En kammerat introducerede mig for nogen tid tilbage for et koncept. Dette koncept går ud på, at man opretter en konto på lad os sige 100$ f.eks. Og det der så er meningen med det er, at man sætter et program til at surfe forskellige sider igennem og derved kan man tjene 1% af det indestående beløb om dagen. Men der findes flere af disse koncepter, hvor man f.eks. tjener 1½ % om dagen, men i en begrænset periode. Et firma jeg så reklamerede med 5 % om dagen osv.
I hvert fald, så kommer pengene efter sigende via de annoncører, hvis sider man browser igennem.
Det bliver nogenlunde lagt sådan ud; at det er ligesom at se reklamer på tv - bortset fra at pengene ikke går til at sponsorere programmerne.
Ideen lyder umiddelbart smart nok. MEN der er alligevel nogle ting der undrer mig.
Først og fremmest oprettede jeg selv en lille konto med et beskedent beløb, som jeg ikke ville græde snot over at miste. Jeg har derefter kørt den der autosurf og kigget på nogle af de annoncer der slider. Det der umiddelbart slår mig er, at der ikke er nogen "velkendte" annoncer - eller umiddelbart attraktive sponsorer.
Flere af de annoncer der kører forbi er desuden annoncer fra folk, som selv bruger og annoncerer via dette program mere eller mindre gratis via noget credit de kan optjene.
Jeg står bare lidt og klør mig i håret og spørger mig selv: Hvor helvede kommer alle de penge fra?
Jeg kan se, at man kan oprette op til 5 konti med op til 15000 $ på hver og dvs. 5 x 15000 = 75000 $ og tjener man 1 % om dagen på dette, så er det 750 $ om dagen i 30 dage om måneden bare for at have 5 store konti og surfe lidt rundt. Vi snakker jo helt reelt om en rentevækst, som ingen banker kan hamle op med og det virker... hmm tvivlsomt.
Derudover kan man tjene lidt på, at formidle nye brugere til siden. - En slags referalbonus, men ikke helt ligesom i f.eks. Network Marketing.
Er der nogen der har noget intelligent at sige om disse firmaer? Jeg synes bare det virker fordummende nemt, at tjene en mindre formue på denne måde. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor alle disse penge kommer fra.
Der er godt nok mange penge i reklame - men alligevel.
Så hvis der er nogen der har noget erfaring og/eller viden omkring dette, så vil jeg gerne høre om det.
Umiddelbart tager jeg ikke dette særlig seriøst og har kun tjent en små 5-6 $ på at bruge det.
Jeg kunne selvfølgelig godt spørge firmaet selv. Men jeg kunne godt tænke mig nogle uafhængige synspunkter og primært af dem der kender noget til det. For jeg ved sgu godt selv, at det virker suspekt og det behøver jeg ikke at få bekræftet. ![]() Mvh.
James |
Hej James,