Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om Spil og odds..?????

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, men det er bestemt ikke noget nyt - det er jo bl.a. pga. samme regel, at de kan lægge reklameblokke inde midt i udsendelserne.
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:32

Loven gælder både i den tredimensionale verden og på internettet. Problemet med sidstnævnte er at det jo ikke rigtigt respekterer de nationale grænser.

Men, hvis man markedsfører spil på dansk, og reklamerer i Ekstrabladet, så  er der en relativ velbegrundet formodning om at man markedsfører sit produkt/service til det danske marked, og så skal man overholde dansk lovgivning. Straffeloven er rimelig entydig om det

4.1. Straffeloven

Straffelovens bestemmelser om hasardspil er gældende for de spil med indskud, som ikke er reguleret i særlovgivningen.Gældende retvedr. spil

Efter § 203 er det strafbart erhvervsmæssigt at udbyde, erhvervsmæssigt at deltage i eller erhvervsmæssigt at formidle utilladt hasardspil og væddemål af tilsvarende art, uanset om spillet finder sted privat eller på et offentligt tilgængeligt sted.

Efter § 204 er det strafbart erhvervsmæssigt eller ikke-erhvervsmæssigt at udbyde, medvirke til eller deltage i hasardspil, som finder sted på offentligt sted.

Det er efter loven strafbart for andre end Tipstjenesten at

* udbyde væddemål her i landet,
    * udbyde spil, konkurrencer, bortlodninger og lign. ved benyttelse af Tipstjenestens spillekuponer.
    * Det er endvidere strafbart at
    * formidle deltagelse i udenlandske væddemål,
    * formidle deltagelse i ulovlige danske væddemål, jf. straffelovens § 23,
    * formidle deltagelse i Tipstjenestens væddemål og lotto af andre end selskabets forhandlere,
    * reklamere for Tipstjenestens væddemål og lotto, som erhvervsmæssigt formidles af andre end selskabets forhandlere og
    * deltage i her i landet ulovligt afholdte eller ulovligt formidlede væddemål. 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:49
Dato: 9/16/2005 6:03:45 PM
Forfatter: Sune Christesen
Okay, imponerende hvis de på den måde kan omgå den danske lovgivning på den måde.

Problemet er, at det er én stor klæbrig masse og ingen ved hvordan de skal gribe sagen an.
En eller anden nævnte, at det er lovligt i England, at reklamere for gambling. Det er det faktisk ikke, men fordi Tv3, Tv3+, TvDanmark og de andre rødder ikke sender FRA England, men VIA England, kan myndighederne ikke helt greje hvilke regler der gælder.
Det er derfor ulovligt både i Danmark og i England - og Dansk Tipstjeneste har da også været på barikaderne flere gange og truet med bål og brand, men da ingen ved hvordan de rent faktisk skal videreformidle føromtalte bål og brand, fortsætter Ladbrokes & co. blot med at reklamere, indtil EU, England og Danmark engang har fundet ud af, hvordan de skal finde en løsning på grisseriet.

So there.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:59
Ja, det lyder kompliceret. Lad os håbe at monopolet på spil snart ophæves, så vi kan få mere almindelige marketing- og konkurrenceforhold på dette marked. Personligt har jeg enormt svært ved at se at Dansk Tipstjeneste er så meget værre eller bedre end så mange andre "gambling" tilbud - de forsøger alle at lokke med noget som for de fleste fører til tab af penge. De fleste of os kan sagtens styre det, men nogle få kan ikke - og det uanset om det hedder Dansk Tipstjeneste eller 888.com. Hvis man kan have fri konkurrence på andre "umoralske produkter", som  spiritus og cigaretter, hvorfor så ikke på spil?
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 02:08

(ikke mere Comic Sans til mig, tak).

Mikkel-natteravn: Mon ikke svaret ligger i den gode vending: "Good friends, in high places?" ;-)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 02:17
Tak for den lille opklaring - det lyder godt nok som noget rod de har gang i :)
Jeg er enig med Mikkel i at monopolet på det område burde fjernes, der er ikke meget logik i at hæmme konkurrencen på det område, og jeg tror ærligtalt ikke det beskytter nogen.
- Det er jo ikke mere end et par uger siden vi hørte om hvor mange 14-16 årige der var "afhængige" af oddset fra dansk tipstjeneste.

Med internettet og den slags smuthuller som tv selskaberne tilsyneladende udnytter, så bliver tjenesterne jo markedsført overfor danskerne alligvel. Taget i betragtning af hvor mange penge der er i gambling, så ville det da også være rart at nogle af de mange penge danskerne brugte på det røg i danske selskaber i stedet for udenlandske (selvom nogen af disse jo også er ejet af danskere der sidder på Malta eller et andet sjovt sted , men de penge ser vi jo nok aldrig noget til i den danske statskasse).

Jeg er sjovt nok blevet lidt småvild med Comic Sans efter jeg er begyndt at læse den så ofte - det er helt skræmmende ;)
Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 11:39

En eller anden nævnte, at det er lovligt i England, at reklamere for gambling. Det er det faktisk ikke,

Udsagnet byggede egentlig også udelukkende på en formodning.

Personligt har jeg enormt svært ved at se at Dansk Tipstjeneste er så meget værre eller bedre end så mange andre "gambling" tilbud - de forsøger alle at lokke med noget som for de fleste fører til tab af penge

Et argument kunne være, at en stor del af Tipstjenestens midler går til foreninger og idrætsliv, hvilket som jeg ser det er et ganske værdigt formål. Et modsatrettet synspunkt kunne være, at en liberalisering kunne føre til, at de danske spilleselskaber, der ville skyde op, ville betale skat i Danmark og dermed også bidrage til samfundet. Det tror jeg dog er temmeligt utopisk, da det (i hvert fald skattemæssigt) ikke ville være attraktivt at stifte sådan et selskab i Danmark.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:16
Det er rigtigt nok nogle gode argumenter, men jeg synes ikke at det berettiger staten til at hæmme konkurrencen på det marked - den bør være fri.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:49
Jeg synes også det er en god ide at forenings- og kulturliv i Danmark får støtte til at sikre at det ikke kun er det kommercielt bæredygtige ting der får lov at leve. Men, for det første er der ikke tale om en "retfærdig" fordeling af Tipstjenestens midler (masser skide gode projekter kan f.eks. INGEn penge få!) og for det andet kan jeg ikke se hvorfor det lige er ludomanerne der skal betale for vores spejderbevægelse eller andre konkrete kulturlibud. Hvis vi, som samfund, ønsker at støtte det bør alle vel deltage i den financiering. Jeg spiller f.eks. overhovedet ikke - hvorfor skal jeg ikke bidrage til kulturlivet?
Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 14:20

Dato: 9/18/2005 1:48:58 PM Forfatter: Mikkel deMib Jeg synes også det er en god ide at forenings- og kulturliv i Danmark får støtte til at sikre at det ikke kun er det kommercielt bæredygtige ting der får lov at leve. Men, for det første er der ikke tale om en 'retfærdig' fordeling af Tipstjenestens midler (masser skide gode projekter kan f.eks. INGEn penge få!)

Det er vel snarere et spørgsmål om fordelingspolitikken end et argument imod monopolet som sådan?

og for det andet kan jeg ikke se hvorfor det lige er ludomanerne der skal betale for vores spejderbevægelse eller andre konkrete kulturlibud. Hvis vi, som samfund, ønsker at støtte det bør alle vel deltage i den financiering. Jeg spiller f.eks. overhovedet ikke - hvorfor skal jeg ikke bidrage til kulturlivet?

Det er jeg faktisk helt enig i  jeg prøvede blot at pointere, at Tipstjenesten/monopolet trods alt var andet og mere end 'så mange andre "gambling" tilbud - de forsøger alle at lokke med noget som for de fleste fører til tab af penge'.

Skal man tage de realistiske briller på, må man også tage med i betragtningen, at tipsmidlerne pt. er livsvigtige for mange organisationer, og at man godt kunne have en mistanke om at den nuværende regering ikke ville være specielt vild efter at kompensere for disse midlers bortfald ved en evt. åbning af markedet.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)