Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyramidespil afsløret!

Side 8 ud af 9 (87 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hemmelighedskræmmeri og mudderkastning ... Er der andre end mig der ikke undrer sig over at de eneste der er tilbage i disse MLM-debatter er MLM''erne selv? Kast blot videre ...
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan

 
Vil du være venlig at holde igen med beskyldningerne, for der er nogle ting der spiller ind som du slet ikke har kendskab til. Udover debatten her på forummet har jeg og Palle også haft en dialog privat. Du har dermed slet ikke oplevet sagen fra samme synsvinkel som jeg har.
 
Men hvordan er det gået så vidt? Det skal jeg fortælle dig. Det er gået så vidt fordi Palle så intensivt har forsøgt at skyde Qbic7 i sænk. Jeg mener han har ignoreret og latterliggjort ethvert forsøg på at besvare hans spøgsmål og der er stadig omkring 15-20 spørgsmål som han stadig ikke har besvaret. Det føles som om jeg diskuterer med en dør, da jeg ikke får nogen svar på tiltale. Desværre fortsættes hans hensynsløse forsøg på, at skyde et reelt firma i sænk.
 
Der er ikke nogen der mere end jeg har udvist en dyb beklagelse over, at han synes at vælge at gøre dette. Det kan godt være at du lagde det op til debat, men jeg mener det var Palle der tog denne debat over stregen med falske anklager og formodninger. Jeg synes ikke at kunne forsvare Qbic7 imod Palle, for han gør sig tilsyneladende ingen ulejlighed for at læse de ting jeg skriver til ham.
 
Tror du jeg nyder, at debatten er gået så vidt? Tror jeg finder glæde i at se andre networkere angribe et andet MLM firma på så hensynsløs en måde?
Lad venligst være med at pege fingre af, at jeg reagerer på den slags angreb. Desuden forarger det mig, at du slet ikke synes at bemærke at Palle har faktisk har gået efter manden og ikke bolden.
 
Drag desuden venligst ikke paralleller imod min egen personlige indstilling omkring hvad jeg ønsker at oplyse og ikke oplyse. Jeg oplyste i en privat besked til Palle, at jeg arbejde med Qbic7 og jeg bad ham om at respektere min holdning. Dette valgte han åbenbart at ignorere og det er jeg meget utilfreds over. Desuden støder det mig, at du fuldstændig ukritisk tager ham i forsvar, for det er i høj grad ham hvis nogen, der har gået efter manden.
 
Hele vejen igennem synes han kun at forsøge at angribe Qbic7. Han ved som udgangspunkt ikke noget om firmaet, hvilket han selv har meddelt mig i en mail. Alligevel vælger han at ignorere min viden om firmaet og uanset hvad jeg siger og gør, så forbliver han i offensiven og det synes jeg ikke er fair.
 
Hvordan kan du stille dig op og forsvare den slags meningsløse og udiplomatiske angreb? Hvis han en dag går i kødet på dig og dit firma skal du nok ikke forvente den store opbakning herfra. Men det kommer nok heller ikke til at forekomme.
 
Der er en masse detaljer, som I begge to ikke ved og vælger at ignorere. Qbic7 opererer fuldstændig lovligt og det kommer ikke til at ændre sig. Det virker dog som om I begge brændende ønsker, at Qbic7 er et pyramidespil. Måske finder I en nydelse i, at folk bliver taget ved næsen eller hvordan? Jeg kan altså ikke forstå det.
 
Du gik til stregen og det er da også acceptabelt. Men jeg mener at Palle trådte vel over denne streg ved ordret at komme med en falsk anklage. Kan du huske i starten af denne tråd, at jeg roste den sobre måde du stillede dig spørgsmål på? Det er jo den måde sagen skal gribes an - fredeligt og diplomatisk og uden fordom. Jeg advarede Palle 3-4 gange imod IKKE at træde over denne grænse, men at holde debatten sober. Dette blev ignoreret og jeg synes det er fair, at jeg bider fra mig når jeg så mange gange har advaret ham. Man kan kun være diplomatisk til en vis grænse og jeg mener ikke at hverken du eller han kan pege fingre af mig uden også at pege på jer selv.
 
Jeg har hele vejen igennem oprigtigt forsøgt at udvise ven
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/26/2005 2:55:33 PM Forfatter: Mikkel deMib Hemmelighedskræmmeri og mudderkastning ... Er der andre end mig der ikke undrer sig over at de eneste der er tilbage i disse MLM-debatter er MLM''erne selv? Kast blot videre ...

 
Nej jeg undrer mig godt nok også og jeg kan godt forstå din holdning.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg faldet lidt ned. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er (var) rasende.

Jeg har ikke brudt mig om at se, de målrettede angreb som jeg har oplevet på denne tråd.
Det faktum at disse angreb kom fra andre networkere står jeg til stadighed helt uforstående overfor.
 
Jeg er vred til dels fordi mine utvetydige ønsker om at forblive relativt annonym er blevet krænket.
Jeg er vred fordi jeg kun lige akkurat når at redegøre for ét angreb før der kommer en ny bredside.
Jeg føler lige fra start af, at der blev gået i kødet på Qbic7. - Jeg nåede lige akkurat at oplyse i en privat besked til Palle hvilket firma jeg arbejde med, da han pludselig vendte et offensiv mod dette firma.
Jeg oplever et deparat forsøg på at skyde dette firma i sænk. På trods af dette har jeg oprigtigt søgt, at redegøre for de talrige beskyldninger der er blevet rettet imod dette firma.
 
Jeg mener ikke, at min respons og min argumenter er blevet taget i betragtning. Jeg sidder inde med en følelse af at skulle gentage de samme ting om og om igen.
Jeg har undret mig over, hvad der mon fik andre networkere til at angribe deres egen branche. Jeg kan simpelthen ikke forstå denne holdning, hvilket jeg også har givet udtryk for.
Derudover har samtlige relevante og nærgående spørgsmål jeg har stillet ikke blevet besvaret. Dette betragter jeg som værende en manglende deltagelse i den debat der er blevet ført.
 
Som jeg tidligere har nævnt, så er det ikke de talrige spørgsmål der generer mig. Men det er den konstaterende facon hvorpå de er blevet stillet.
I mine øjne har tidligere nævnte debatører valgt, at jeg skulle sættes til at forsvare et pyramidespil og ikke et MLM firma. - Jeg ved nu, at uanset hvor godt jeg kan redegøre for deres spørgsmål og uanset hvad jeg kan dokumentere og bevise, så vil de krampagtigt holde fast i deres fordom overfor Qbic7.
 
Der skal ikke herske nogen tvivl om, at Qbic7 griber nogle ting anderledes an end de mere traditionelle MLM firmaer. Qbic7 er ikke blot en nyskabende ide, men hele systemet det er bygget op på er et udtryk for over 50 års udvikling i MLM branchen. - Det overrasker mig måske ikke så meget endda, at repræsentanter fra andre MLM firmaer føler sig truet. Det er bare en skam, at de vælger at se Qbic7 som værende en konkurrent der skal ned med nakken. - Jeg vil mene, at dette i virkeligheden ligger til grunde for deres ivrige forsøg på at inkriminere Qbic7.
 
Man uanset hvad, så ville jeg gerne have set nogle argumenter ligge bag de udtalelser jeg er blevet mødt af. Jeg ville gerne have blevet mødt med en villighed til at debattere på en ordentlig måde, hvor man som udgangspunkt lader Qbic7 være uskyldig indtil det modsatte er bevist og ikke omvendt.
 
Jeg har mine egne grunde til ikke at ville oplyse så meget om hvem jeg arbejder med og hvem jeg som person er. Jeg deltager på denne debat for at forholde mig så objektivt som muligt og jeg ønsker blot at diskutere om MLM branchen generelt og de øvrige iværksætter emner.
Jeg mener selv at jeg har ret til denne holdning og det er ikke et brugbart argument, at jeg forsøger at lave hemmelighedsklammeri bare fordi jeg ikke står med en megafon og skriger mit navn og det firma jeg arbejder med ud på dette forum. - For mig at se kan det være fuldstændig ligegyldigt hvilket firma jeg arbejder med, for jeg er ikke her på siden for at proklamere min netværksforretning. Jeg er her for at føre debat og jeg nyder til dels at kunne give slip på min beskæftigelse imens jeg skriver her på siden.
Denne nydelse er nu blevet taget fra mig og jeg har oven i købet måtte finde mig i personlige angreb; hvor jeg anklages for at snyde og bedrage folk og hvor min integritet
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, igen, igen, igen, igen James,

Lidt kildeindsigt: Du anklager mig for at det er mig der nævner Qbic7 og dig som forhandler. Det har jeg aldrig gjort. Kig selv på denne tråd. Jeg kommer først ind på side 2 og du er i fuld gang med at forsvare Qbic7 på side 1 over for Lougan...
 
Nej, jeg kender intet til den konspiration du nævner, som bl.a. Nu Skin skulle være involveret i over for Qbic7. Men det tror du næppe på, som du selv skriver. I det hele taget indskriver du udtalelser jeg aldrig har kommet med i dine svar.
 
Og som en helt generel betragtning vil jeg mene at man skal hjolde sig væk fra MLM virksomheder, hvor man har tabt sit indskud efter 14 dage. Uanset om det er på kr. 1.000,-, 3.000,- eller kr. 10.000,-. Også selv om ens "position" muligvis kan købes af en ny og man derigennem får sin investering hjem.  Her ligger jeg på linje med DSA.
 
Jeg mener selv jeg har argumenteret, spurgt ind til de forskellige aspecter og fået reel viden bl.a. fra dig og er ked af at du hele tiden føler dig angrebet personligt, når jeg bruger disse oplysninger til mine konklutioner.
 
Skal vi ikke bare sige, at du mener jeg er en idiot, som ikke er i stand til at se det geniale og revolotionerende nyskabende i Qbic7, og at jeg mener at Qbic7 er et pyramidespil grundet bl.a. på dine oplysninger i denne tråd...;o)) for helt ærligt jeg gider ikke argumentere med dig længere. Goodby sweet prince...
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle

Jeg synes du er ret så selvretfærdig.
 
Jeg mener ikke at du formår at argumentere for særlig meget. Dette er jo præcis det jeg anser som værende et problem.
 
Derudover påstår jeg ikke, at du nævner Qbic7. Tværtimod skriver jeg at det var mig der nævnte det og det virkede som om du straks rettede et angreb imod mig.
 
Jeg synes ikke du virker særlig sympatisk eller villig til at føre en ordentlig debat.
 
Mvh.
 
James
 
*Redigeret*
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

*Ukonstruktivt udbrud hermed slettet*

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og farvel James,

Hvis du ikke ændrer retning.

Så ender du dér, hvor du er på vej hen!

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
*Ukonstruktivt udbrug hermed slettet*
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm jeg har lige snakket med en god ven omkring denne tråd. Han har set diskutionen og han har formået at tale mig lidt til fornuft. Han opfordrer mig til at forsone med Palle, men det er jeg ikke sikker på at jeg kan på nuværende tidspunkt.

Jeg kan dog alligevel pointere, at jeg selvfølgelig ikke er ude på at skade Palle hverken juridisk eller på nogen anden måde. Min ven sagde til mig, at mine udtalelser godt kan misforstås og at jeg burde slette dem igen, for at holde en god etik. Hverken Palle eller nogen anden kan jo vide, at jeg ikke er en hævngerrig person, der oprigtigt ikke ønsker at skade andre.
 
Jeg kan godt se nu, at jeg lod mit temperament løbe af med mig. Men jeg synes nu ikke at Palle ligefrem behøvede at provokere så voldsomt som han har gjort og det holder jeg fast i. Jeg synes heller ikke det er særlig rart, at mine ord og hensigter bliver fordrejet på den måde som de er blevet. Jeg synes selv jeg er offer for en vis form for manipulation, men dette retfærdiggører selvfølgelig ikke mine egne fejl.
 
Hvis du kan holde din hånlige kommentarer tilbage Palle, så er jeg villig til at begrave stridsøksen. Men kommer du med en hånlig kommentar mere, så ryger jeg op under under loftet.
Hvis I (Palle og Lougan) kan summe jeres spørgsmål op og tillægge dem en fornuftig argumentation, så skal jeg redegøre for det. Nu snakker jeg selvfølgelig om de formodninger I har om den diskution vi oprindeligt havde.
 
Som udgangspunkt kan jeg sige, at Qbic7 ikke er et pyramidespil og hvis nu tager udgangspunkt i dette og tager den derfra, så vil jeg mene at vi har hævet niveauet betydeligt.
Der er ingen af os der bliver klogere af at kaste med mudder og vi må alle spørge os selv hvad vi er her for: For at sloges og føre en ordentlig debat?
 
Det er stadig min holdning (også efter at have læst tråden efter), at både du Palle og Lougan er en anelse mere aggressive i jeres spørgsmål end godt er. Jeg synes ikke I giver mig nogen chance for at redegøre for noget som helst. Men dette retfærdiggører som sagt ikke mine egne fejl, som jeg står ved.
 
Jeg er stadig vred over det som er hændt, men jeg vælger at være overbærende og jeg vælger ikke at dømme jer for de udtalelser der efter min mening ikke hører nogen steder hjemme.

For mit vedkommende er tavlen vasket ren. Hvad I beslutter jer for må I selv om.
Nu vil jeg i hvert fald fjerne de mest ucharmerende udbrud fra min side.
 
Mvh.
 
James
 
Ps. dette indlæg er mig meget imod. Men jeg ved det er det rigtige at gøre. Så bider det i mig.
Side 8 ud af 9 (87 indlæg)