

Det siger sig selv at når markedet er positivt, er det meget vanskeligt at presse priser - tværtimod må du ofte betale høj overpris, mens det modsatte er tilfældet nu, hvor cash is king , og du kan få meget for pengene.

Om vi er på bunden nu, tæt på , eller fortsat langt ned, er der ingen der ved.

Men at mange af de bedste investeringer netop er gjort i nedgangstider er der ingen tvivl om.

Mange har desværre tendens til blot at lade sig rive med af stemningen - kaldet flokmentalitet, det være sig når markedet er positivt, eller som nu surt..

Mvh

Jesper

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:48

Hej Jesper,

Jeg er enig med dig i at de bedste forretninger gør man når prisen er presset som er tilfældet i det nuværende marked - men det kræver langt flere kompetencer for den pågældende investor, som skal have et meget gennemarbejdet materiale - for hvis du skal ud og låne pengene til projektet er det jo banken som sætter dagsordenen.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:00

Ja - og der er stort set 100% lukket pt. for banklån.

Det tragikomiske er at det er de samme medløbere i bankerne som for få år tilbage kun kunne se markedet gå op, og så idag kan de åbenbart kun se markedet gå ned.

Det er så vigtigt at folk indser at de såkaldte "eksperter/investeringsrådgivere" i bankerne er så ringe uddannet at det er rent bingo at følge deres råd.

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 14:14

Præcis - det er super vigtigt at få drøftet disse ting med andre mennesker end blot dem der sidder i banken f.eks. sin revisor eller anden ekstern rådgiver.

Jeg sidder med et projekt i øjeblikket omkring uddannelsesniveauet i den finansielle sektor, og jeg kan kun nikke genkendende til at de ikke er ordentligt uddannet. Langt størstedelen har udelukkende deres erhvervsuddannelse (startet som elev) og ikke læst noget på et højere niveau.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22

Hej.

Man kan da ikke eje jord i tailand kan man det ?? Lejer man ikke en grund og bygger et hus på det ?

Lidt som med kolonihavehuse her i landet, hvor man betaler årsafgift for grundenog bygger sit ejet hus der

Mikkel

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:03

Hej Mikkel

Det er delvist rigtigt som du skriver:

Udenlandske privatpersoner kan ikke eje jord, men må lease den ( 3 x 30 år )

Selskaber derimod kan eje jord.

Så rigtig mange privatpersoner vælger at købe lejlighed, hvor du som udlænding har mulighed for at købe og eje fuldstændigt. - Eller stiller sig tilfredse med en langtløbende leasing aftale.

I Danmark tillader vi  heller ikke udlændinge at købe sommerhus.

mvh

Jesper

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:44

Hej Jesper Jepsen.

Tror måske desværre du har ret:(  hvad laver du til daglig siden du har været rundt at se de projekter?

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 19:52

Jeg er økonomimand, som leger med en masse forskellige projekter indenfor det finansielle, økonomiske & ejendomme.

men jeg kiggede nu på projekterne i forbindelse med noget ferie :)

Fra København
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:38

Hej

Jeg er helt ny her inden. håber i kan hjælp mig lidt. 

kunne godt tænke mig at høre om der nogle der har erfaring med at købe grunne på filippinerne?

som jeg har forstået det kan man som privat lejre grunden, og som fima har man mulighed for at købe.

Efaring med regler, og love i filippinerne?

mvh.

Hans

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)