Jeg er enig i hvad du skriver i forhold til visning af "reele" sider, hvor der afregnes per visning. Min erfaring er dog at langt langt langt de fleste sider er for tilsvarende MLM/Network marketing sider - f.eks. ét autosurf progam der reklamerer for et andet. De enkelte sider er derfor ikke "per klik" afregnende men baseret på per signup og baseret på meget tung trafik, hvoraf en lille del måske opdager budskabet. I teorien er det vel samme måde som mange erotiske sider fungerer på - lav et eller andet form for indhold; få budskabet ud til så mange som muligt; vent på at en vis - lav - andel af disse tilfældigvis reagerer på netop din side. Hvis man med sidevisningerne rent faktisk påvirkede andre - f.eks. ved at lave en skæv afstemning -eller hvis man i teorien kunne have påvirket f.eks. resultatet fra Test Nationen - så ville det være en noget anden sag, men min erfaring er altså at det er en meget ''lukket kreds'' af sider der bliver vist frem til hinanden. |
Jeg kan blot understrege en ALVORLIG ADVARSEL til alle om at indgå i den type netværk med mkindre du har 110% styr på hvad det er for datapakker der sendes frem og tilbage mellem din computer og andres og hvad den præcise konsekvens af det er. Min erfaring med sådanne netværk er langt fra så uskyldig som du, jesper, tilsyneladende mener de er.
Det kræver ikke så meget indsigt at forstå at døde sidevisninger, frembragt af en robot ingen som helst marketing værdi har og at værdien derfor skal findes andre steder. Dyk lidt dybere ned i det og du vil se at der i det ene eller andet led er tale om bedrageri. Det kan godt være du ikke lige selv kan se det på moverfladen, men det er altså det det handler om - og DU bliver indraget i det via tilsyneladende tilforladelige programmer.
Jeg kan dårligt sige det mere direkte: Hold jer langt væk fra den slags eller lev med konsekvenserne af jeres handlinger!