|
Hej Andreas Jeg vil lige give nogle kommentarer til det at købe ejendom i udlandet. I skal have jer en plan for hvad det er i vil og hvad i forventer. Man kan generelt købe ejendom de fleste civiliserede steder, dog kan der være forskellige regler og love man skal efterleve for at kunne købe. At få lov til at bygge er vel forskelligt fra land til land og kan variere inde for de enkelte lande. Men man kan altid betinge sig at man køber jord, som der kan bygges på. Der er forskellige byggeskikke og sikkerhedslove mv. rundt omkring som også er styrende for typen mv af byggeri man kan opføre. Sørg altid for at få håndfast besked om hvordan jorden kan bebygges INDEN der købes. For tiden er ejendomsmarkederne ude i bølgegang, derfor opfordrer jeg jer til at lave en plan, hvor i analytisk scanner de steder i kunne tænke jer at investere i, vær opmærksom på at nogle steder er markedet i frit fald som f.eks. Dubai og Tyrkiet, det betyder at der er stor risiko for at priserne falder yderligere, der kan selvfølgelig være muligheder i at købe konkursboer billigt og så vente til markedet vender, men så skal man have pengene selv og der er ingen garanti for hvornår markedet vender. Spanien har også oplevet væsentlige generelle prisfald. Generelt bør man i investering hele tiden tænke i gensalg, så må man tænke hvad er populært, set med danske øjne er det sol, varme, vand, oplevelse og frihed gerne garneret med flot natur. Banker er generelt tilbageholdende med at låne penge til investering for tiden, da de må tage store afskrivninger for tiden inden for området, så i skal påregne at have en god portion penge selv i likvider. Skriv en mail hvis i vil have yderligere råd.
De bedste hilsener Finn |
Finn Pedersen:Jeg tror priserne i NordItalien er for høje, her er der risiko for at sætte penge til på ejendomsinvestering, med de tider vi har pt.
Et synspunkt som jeg ikke ubetinget deler. Det kan deles op i 2 aspekter, hvor vi i Norditalien for dyre huse har oplevet en konstant pris og ingen besværligheder med at finde købere trods krisen. Så er der billigere huse og renovationsprojekter som hat været ramt og gået mere trægt.
En tommelfingerregel for renovation er 1.000 euro per m2 (norditalien), hvis man giver sig i kast med en renovationsopgave af en ejendom. Så står den tiptop bagefter.
Vi har så på vores projekter ikke haft videre problemer med at opnå 60% finansiering via lokale banker. Det mest omstændige er at kommandovejen for finansiering er meget længere end i Danmark. Ligesom vi med vores proejkter har fået meget goodwill på at have projektplaner, budgetter og alt det klar til første møde.
Henrik
Bliv gratis medlem