Da jeg ikke kender så meget til de danske regler om spil.. Hvis man vil starte en hjemmeside, hvor man kan oddse på nogle lidt andre ting i de normale, er der vel en masse regler om dette..
er det helt umuligt i Danmark???
Kan man blive nødtil at gøre det i ulandet, og hvilken land er så det nemmest at begynde i???
Håber at der er nogle som han hjælpe mig lidt...
|
Regler om Spil og odds..?????
Så vidt jeg kan se er ladbrokes registreret i england, så et hvilken som helst land ud over danmark er åbenbart muligt, og england skulle være et forholdsvis nemt land at kaste sig ud i (se eventuelt nogle af de tidligere emner i debatten omkring etablering af Ltd. selskaber i England). Under alle omstændigheder ville jeg dog nok undersøge det med en advokat. |
|
|
Det lyder underligt taget i betragtning af hvordan de store pokersider slås om at putte penge i dansk markedsføring for tiden - TV Danmark og Viasat kører begge spots for internationale pokersites som f.eks. PacificPoker. Ladbrokes har ligeledes været aktive med at markedsføre sig i Danmark, og har tilmed en dansksproget udgave af deres webside. |
At der puttes mange penge i det gør det ikke lovligt Mht. Viasat og Kanal 5 så sender de som bekendt fra England. Og inden for tv er det sendelandets reklameregler, der gælder. |
Sendes kanalerne fra udstyr i England eller hvorledes? Selve kanalerne sælges jo gennem danske selskaber og annoncørerne vises ofte som sponsor til programmer optaget på dansk jord med danskere i - det lyder da ret så ekstremt hvis de så alligevel skulle kunne slippe godt fra det hvis det var ulovligt? |
Det er rigtigt, og det synes jeg nu egentlig også at de har gjort i mange sager om annoncering af denne type. F.eks. en sag om nogle trøjesponsorater: http://www.bold.dk/nyt/arkiv/visvalgte.asp?valgte=48445
Jeg skal ikke gøre mig klog på det tekniske, men konceptet er, at signalet sendes fra København til England og derfra via satelit til seerne i Danmark. På den måde er England sendeland, og dermed er det den engelske lovgivning på området, der afgør sagen. |
|