Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Surf4money

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i hvad du skriver i forhold til visning af "reele" sider, hvor der afregnes per visning. Min erfaring er dog at langt langt langt de fleste sider er for tilsvarende MLM/Network marketing sider - f.eks. ét autosurf progam der reklamerer for et andet. De enkelte sider er derfor ikke "per klik" afregnende men baseret på per signup og baseret på meget tung trafik, hvoraf en lille del måske opdager budskabet. I teorien er det vel samme måde som mange erotiske sider fungerer på - lav et eller andet form for indhold; få budskabet ud til så mange som muligt; vent på at en vis - lav - andel af disse tilfældigvis reagerer på netop din side.

Hvis man med sidevisningerne rent faktisk påvirkede andre - f.eks. ved at lave en skæv afstemning -eller hvis man i teorien kunne have påvirket f.eks. resultatet fra Test Nationen - så ville det være en noget anden sag, men min erfaring er altså at det er en meget ''lukket kreds'' af sider der bliver vist frem til hinanden. 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:16

Jeg kan blot understrege en ALVORLIG ADVARSEL til alle om at indgå i den type netværk med mkindre du har 110% styr på hvad det er for datapakker der sendes frem og tilbage mellem din computer og andres og hvad den præcise konsekvens af det er. Min erfaring med sådanne netværk er langt fra så uskyldig som du, jesper, tilsyneladende mener de er.

Det kræver ikke så meget indsigt at forstå at døde sidevisninger, frembragt af en robot ingen som helst marketing værdi har og at værdien derfor skal findes andre steder. Dyk lidt dybere ned i det og du vil se at der i det ene eller andet led er tale om bedrageri. Det kan godt være du ikke lige selv kan se det på moverfladen, men det er altså det det handler om - og DU bliver indraget i det via tilsyneladende tilforladelige programmer.

Jeg kan dårligt sige det mere direkte: Hold jer langt væk fra den slags eller lev med konsekvenserne af jeres handlinger!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:36

Point taken - Mikkel

Hans

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:16
Tak Mikkel, point taken herfra også.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:24

Hej Mikkel

Jeg har bestemt svært ved at modsige dig, især fordi mine egne alarmklokker bimler helt sindsygt.
Det der virkelig går mig på er, at der ikke synes at være nogen der kan redegøre for hvor alle pengene kommer fra.

Der bliver sagt gang på gang, at det primært er annoncørerne der betaler for dette. Men prøv om I kan se uoverensstemmelsen i disse to sætninger (der ikke er direkte citeret, men snarrere resumeret).

1) Tjen penge ved at surfe. Det er ligesom at se reklamer på tv, bortset fra at pengene ikke går til at sponsorere programmer.

2) Annoncer gratis for din side.

Øhhhhh!!!!

Jeg har prøvet at snakke med min ven, men han har valgt at tage chancen og fred være med det.
Det er mig bare ubegribeligt, hvordan alle disse annoncører der kan annoncere gratis kan betale for dette system.
Som sagt er der heller ikke nogen velkendte annoncer fra f.eks. Coca Cola, Nike, Tuborg eller whatever. - Hvis man så bare én velkendt annonce, så ville det give en indikation af noget der var mere seriøst.
MEN mange af de annoncer man kigger igennem er fra firmaet selv, eller andre surf4money firmaer.
Så hvis det er firmaet selv der annoncerer og firmaet selv der "betaler" surferne, hvor kommer de penge så fra?

Der er ikke noget der indikerer nogen nævnværdig produktomsætning og der er ikke noget der indikerer nogen form for videreinvestering af den kapital de samler sammen. Der er kort sagt en alt for stor mangel på redegørelse af alle disse vigtige detaljer.

Selv efter flere aktive forsøg på deres forumer, har jeg endnu ikke fået én eneste kommentar der kan redegøre for det. Jeg har et indtryk af, at de medlemmer der er med sidder med bind for øjnene og åbenbart ikke ser det problematiske i ukritisk at smide deres penge ind i noget, som står på så spinkelt et eksistensgrundlag.

Men i og med jeg ikke kan nå nogen konklution er det svært for mig at sige, om det kan lade sig gøre eller ej.
Men manglen på information bidrager ikke positivt til den halve konklution jeg vælger at drage.

Det kan meget vel være, at det fungerer i en rum tid. Men det kunne pyramidespillene jo også til en grænse.
Så disse programmer fungerer måske op til et punkt, hvor et stort antal mennesker pga. deres opbyggede tillid til firmaet vælger at indskyde enorme summer penge. Når dette så er hændt, så skal det ikke komme bag på mig at de pludselig går konkurs og starter op påny med et andet navn.
Mon dette er en ny bølge af pyramidespil/svindel? Eller er det en ny bølge af en smart ny industri?

Jeg må erklære mig selv uegnet til at fastslå dette på nuværende tidspunkt. Men det er ikke noget jeg vil anbefale til andre i hvert fald.

Mvh.

James

PS. Vælger at tilslutte mig til Point taken herfra!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:28
lad os sige at de annoncer der vises er gratis, og den eneste måde de tjener penge på er at folk sætter penge ind, og disse penge bliver brugt til at udbetale de små summer per måned.

Så vil folk begynde at få tiltro og investere større beløb som både du og jeg har været inde på før.

Og så tror jeg ikke det er utænkeligt de lukker ned.

Tvivler på det er en ny smart ide, hvis det var det, så ville mange flere seriøse virksomheder lave den slags.

Men kan du nævnte et af disse selskaber der spiller med åbne kort og oplyser hvem de er, eller giver indtryk af at det er et seriøst firma der står bag?
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:43

Dato: 9/21/2005 2:28:01 PM Forfatter: Martin Tygsen lad os sige at de annoncer der vises er gratis, og den eneste måde de tjener penge på er at folk sætter penge ind, og disse penge bliver brugt til at udbetale de små summer per måned. Så vil folk begynde at få tiltro og investere større beløb som både du og jeg har været inde på før. Og så tror jeg ikke det er utænkeligt de lukker ned. Tvivler på det er en ny smart ide, hvis det var det, så ville mange flere seriøse virksomheder lave den slags. Men kan du nævnte et af disse selskaber der spiller med åbne kort og oplyser hvem de er, eller giver indtryk af at det er et seriøst firma der står bag?

Ja det er så det jeg ikke mener jeg kan.
Men det er bestemt ikke svært at finde disse firmaer. Der er f***** mange af dem.

Mvh.

James
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:49

Noget lidt andet!

Jeg har dog stødt på et firma, som også tilbyder 1% vækst om dagen.
Men dette firma er bygget op på investering i aktier og obligationer og det virker trods alt mere reelt og der skal ikke surfes nogen steder hen.

Men det er lidt off topic. Men der får man i det mindste en mere brugbar redegørelse for, hvor pengene kommer fra.
Men nu vil jeg egentlig helst selv foretage mine egne investeringer. For i denne forbindelse er 1% vækst om dagen ikke umiddelbart særlig attraktivt i relation.
Men det er da brugbart hvis man ikke lige kan/vil sætte sig ind i aktiemarkedet.

Mvh.

James
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:55

Fandt forresten noget interessant læsestof om et af disse firmaer i går aftes.

http://beam.to/studioexamination
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)