Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankgaranti til Post Danmark

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, banken vil gerne give bankgarantien - mod et par tusinde i gebyr samt yderligere garanti provision. Jeg kan også bare forudbetale 200.000 kr. til Post Danmark, som de så kan få renterne på. Jeg er bare generelt modstander af at betale ekstra.

Denne post er ikke et forsøg på at løse et problem der ikke eksisterer. Jeg beder ikke om hjælp til noget. Der er ingen krise. Der er ikke noget problem. Vi er tilfredse med vores omdeling - om end priserne er for høje.

Det eneste jeg gerne vil vide er: Er der andre som er blevet kontaktet på samme måde? Og det er ren og skær nysgerrighed efter om det måske er den nye stil fra Post Danmarks side.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 11:42

Vi benytter også Post Danmark, og jeg har intet hørt om nogen bankgaranti.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:44

Man kan sagtens forestille sig det er en ny stil fra PD. Det skyldes at det er bedre at være på forkant med udviklingen end bagud. PD har uden tvivl taget nogle kraftige tab, som de kunne have været foruden ved at agere som de gør nu. Proceduren er ikke ualmindelig når selskabet har tabt egenkapitalen, da der jo i princippet derfor ikke er penge i selskabet. Såfremt der er lavet en kapitaltilførsel, så kan dette jo dokumenteres da det skal registreres. Og er genopretningen af kapitalen sket ved øget indtjening i virksomhedens almindelige indtjening, så er der kun vejen over revisoren og et delregnskab.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:52

Helle - houseofkids.dk:

Jamen, banken vil gerne give bankgarantien - mod et par tusinde i gebyr samt yderligere garanti provision. Jeg kan også bare forudbetale 200.000 kr. til Post Danmark, som de så kan få renterne på. Jeg er bare generelt modstander af at betale ekstra.

Rigtig, det giver ingen mening at betale forud med en bankgaranti, med mindre man ikke betaler sine regninger til tiden hver gang.

PostDanmark misbruger sin position.

mvh

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:30

Så har jeg lige talt med Post Danmark igen. Denne gang spurgte jeg lidt ind til deres procedure omkring det her.

De fortæller at det er rigtig mange som er blevet - eller vil blive - kontaktet fremover. Hvis en virksomhed har en negativ egenkapital kan de ikke handle med Post Danmark fremover uden en bankgaranti eller en forudbetaling 2 måneder frem. Det gælder ikke kun virksomheder som er a/s eller aps - men også i/s. Ved den sidste selskabsform, vil de kræve at se det sidste regnskab.

Tænk engang hvor mange penge Post Danmark får ind på kontoen på den måde - eller hvor mange gebyrer og renter bankerne får. Ja, jeg bliver sgu lidt knotten.... men det er jo nok det som eksperterne mener når de siger »Der er folk som tjener penge på krisen« ha ha.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 14:48

Jamen det er da også mange penge PD har ude at svømme
- især til næste år, hvor det bliver endnu dyrere at bruge dem som distributør.
(De har jo allerede varslet prisstigninger fra 2010).

Fra Herning
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:07

Jeg har fået samme besked fra dem. Plus at de ville have godt 30.000kr. i sikkerhed selvom de altid har fået pengene til tiden. Nu bruger jeg GLS :D

Mvh

Michael Ørtoft
LuxClothe 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan også sagtens forstå at de forlanger det. Men jeg synes bare også at de burde kigge på om man nogensinde har betalt for sent. Vi har ikke en anmærkning hos dem i de fire år vi har været her. Derudover har jeg frivilligt foreslået og indsendt vores sidste halvårsbalance. De kan se at det går godt og at næste regnskab er med positiv egenkapital.

Og det er de ting jeg er kritisk overfor. Der skal da være rimelighed i tingene.

Sidste år forlangte banken eksempelvis et udførligt budget for det kommende år. Det fik jeg lavet og betalte min revisor 6000 kr. for det. Jeg sendte det til banken - og fik en mail retur om at det var modtaget. Da jeg en måned senere snakker med dem aner de ikke at der skulle foreligge et budget... Så kom dog ind i kampen... Hvorfor forlange et budget når de ikke bruger det alligevel. Hvorfor alle de omkostninger uden grund. Og hvorfor i alverden skal der foreligge en bankgaranti når nu de kan se at alt er som det skal være.

Alt i alt er det såmænd bare min retfærdighedssans som træder i kraft i dette tilfælde - banken giver gerne garanti - jeg betaler gerne forud - men det er principperne i det som jeg står helt af over.

I øvrigt spurgte jeg om eks en stor netshop som Ellos så også skulle ligge en bankgaranti. Hun sagde at det gjaldt alle - store som små - men at Ellos vist sendte deres varer fra Sverige fordi det var billigere. Nå, men så tak for tippet da.

I øvrigt kommer jeg til at tænke på om det mon egentlig er lovligt det de gør. De sidder jo temmelig hårdt på markedet - og når man gør det, så er der også andre regler... så hvis der sidder en jurist og læser med med noget viden på området...?

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Helle

Tag fat i din kontaktperson hos PDK og sig at du rykker alle dine pakker over til DHL - de er nemlig meget nemmere at snakke med.

Pakkerne bliver alligevel omdelt af Post Danmark - DHL kører dem bare til nærmeste pakkecentral hvor Post Danmark så tager over. Vi har sparet ca. 5 kr. pr. pakke ved at skifte til DHL. Vi har sparet ca. 35.000 om året ved at DHL afhenter pakker hos os gratis.

Hvad tror du Post Danmark vil sige hvis du flytter alle dine pakker til DHL? Post Danmark skal alligevel omdele dem, bare uden bankgaranti og sikkert kun til 70% af den pris du betaler dem nu.

Imho. er Post Danmark ved at tabe hele området for ehandel på gulvet med deres konstante prisstigninger, dårlige service og stive regler.

Mvh Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:36

Hej Søren

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt Smile

For nogle måneder siden havde vi pakkeaftale med ScandiEuro hvor det fungerede på samme måde. Vi betalte erhvervspriser for privatpakker - det var fantastisk i de to måneder det varede. Post Danmark fandt ud af at der var et smuthul i deres regler - og så blev det lukket ned igen. Desværre - for vi havde faktisk plus på fragtkontoen i den periode...

Tror du at DHL fungerer på samme måde? For det er lidt et mas med alt det flytten frem og tilbage. Bliver jeres pakker sendt afsted som erhvervs- eller privatpakker? Og hvad med breve?

Mange hilsener Helle

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)