Hvilke garantier kan du stille som sikkerhed for et lån? Du finder næppe nogen der låner dig 16 mio kr, fordi du spørger pænt! ;D |
Hej Andreas
ITalien er ligesom det meste af verden berørt af finanskrisen, ikke at der har været boligboble, men der er færre købere både nationale og internationale.
Så der er et godt køberklima i Italien.
Ejendomspriserne er højest i det lidt kedelige Norditalien og falder så jo længere man kommer ned af støvlen til det mere originale og charmerende Italien.
Jeg tror priserne i NordItalien er for høje, her er der risiko for at sætte penge til på ejendomsinvestering, med de tider vi har pt..
Min mening er at man skal kigge på Midtitalien, her er priserne overkommelige, der er stadigt rimeligt ordnede forhold (imodsætning til det sydlige Italien, som kan have deres problemer) og der er hele historien, vi er jo i Roms baghave, her er smuk natur med de bjergrige områder, der er vintersport og der er adriaterhavets skønne strande.
Det er dyrt at bygge nyt i Italien, faktisk er det mange gange dyrere at bygge nyt end at købe brugt. Så hvis man skal ind og have en billigejendom, som holder sin værdi i et usikkert marked, så mener jeg man skal købe brugt.
Glem alt om hoteller, med mindre i selv har en pose penge omkring 30-40 mill. kroner og har 50 års erfaring fra branchen, der står mange tomme hoteller langs kysterne, tiden er ved at løbe fra ferie i en betonsilo.
I Italien sørger man generelt selv for finansiering, det vil sige at man skal have pengene likvidt, der er nogle muligheder for at låne i internationale banker, men man skal være et rigtigt godt stykke papir med positiv anbefaling fra sin danske bank.
Det var lidt generelt om Italien, hvis i er yderligere interesseret i specifikke projekter, så skriv på mail: Heat@live.dk
De bedste hilsener
Finn