Mianne.
Det er synd du er så indkarneret tilhænger af noget du ikke har gennemskuet.
De aktier du har købt har ikke den værdi du har givet for dem. Lad mig beskrive et eksempel for dig.
Bridge køber for 5 millioner kr. aktier i selskab A. Disse er unoterede og har derfor kun en værdi i forhold til selskabets egenkapital. Lad os sige at de giver 10 kr. per aktie. Derved får de 500.000 aktier som de udbyder til salg til dem der har investeret i Bridge.
De har maksimalt de 500.000 aktier. Lad os antage at 5.000 intetanende silver bevis holdere køber 100 aktier hver, så er der udsolgt. Når der så kommer nogle nye til der vil købe disse aktier, så kan i sælge dem til en højere pris f.eks. 12 kr. og sådan bliver det ved. Men den reelle værdi bliver ALDRIG højere end værdien af aktierne i selskab A.
Et glimrende skrækeksempel er MINDARK i Bridge portfolien. Bridge har investeret og udbudt aktien til salg for 0,24 euro i 2005 og den sælges internt i Bridge i 2009 for 2,50 euro. Det svarer til en tidobling næsten 1000% på 4 år. BEMÆRK at det kun er på Bridges egen interne svindlerbørs og IKKE en reel værdiansættelse af firmaet MINDARK, der bestemt IKKE er steget 1000% i værdi.
Derfor vil der altid være tabere og til sidst vil tingene kollapse. Og det skulle ikke forbavse mig om Bridge også tager spread/provenue for handlerne og derved også tjener på hver handel en uvidende amatør foretager sig.
Bridge vil på den måde aldrig tabe og dem der vil tabe mest eller tjene mindst er dem der er kommet til sidst, og endnu værre for dem der investerer større summer.
Det er synd der stadig er mennesker der lader sig overtale af denne slags bondefangeri. Du kan aldrig være sikker på at kunne afsætte dine aktier og du er reelt ikke ejer af nogetsomhelst, da det ikke er dig der har foretaget investeringen. Og hvis de skulle overdrage en aktie til dig i MINDARK, så er den intet værd, for der er ingen steder du kan sælge den hehe
Der er en årsag til der eksisterer noget der hedder Værdipapircentralen, tilsvarende eksisterer ikke i Bridge og du er ikke ejere af noget andet end et bankkontonummer i Schweiz.
Men held og lykke, men jeg håber ikke du får nogen lokket med på dette nummer!