Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grunde i udlandet

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

SælgerOdense:

Hvordan med investering og sådan, har du erfaring med det. det er vel ikke bare lige sådan at gå ind i banken og låne. f.eks. 16 000 000:)

Hvordan og hvor kan man låne penge ved du noget om det?

Hvilke garantier kan du stille som sikkerhed for et lån? Du finder næppe nogen der låner dig 16 mio kr, fordi du spørger pænt! ;D

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:18

Hej Andreas

ITalien er ligesom det meste af verden berørt af finanskrisen, ikke at der har været boligboble, men der er færre købere både nationale og internationale.

Så der er et godt køberklima i Italien.

Ejendomspriserne er højest i det  lidt kedelige Norditalien og falder så jo længere man kommer ned af støvlen til det mere originale og charmerende Italien.

Jeg tror priserne i NordItalien er for høje, her er der risiko for at sætte penge til på ejendomsinvestering, med de tider vi har pt..

Min mening er at man skal kigge på Midtitalien, her er priserne overkommelige, der er stadigt rimeligt ordnede forhold (imodsætning til det sydlige Italien, som kan have deres problemer) og  der er hele historien, vi er jo i Roms baghave, her er smuk natur med de bjergrige områder, der er vintersport og der er adriaterhavets skønne strande.

Det er dyrt at bygge nyt i Italien, faktisk er det mange gange dyrere at bygge nyt end at købe brugt. Så hvis man skal ind og have en billigejendom, som holder sin værdi i et usikkert marked, så mener jeg man skal købe brugt.

Glem alt om hoteller, med mindre i selv har en pose penge omkring 30-40 mill. kroner og har 50 års erfaring fra branchen, der står mange tomme hoteller langs kysterne, tiden er ved at løbe fra ferie i en betonsilo.

I Italien sørger man generelt selv for finansiering,  det vil sige at man skal have pengene likvidt, der er nogle muligheder for at låne i internationale banker, men man skal være et rigtigt godt stykke papir med positiv anbefaling fra sin danske bank.

Det var lidt generelt om Italien, hvis i er yderligere interesseret i specifikke projekter, så skriv på mail: Heat@live.dk

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:55

Hej Andreas

Jeg vil lige give nogle kommentarer til det at købe ejendom i udlandet.

I skal have jer en plan for hvad det er i vil og hvad i forventer.

Man kan generelt købe ejendom de fleste civiliserede steder, dog kan der være forskellige regler og love man skal efterleve for at kunne købe. At få lov til at bygge er vel forskelligt fra land til land og kan variere inde for de enkelte lande. Men man kan altid betinge sig at man køber jord, som der kan bygges på. Der er forskellige byggeskikke og sikkerhedslove mv. rundt omkring som også er styrende for typen mv af byggeri man kan opføre. Sørg altid for at få håndfast besked om hvordan jorden kan bebygges INDEN der købes.

For tiden er ejendomsmarkederne ude i bølgegang, derfor opfordrer jeg jer til at lave en plan, hvor i analytisk scanner de steder i kunne tænke jer at investere i, vær opmærksom på at nogle steder er markedet i frit fald som f.eks. Dubai og Tyrkiet, det betyder at der er stor risiko for at priserne falder yderligere, der kan selvfølgelig være muligheder i at købe konkursboer billigt og så vente til markedet vender, men så skal man have pengene selv og der er ingen garanti for hvornår markedet vender. Spanien har også oplevet væsentlige generelle prisfald.

Generelt bør man i investering hele tiden tænke i gensalg, så må man tænke hvad er populært, set med danske øjne er det sol, varme, vand, oplevelse og frihed gerne garneret med flot natur.

Banker er generelt tilbageholdende med at låne penge til investering for tiden, da de må tage store afskrivninger for tiden inden for området, så i skal påregne at have en god portion penge selv i likvider.

Skriv en mail hvis i vil have yderligere råd.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:34

Finn Pedersen:
Jeg tror priserne i NordItalien er for høje, her er der risiko for at sætte penge til på ejendomsinvestering, med de tider vi har pt.

Et synspunkt som jeg ikke ubetinget deler. Det kan deles op i 2 aspekter, hvor vi i Norditalien for dyre huse har oplevet en konstant pris og ingen besværligheder med at finde købere trods krisen. Så er der billigere huse og renovationsprojekter som hat været ramt og gået mere trægt.

En tommelfingerregel for renovation er 1.000 euro per m2 (norditalien), hvis man giver sig i kast med en renovationsopgave af en ejendom. Så står den tiptop bagefter.

Vi har så på vores projekter ikke haft videre problemer med at opnå 60% finansiering via lokale banker. Det mest omstændige er at kommandovejen for finansiering er meget længere end i Danmark. Ligesom vi med vores proejkter har fået meget goodwill på at have projektplaner, budgetter og alt det klar til første møde.

Henrik

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:43

hej henrik.

Det lyder meget interessant, hvad er det for et firma du har og hvad laver i?

MVH

Andreas

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:24

Hej Andreas!

Desværre intet med relation til det nordiske marked. Blot nogle betragtninger som vi oplever det med norditalienske briller.

Mvh

Henrik

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:43

Jeg sælger boliger primært i Thailand, men samme bygherre jeg sælger for, har også boliger i

bulgarien, brasilien og tyrkiet.

Regler som du spørger efter , ejerskab, beskatning mv. , er forskelligt fra land til land.

Der er mange forhold at tage højde for ved investering i bolig i udlandet. 

Generelt kan man sige at du får mest for pengene jo tidligere du kommer ind i et projekt - men samtidig også højere risiko.

Jeg har flere byggegrunde, påbegyndte projekter, færdige lejligheder og villaer , og du er velkommen til at skrive/ringe for generel rådgivning.

Se også mere på www.thai-invest.dk

Mvh

Jesper

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:16

hej jesper.

er det sådan jeg kan få din mail?  for har nemlig selv tænkt på lande som bulgarien og tyrkiet.

Håber at hører fra dig

MVH

Andreas

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:42
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 06:12

Jeg tror generelt ikke tiden er til ejendomsinvesteringer i udlandet - medmindre at du selv kan finansiere det fuldstændigt.

Når man kigger rundt omkring i europa, så står der vanvittigt mange tomme projekter, huse, lejligheder mv. som enten ikke er bygget færdigt, eller som mangler at blive solgt.

Når man ser disse ting, så bør advarselslamperne lyse for hvorfor skulle du kunne sælge dine projekter - når de andre nu ikke kan?

Hvis det skal lykkedes er du nødt til at have en rigtig, rigtig god plan, for at du får det godkendt i en bank og materialet skal være gennemarbejdet.

Jeg har selv været rundt i Spanien og har set en masse af disse halvfærdige projekter, det samme gør sig gældende i Bulgarien.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)