Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankgaranti til Post Danmark

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu vil Post Danmark gerne lige have en bankgaranti på to måneders omdeling af pakker - til trods for at vi ikke har een eneste betalingsanmærkning i deres system. Flere jeg har snakket med har fået samme melding... uanset regnskab, selskabsform mv.

Andre der er blevet kontaktet?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:27

Ikke endnu Smile

Men betaler vist en gang om måneden - gør du ikke det ?

Mvh

Jesper

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:57

Har du fået nogen begrundelse? (sikkert ikke når du skriver her).

Er der stigende omsætning, eller skal aftalen genforhandles?

Jeg har ikke hørt noget fra dem, og jeg har lige haft mit hyr med at få en aftale på en frankeringsmaskine...

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:18

Jo, begrundelsen var at vi har en negativ egenkapital i år 2008 og det er det regnskab som foreligger nu. Når det nye kommer, skulle der ikke være problemer. Men det som slog mig, er at de andre jeg kender som har fået samme opringning, ikke har er et aps og derfor ikke har et regnskab liggende tilgængeligt. Derfor tænkte jeg at de måske er i gang med en større rundringning til netshops i al almindelig. Måske de som afregner over et vist beløb.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:21

Er de ik bare ved at sikre sig mod evt tab, som kommer i den kommende tid...

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:24

Jo, det er de helt sikkert - men de kunne jo i stedet gå efter de som ikke betaler til tiden. Det var nu heller ikke så meget et spørgsmål om hvorfor de gør det - men mere om andre har oplevet det Smile

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:58

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:04

Er blevet kunde hos GLS fra november Smile men de erstatter jo ikke Post Danmark... nogle områder er der rent faktisk 50 km til nærmeste pakkeshop. Men fint at have valgmuligheden for kundernes skyld - og ikke mindst prisens skyld.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:15

GLS Pakkeshops har flere udleveringssteder end PostDanmark.

Men som du skriver, nogle kan få langt til GLS, men det kan en pakke via PostDanmark også have.

De tider med mange posthuse er slut og det bliver værre endnu, men heldigvis øger GLS deres Pakkeshops i antal hver måned for måned og det er rart i en tid med færre posthuse.

mvh

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:17

Tja... PostDanmark gør vel klar til enten liberalisering af postmarkedet, øget konkurrence eller blot generel strømlining af virksomheden inden frasalg / børsnotering.

Men generelt må dette vel kunne undgås, såfremt økonomien er i orden fra dag et. Overvej eventuelt om et uofficielt 2/3-kvartals regnskab underskrevet af revisor, vil kunne afværge bankgarantien, som normalt er en bekostelig affære - Hvis banken overhovedet vil give en sådanne, når egenkapitalen er negativ.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)