Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og Google

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er dit domæne og det er det der er afgørende. Tro mig, Google er hamrende ligeglad med hvem der ejer serveren - hvis der er snask på dit domæne er det dig der bliver slettet. Men det finder du jo ud af hen ad vejen :)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 08:45
Jamen det er jeg skam helt med på. Det jeg mente var blot at som "lejer" står jeg i en ringe situation til at stille krav.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:09

Hvad mener du? Mener du at hvis man lejer et webhotel så må udbyderen selv bestemme hvilke websider han placerer på dit domæne? Tænk lige over det engang til ... Nej du, det er jeg 110% sikker på de ikke må. I hvert fald synes jeg det er interesant hvis Scannet mener de har ret til at putte hvad som helst på et domæne hvis det er hosted hos dem - det er jeg sikker på der er mange kunder der ikke ved ... :)

Men, tilbage til de sider de faktisk laver. Lad os se hvad de de sagde til dig:

Men hensyn til googles retningslinjer kan jeg forsikre dig at vi sørger for at det er overholdt til punkt og prikke og at du som bruger af vores webshop ikke kan gøre noget der strider i mod google's regler når du har fået aktiveret Søgeoptimerings modul.

Jeg tillod mig at kigge lidt nærmere på hvad det er Scannet har lagt på dit domæne og må konstatere at ovenstående er ikke er korrekt! Enten taler de mod bedrevidende eller også lyver de dig lige op i ansigtet!

Du bliver nødt til at slå JavaScript fra hvis du skal se den.

Dette er det der kaldes en doorway side:

- Den er lavet særligt for søgemaskinern - ikke for brugerne
- Den indgår ikke i websitets almindelige navigering
- Der redirectes fra denne videre til en anden side

I forbindelse med det sidste er det det som af Google selv kaldes "sneaky redirects" og lige netop dette er de begyndt at slå HÅRDT ned på  - indenfor de seneste uger.

Du kan finde Googles webmaster guidelines her: http://www.google.com/webmasters/guidelines.html

Når du har læst dem kan du jo så passende ringe til Scannet igen og sprøge dem hvordan det lige er de mener at deres sider lever op til bl.a. følgende punker fra ovenstående guidelines:
  • Don't employ cloaking or sneaky redirects.
  • Don't create multiple pages, subdomains, or domains with substantially duplicate content.
  • Avoid "doorway" pages created just for search engines ...
Som sagt er jeg ligeglad med om man gider overholde Googles guidelines - det er ikke en lov! Men, hvis man bryder deres guidelines er det dumt at gøre det på dit primære (brand-) domæne da det i så fald er dette domæne det går ud over.

Ud over ovenstående ved jeg ikke hvad Scannet ellers har lavet på dit domæne - der kan sagtens være tale om mere snask end jeg lige umidlbart fandt ...
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 09:20
Se DET var et GENIALT indlæg. Nu går jeg efter struben.... I''ll be back

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 10:05

Og konklusionen blev desværre at de ikke ville modbevise noget, selvom jeg smed alle beviserne i hovedet på dem. De sendte mig en bekræftelse på at det var fjernet i løbet af 2 minutter.

Det kommer jo nok desværre til at betyde, at jeg ryger tilbage til side 3, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Så må jeg jo ud og finde nogle mere ærlige mennesker at samarbejde med.

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)