Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Surf4money

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En kammerat introducerede mig for nogen tid tilbage for et koncept.

Dette koncept går ud på, at man opretter en konto på lad os sige 100$ f.eks. Og det der så er meningen med det er, at man sætter et program til at surfe forskellige sider igennem og derved kan man tjene 1% af det indestående beløb om dagen. Men der findes flere af disse koncepter, hvor man f.eks. tjener 1½ % om dagen, men i en begrænset periode. Et firma jeg så reklamerede med 5 % om dagen osv.

I hvert fald, så kommer pengene efter sigende via de annoncører, hvis sider man browser igennem.
Det bliver nogenlunde lagt sådan ud; at det er ligesom at se reklamer på tv - bortset fra at pengene ikke går til at sponsorere programmerne.

Ideen lyder umiddelbart smart nok. MEN der er alligevel nogle ting der undrer mig.
Først og fremmest oprettede jeg selv en lille konto med et beskedent beløb, som jeg ikke ville græde snot over at miste. Jeg har derefter kørt den der autosurf og kigget på nogle af de annoncer der slider.
Det der umiddelbart slår mig er, at der ikke er nogen "velkendte" annoncer - eller umiddelbart attraktive sponsorer.
Flere af de annoncer der kører forbi er desuden annoncer fra folk, som selv bruger og annoncerer via dette program mere eller mindre gratis via noget credit de kan optjene.

Jeg står bare lidt og klør mig i håret og spørger mig selv: Hvor helvede kommer alle de penge fra?
Jeg kan se, at man kan oprette op til 5 konti med op til 15000 $ på hver og dvs. 5 x 15000 = 75000 $ og tjener man 1 % om dagen på dette, så er det 750 $ om dagen i 30 dage om måneden bare for at have 5 store konti og surfe lidt rundt. Vi snakker jo helt reelt om en rentevækst, som ingen banker kan hamle op med og det virker... hmm tvivlsomt.
Derudover kan man tjene lidt på, at formidle nye brugere til siden. - En slags referalbonus, men ikke helt ligesom i f.eks. Network Marketing.

Er der nogen der har noget intelligent at sige om disse firmaer? Jeg synes bare det virker fordummende nemt, at tjene en mindre formue på denne måde. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor alle disse penge kommer fra.
Der er godt nok mange penge i reklame - men alligevel.

Så hvis der er nogen der har noget erfaring og/eller viden omkring dette, så vil jeg gerne høre om det.
Umiddelbart tager jeg ikke dette særlig seriøst og har kun tjent en små 5-6 $ på at bruge det.

Jeg kunne selvfølgelig godt spørge firmaet selv. Men jeg kunne godt tænke mig nogle uafhængige synspunkter og primært af dem der kender noget til det. For jeg ved sgu godt selv, at det virker suspekt og det behøver jeg ikke at få bekræftet.

Mvh.

James
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 11:23

Hej James,

Jeg stiftede selv bekendtskab med en af disse firmaer i August sidste år, hvor jeg faldt over siden ved et tilfælde. Jeg valgte ligesom dig at lægge et mindre beløb på siden - bare for sjov og for at se om man er heldig. Siden har jeg lavet lidt arbejde for dem og har på den måde fået en lidt højere konto hos dem. Jeg har fået udbetalt penge fra dem i de sidste 3 måneder uden problemer, så indtil videre fungerer det.

Som dig, går det imod min fornuft at det kan lade sig gøre at lave afkast i den størrelsesorden som de gør. Det man skal huske er at ens oprindelige investering er ''tabt'' - i stedet får man den daglige ''rente'' af det beløb man har sat i systemet. Min vurdering er at de grundlæggende lever på hele tiden at få nok nye til at investere, så de har råd til at betale renter ud. I teorien er det vel et simpelt network marketing / MLM system, bare pakket ind i smarte ting?

Flere af siderne er involveret i flere forskellige andre aktiviteter - f.eks. radiostationer, blogs, payment systemer, osv. Jeg tror på at de hver for sig giver penge - men at opnå 365% eller mere om året - hvert år - er vel ret optimstisk at satse på!?

Jeg har personligt valgt at trække lidt penge ud hver måned og lade resten blive i systemet. Jeg har for længst fået min oprindelige investering retur - så alt hvad jeg trækker ud er overskud. Hvis det hele overlever bare et år mere når jeg at tjene forholdsvis gode penge på det. Hvis ikke er det bare ærgeligt.... Men nogen langsigtet forretningsgang tror jeg næppe på.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:40
Tror ikke på der findes så nemme penge :) og hvor ligger din sikkerhed i at hvis du investere 5 gange 15.000$ at de så ikke bare vælger at lukke firmaet ned og siger tak for pengene?

Er det danske eller udenlandske selskaber du er stødt på?
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 11:50

Dato: 9/20/2005 11:40:06 AM Forfatter: Martin Tygsen Tror ikke på der findes så nemme penge :) og hvor ligger din sikkerhed i at hvis du investere 5 gange 15.000$ at de så ikke bare vælger at lukke firmaet ned og siger tak for pengene? Er det danske eller udenlandske selskaber du er stødt på?

Netop derfor jeg ikke selv har valgt at investere seriøse penge i dem... der er ingen sikkerhed eller garanti i det.... men omvendt - de penge jeg har ''tjent'' på siden, kan jeg godt undvære (har jo aldrig rigtig haft dem alligevel) - så på den måde kan jeg jo godt bygge lidt penge op på kontoen uden det reelt koster mig andet end lidt tid.

Siderne er typisk fra USA og centreret omkring MLM/Network marketing og hele den verden.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 11:54
Jeg tror nemlig det er det sådan nogle firmaer lever af. Når folk så har fået tiltro til dem investere de en del flere penge og så vælger firmaet at lukke ned.

De kan nemt starte et nyt selskab op, da ejerne af den slags altid er lidt "skjulte" og svære at finde ud af.

Men det kan da også sagtens være de kører derudaf og deres koncept er godt, jeg har bare svært ved at have tiltro til firmaer der udlover nemme penge.
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 12:01
Jeg er helt enig :) .. Jeg har heller ikke tillid til dem. Men for hver måned jeg får lidt penge er det jo fint ;) Det ville da være dumt at sige nej tak, når nu de gerne vil give mig dem.... :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:13

Jeg kender ikke lige det pågældende netværk, men jeg har set mange andre af samme type gennem tiden. Det man skal være opmærksom på, at man ved at lade dem afvikle robotprogrammer på din computer kan pådrage sig erstatningsansvar eller andre ubehageligheder. Mange websites har Terms Of Service, der forbyder denne form for "angreb" og de kan i praksis retsforfølge dig hvis du bryder disse betingelser.

Hvis man gerne vil være med i organiserede "DOS angreb" på annonceprogrammer, skal man være klar over at man "går i krig" - og det er aldrig til at sige hvad modpartne i en sådan krig kan finde på. Det kan være de "bare" gør som nævnt ovenfor, og slæber dig i retten, men det kan også være de slår tilbage på helt andre måder. Man skal ikke gå i krig hvis man ikke er klar til at forsvare sig ordentligt. Er I det?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 12:23
Mikkel - du lyder til at være godt inde i det, kan du beskrive lidt nærmere hvad de gør?
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 12:21

Hej Mikkel,

Jeg er ikke selv stødt på den type programmer, hvor man medvirker i organiserede DOS angreb. De steder jeg bruger, er det brugerne selv, der eksponerer hjemmesider - typisk egne eller partnerprogrammer som de prøver på at skaffe kunder til.
Siderne vises via et php script, der automatisk skifter imellem siderne med bestemte interval på hver side - det er således ikke nogle programmer man kører lokalt på egen computer. Det være sagt,  skal man selvfølgelig være meget opmærksom på virus, trojanske heste og andre spændende ting, da man i sagens natur bliver udsat for en del forskellige sider.

Men hvis du kender mere til DOS problematiken vil jeg meget gerne høre mere om det - det er ikke noget jeg selv vil være involveret i, hvis det viser sig at være hemmeligheden bag konceptet.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:35
Jeg skrev med vilje "DOS angreb" i gåseøjne da der ikke er tale om traditionelle DOS attacks - men derimod angreb på annoncenetværk der afregner med kunderne via visninger eller kliks. Som James netop skrev er det "... et program til at surfe forskellige sider igennem ..." - uanset hvor dette program så befinder sig er det det jeg kalder en "robot" eller "agent" og de sidevisninger, annoncevisninger og eventuelle kliks som sådanne programmere geneerer er totalt værdiløse for annoncørerne i netværket. Der er således tale om bedrageri her - uanset hvem det så lige er der juridisk kan drages til ansvar for bedrageriet. I mange lande kan sådanne aktiviteter være strafbart - også for DIG som deltager i det. Derudover er der jo den risiko at dem der føler sig angrebet slå igen istedet for at trække dig i retten. Du kan ikke, i en krig, forvente at modparten alene anvender de "våben" du lagde ud med - hvis du angriber med en kniv kan det være de slå igen med en bombe. Hvis DU starter krigen må du acceptere modpartens angreb som rimelige og være klar til at forsvare dig. Det er simpel strategi 101 :)
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)