Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam sendes med os som afsender!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
  Inden for de sidste par dage er vi begyndt at få en del emails ind via vores officielle emailadresse, som er bounces fra andre mailservere.

Typisk er det emails som er kommet retur fordi de ikke kan afleveres fordi modtageren ikke eksisterer.

Da det nu har stået på i nogle dage, så fik vi i dag undersøgt lidt nærmere hvad der egentlig foregik.
Det viser sig at være spammails for diverse medicinale stoffer som bliver sendt med vores officielle emailadresse som afsender. Konklusionen må være, at vores emailadresse er blevet høstet fra nettet og så nu bliver brugt som afsenderadresse i forbindelse med noget spam. Når emailene så ikke kan afleveres, så ryger de retur til afsenderadressen i emailen - i dette tilfælde os.

Vi har indtil videre klaret problemet internt ved at oprette et filter, som fanger disse spam-returmails.
Men jeg er en anelse bekymret for om vores domæne pludselig går hen og bliver blacklistet hos diverse spamfilter-producenter....

Er der nogen som har nogle gode visdomsord i forbindelse med ovenstående? I så fald vil jeg være meget glad hvis I gider skrive dem

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:43
Tror lige jeg lytter med her... Vi havde vores første oplevelse med dette for 2½ time siden - for at være helt præcis

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Jeg har haft det i snart et år vil jeg tro. Jeg har bare affundet mig med det, da jeg ikke kan forhindre dem i at bruge min mailadresse... forstår dog ikke hvorfor min er valgt, ud af millioner potentielle.
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 19:40
Hej Jesper,
det må da lige være et spørgsmål for spamfighter Thorborg (viceværten)  Du kan da droppe ham en pm, hvis han ikke selv falder over dit indlæg....
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:54
Der har været en debat om problemet tidligere: Mit domæne misbruges til spam (forging)

Du skal ikke frygte at dit domæne bliver banned som afsenderdomæne nogen steder, den slags misbrug foregår i meget stor stil. E-mail protokollen er ikke særlig gennemført, så det bedste bud er blot at lære at leve med det, hvor kedeligt det end lyder
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:07
Jeg ville dog for en sikkerheds skyld lige lave et virus check af alle maskiner, det kan godt være en af jeres maskiner er zombie. Hvis det ikke er tilfældet, så er det som Sune skriver bare noget i må lære at leve med.

Dbh Martin
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:34
Det er hverken et nyt problem eller et uløseligt et.

Problemet er, som Sune også siger, at den protokol, der benyttes til e-mail ikke er lavet ud fra den viden, vi har i dag. E-mail er i dag hvermandseje, og det var det ikke, da man grundlagde protokollen, og man havde formentlig heller ikke forestillet sig, at det ville blive sådan. Protokollen tror ubetinget på, at afsenderen er den, som afsenderen giver sig ud for at være. Det er der ikke umiddelbart noget at gøre ved, hvis man benytter protokollen, men mange e-mailservere har af samme årsag implementeret ''Sender Policy Framework'', der hjælper imod nogle af problemerne.

SPF fungerer sådan, at man på sit eget domæne har gemt indstillinger (i DNS-records), der nøje angiver, hvilke SMTP-servere, der må sende med domænets adresser som afsender. Man vælger også regler for, hvordan al øvrig afsendelse behandles. Typisk vælger man at forbyde det. E-mailservere fungerer så således, at hvis de understøtter det, så afviser de modtagelse af e-mailen eller ignorerer modtagelsen og lader være med at sende en fejlmeddelelse (bounce).

Læs mere om det på http://new.openspf.org/Introduction

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:42
Lige en bemærkning hvad angår SPF, så er der en række problemstillinger, som jeg blandt andet nævnte i den tråd jeg henviste til tidligere (Mit domæne misbruges til spam (forging)). Problemet er (som jeg ser det) uløseligt sådan som e-mail fungerer i dag, selvom der er lavet en række forsøg på at reducere omfanget.
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:56
Dato: 29-09-2006 22:42:03
Forfatter: Sune Christesen
Lige en bemærkning hvad angår SPF, så er der en række problemstillinger, som jeg blandt andet nævnte i den tråd jeg henviste til tidligere (Mit domæne misbruges til spam (forging)). Problemet er (som jeg ser det) uløseligt sådan som e-mail fungerer i dag, selvom der er lavet en række forsøg på at reducere omfanget.

Jeg har anvendt SPF på egne domæner samt for alle mine kunder igennem 4 måneder, og det har virkelig medført forbedringer for mig. Jeg kan også se i mine logfiler på selve serveren, at der filtreres en stor mængde spam, hvor afsenderen ikke er den, som vedkommende giver sig ud for at være.

Det fede ved teknologien er nemlig, at den er 100 % kompatibel med e-mailsystemet, og at den ikke forhindrer modtagelse af anden e-mail. Effekten er selvfølgelig større desto flere, der anvender den, men bare nogle gør, så vil der være en gevinst. Tænk også på, at hvis alle konfigurerede det korrekt, så ville ingen af os skulle anvende tredjepartsprogrammer.

Både Hotmail og Gmail, der er ret store, understøtter SPF, og det er bestemt en god start. Det er ikke så langsomt, som du antyder, da DNS opererer med en god del caching, ligesom det vel nok er et af de hurtigste TCP/IP-systemer, der anvendes bredt. Hvis folk ikke kan redigere deres egne DNS-records, så skal de finde sig en ordentlig udbyder eller efterspørge det.

Problemet er selvfølgelig, at det ikke bare virker på alt, men indtil der kommer en universalløsning, så er det da hensigtsmæssigt at minimere mængden af spam i det omfang, det er muligt. SPF skal trods alt kun opsættes én gang, og det tager vel omkring 5 minutter.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:02
Dato: 29-09-2006 22:56:23 Forfatter: Acro 
Tænk også på, at hvis alle konfigurerede det korrekt, så ville ingen af os skulle anvende tredjepartsprogrammer.

Hov hov, prøver du at gøre mig arbejdsløs ;-)

Dbh Martin

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)