Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankgaranti til Post Danmark

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

DHL hed A-Post i gamle dage og er ikke større end de andre aktører.

Du glemmer bare hvor mange pakker DHL sender fra Tyskland via PD i DK... Der er en grund til at de som de eneste har kunne presse PD på prisen, og stadig levere samme service...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:50

Fashion-Seller:
Du glemmer bare hvor mange pakker DHL sender fra Tyskland via PD i DK... Der er en grund til at de som de eneste har kunne presse PD på prisen, og stadig levere samme service...

Nej, men sådan er det med aktørerne idag, de samarbejder med udlandet i stor stil.

Men det giver ingen garanti, da PD ikke bare vil se på, at  deres eget marked undermineres af deres samarbejdspartnere.

Der er nok indbygget i aftalen, at man ikke rører hinandens markeder mere end i begrænset omfang.

Så på et tidspunkt kommer der et udspil, hvis det tager overhånd.

mvh

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:04

LANTHER:

Det synes jeg så er totalt dårlig stil fra pdk's side. De indleder jo selv den type samarbejde, og dropper det så igen når det bliver for omfangsrigt. Det kan jeg slet ikke se nogen grund til. Så kan de lige så godt lade være i første omgang.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:23

Vi har ikke hørt noget fra postdammark endnu, Vi har været en af de første til nethandel i DK og har brugt postdammark fra day one.  Fra den gang det kun kostede 39 kr op til 5kg  hvor der næsten ingen privat pakker blev sendt i DK, og i dag er der tonsvis og det bliver kun dyrer = Det forstå man ikke. Vi hade også hente pakke service i mange år, den er også væk.  Hvad sker der og man fatter ikke at når der så meget nethandel/pakker at det så ikke bliver billiger. 

anyway, DHL er det  PRIVAT TIL PRIVAT med uddeling til adressen ? og pris for 1kg og 5kg?

Besøg min side her:  streetwear

.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:39

I dag (lørdag den 10-10-09) er der i Nordjyske Stiftstidende en større artikel om GLS og Post Danmark.

Det er interessant at læse, hvor optimistisk  PD er.
De ser internetbutikkerne som et vigtigt marked !
- Jamen det udtaler logistikchef ved PD, Carsten Dalbo, altså.

PD ser det ikke som en konkurrenceparameter, at GLS's Pakke-Shops normalt har længere åbningstider for kunders afhentning pakker. 
Det er efter Carsten Dalbos opfattelse, noget som kunderne ikke værdsætter synderligt.
PD er også ved at opfinde Flexlevering (igen) - i hvert fald et concept, som ligner.
Desuden er PD i fuld gang med at opstille flere af succesfulde Døgnbokse.

I artiklen henvises der også til GSL' og Post Danmarks score på TrustPilot, og man må medgive, at GLS ikke står for godt.

Så er spørgsmålet, om PD's nye krav om bankgaranti, kan retfærdiggøre, at man ikke skifter til fx GLS - jeg er i tvivl.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:56

Helle - houseofkids.dk:

LANTHER:

Det synes jeg så er totalt dårlig stil fra pdk's side. De indleder jo selv den type samarbejde, og dropper det så igen når det bliver for omfangsrigt. Det kan jeg slet ikke se nogen grund til. Så kan de lige så godt lade være i første omgang.

Sådan er det når man laver en samarbejdsaftale, man beskytter først sine egne interesser og dernæst benyttes samarbejdspartneren.

Det burde ikke være omvendt..

mvh

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:57

Til andres information, så kontaktede jeg DHL i sidste uge. De ville ikke omdele vores pakker da fordelingen var 20% erhverv og 80% privat. Det var ikke nok erhvervspakker til at de kunne tage privatpakkerne med ind også.

Men - så var jeg så heldig at vores egenkapital i mellemtiden er blevet positiv igen - så Post Danmark fik en ny saldobalance, så nu er der ingen problemer alligevel. Sikke et mas og sikke en masse tid man kan bruge på sådan noget... Så jeg fortsætter ved PD og snart GLS - og venter fortsat på et bedre alternativ til fornuftige priser Wink

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:41

Jeg ser dette er et ældre indlæg, men vil blot fortælle at vi nu også har oplevet dette.

Altså at post dk har meldt ud at de fra 2010 skal have bankgaranti.

de har ikke meldt ud hvor stor eller andet for den sags skyld.

Vi har bedt dem om mere info, men intet hørt indtil videre.

Vores omkostninger hos pd ligger på ca 60-100.000kr pr måned, og vi betaler fakturaer til tiden hver måned d. 18.

Andre der har oplevet dette?

mvh

Michael

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)