Jeg kan også sagtens forstå at de forlanger det. Men jeg synes bare også at de burde kigge på om man nogensinde har betalt for sent. Vi har ikke en anmærkning hos dem i de fire år vi har været her. Derudover har jeg frivilligt foreslået og indsendt vores sidste halvårsbalance. De kan se at det går godt og at næste regnskab er med positiv egenkapital.
Og det er de ting jeg er kritisk overfor. Der skal da være rimelighed i tingene.
Sidste år forlangte banken eksempelvis et udførligt budget for det kommende år. Det fik jeg lavet og betalte min revisor 6000 kr. for det. Jeg sendte det til banken - og fik en mail retur om at det var modtaget. Da jeg en måned senere snakker med dem aner de ikke at der skulle foreligge et budget... Så kom dog ind i kampen... Hvorfor forlange et budget når de ikke bruger det alligevel. Hvorfor alle de omkostninger uden grund. Og hvorfor i alverden skal der foreligge en bankgaranti når nu de kan se at alt er som det skal være.
Alt i alt er det såmænd bare min retfærdighedssans som træder i kraft i dette tilfælde - banken giver gerne garanti - jeg betaler gerne forud - men det er principperne i det som jeg står helt af over.
I øvrigt spurgte jeg om eks en stor netshop som Ellos så også skulle ligge en bankgaranti. Hun sagde at det gjaldt alle - store som små - men at Ellos vist sendte deres varer fra Sverige fordi det var billigere. Nå, men så tak for tippet da.
I øvrigt kommer jeg til at tænke på om det mon egentlig er lovligt det de gør. De sidder jo temmelig hårdt på markedet - og når man gør det, så er der også andre regler... så hvis der sidder en jurist og læser med med noget viden på området...?