Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyramidespil afsløret!

Side 7 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James,

Jeg gider næsten ikke blive ved, men det har jo en vis underholdningsværdi, i hvert tilfælde for mig...;o))
 
I 3 ud af 3 tilfælde udgør Qbic7 en undtagelse, når man skal vurdere selskabet op mod Direct Selling Association´s advarsler for kendetegnene på et pyramidespil.
 
Ret godt gået...;o)) Men naturligvis muligt, blot ikke ret sansynligt...;o)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle

 
Du gider ikke blive ved og jeg mener ikke at du kan vinde denne debat.
 
Men du formår hverken at argumentere, modargumentere eller på nogen måde hæve debatniveauet.
 
Kom endelig med en seriøs besvarelse af mit meget fyldstgørende svar til dig.
 
 
PS. Jeg mener ikke du tolker de engelske skrivelser korrekt. Du lægger alt for meget af din egen fortolkning i det.
 
Mvh.
 
James
 
*Redigeret*
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille citat der pludselig er relevant:

 
"Ytringsfrihed
Enhver borger har ret til at offentliggøre sine tanker i skrift, tale eller på tryk. Alle har fx ret til at drive aviser, lokalradio, tv osv. Man kan dog blive draget til ansvar for strafbare ytringer (fx injurier)."
 
og endnu et:
 
"Beskyttelse mod injurier og chikane

Du må ikke ”krænke en andens ære” ved f.eks. at sige noget, som kan få andre til at se ned på en person (straffelovens §§ 267, 269-271). Dette gælder også på hjemmesider og i e-mails. Rent juridisk skelner man mellem ”ringeagtsytringer” og ”sigtelser”. En sigtelse er en konkret beskyldning om, at en person f.eks. er en ”tyveknægt”, ”narkoman” eller ”morder”. Hvis nogen skriver på deres hjemmeside, at du f.eks. er en tyveknægt, så skal de kunne bevise dette. Ellers kan du få rettens ord for, at det ikke er korrekt.

Almindelige ringeagtsytringer er vanskeligere at forsvare sig imod, da det kan være vanskeligt at afgøre, om en person er en ”nar”. Derfor er det ikke tilladt at offentliggøre den slags nedsættende betegnelser blot med det formål at nedgøre andre. Tilsvarende er det forbudt f.eks. at lægge bestemte grupper for had . Dette fremgår af straffelovens ”racismeparagraf” (§ 266 b).

Du skal være opmærksom på, at din ytringsfrihed gælder dine egne ytringer. I afsnit 6 om digital kopiering og ophavsret står der mere om, hvad du må med hensyn til at lægge andres materiale ud på internettet. Du bør også være opmærksom på reglerne om at samle og videregive persondata, som er beskrevet i kapitel 3."
 
Så at sige at et givent MLM firma er et pyramidespil må jo siges at være en sigtelse og kan denne ikke bakkes op... tja.
 
Hvis vi endelig skal ind på ulovligheder...
 
 
Jeg kan især godt lide §§ 268 fordi jeg med rette kan anses som værende den bedrevidende kilde.
Som udgangspunkt burde mine synspunkter tages i betragtning inden der falder dom og hvis ikke, så skal argumentationen bag denne dom være bedre argumenteret.
 
Du skal ikke føle dig truet. Jeg vil blot minde dig om, at det ikke er acceptabelt at du stempler et firma du har så ringe et kendsskab til.
 
Mvh.

James
 
*Redigeret*
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James,

Skal jeg tolke dit sidste indlæg derhen at du vil anlægge sag imod mig, skal du være hjertelig velkommen.
 
I den mellemliggende tid vil jeg ikke længere debatere med dig. Farvel.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Palle
 
Selvfølgelig vil jeg ikke det. Jeg vil bare gerne have at du tænker dig om.
 
Jeg har forsøgt med diplomati, men det har du kun hånet og ignoreret.
 
Bare læg låg på dine anklager, for der er ikke noget at hente.
 
Gider da ikke spilde tid på en retssag og ønsker ikke at bringe dig i uføre.
 
Desuden er det ikke mig der førte debatten ud på så ucharmerende et sidespor. Så lad venligst være med at spille hellig.
 
Mvh.
 
James
 
*Redigeret*
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle

Jeg tror jeg er blevet klogere på din negative kritik. Hvorfor sagde du det ikke bare med det samme?
 
Nu vælger jeg ikke at lægge et link ind på denne debat, men jeg mener at have fundet årsagen til din negative kritik... Og det mener jeg oprigtigt. Jeg vil ikke indsætte noget link, for jeg ønsker ikke at "angribe" andre MLM firmaer.
 
De oplysninger der findes på denne side er nye for jer. Men jeg har haft kendskab til disse i over 6 måneder og der er for længst blevet redegjort for det. - Det indeholder ikke noget banebrydende.
 
Hvis det er tilfældet at denne kilde er ophav til din kritik, så skulle du som udgangspunkt blot havde givet dette til kende, så kunne vi have undgået hele denne ubehagelige diskution.
 
Er dette tilfældet, så er det sjovt nok ikke mig der er blevet ført bag lyset. Det er dig og jeg råder dig til være kritisk, selvom det selvfølgelig er svært. Det er et skuffende syn og jeg vil ikke byde nogen networker at se noget så vederstyggeligt som det jeg just har opdaget. Som sagt: derfor udeladet linket.
 
Mvh.
 
James 
 
*Redigeret*
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil hermed forsøge at fremme forståelsen af, hvad et pyramidespil er. - Dette var som udgangspunkt hele meningen med denne tråd.

Det er svært præcist at datere hvornår det første MLM firma opstod, da udviklingen af denne skete over en årrække. De fleste kilder mener, at det er omkring starten af 40'erne og op igennem dette årti. Den mest præcise datering for selve lanceringen er 1947 og firmaet hed/der Nutrilite.
Nutrilite udviklede sig i 1959 videre til Amway (American Way), som i dag består af en sammenslutning af adskillige firmaer under samme tag. I dag er Amway verdens 2. største MLM firma efter Avon.
 
Efter fødslen af det første MLM firma begyndte flere firmaer så småt at skyde op. Man havde indset potentialet i denne måde at markedsføre sig på. Men denne markedsføring indebar samtidig en række strenge etiske regler, som skulle følges.
Det uundgåelige skete, da nogen så mulighederne der lå i denne form for markedsføring, men ikke brød sig om det regelsæt, som fulgte med.
Drevet af grådighed udviklede de et pyramidespil med inspiration dels fra MLM og dels fra de såkaldte "ponzi schemes" fra slutningen af 20'erne.
Disse pyramidespil skulle senere gå hen og påvirke folks mening omkring MLM og den dag i dag, er der stadig et meget stort antal mennesker, som slet ikke forstår sig på de markante forskelle imellem det der er markedsførelsen og det der er bedrageri.
 
Efter pyramidespillene begyndte at florere, var man nød til at have en lovgivning, som gjorde det muligt at straffe bagmændene. Selve lovgivningen omkring MLM/pyramidespil var og er af en svær størrelse, da denne helst skulle gøre det muligt at straffe begmændene bag pyramidespillene, uden at straffe de firmaer, som havde en reel forretning kørende via et MLM system.
 
Lovgivningen i dag på dette område er stadig ikke helt optimal og i Danmark i særdeleshed kan lovgivningen virke utilstrækkelig, fordi Danmark først indenfor nyere tid er blevet introduceret for MLM. Lovgivningen omkring MLM/pyramidespil halter ligeledes bagefter og faktisk blev Danmark introduceret for pyramidespillene inden MLM kom til. Dette er til dels årsagen til, at danskerne er mere skeptiske omkring denne måde at markedsføre sig på, end de lande hvor MLM har været en realitet i længere tid.
 
Hvis vi koger pyramidespil helt ned, så er der tale om en organisation, hvor det går ud på at hverve et stadigt større antal mennesker og give dem retten til også at hverve osv. Et pyramidespil kan kun fungere, hvis der kommer en konstant tilstrømning af nye folk.
Det der i denne forbindelse kendetegner et reelt MLM firma er, at organisationens fortsatte eksistens er mulig selvom tilstrømningen af nye forhandlere aftager eller helt ophører. Det skal kort sagt kunne fungere som en enhed.
Dermed kommer jeg ind på produktomsætningen.
 
Da de penge der strømmer ind i et pyramidespil kun kommer fra nye folk, så skal der (for at dette kan løbe rundt) være en konstant stigende tilstrøm af nye mennesker, som bidrager til organisationens vækst. Det bygger mere firkantet sagt på, at et uendeligt antal mennesker tilkommer og det kan jo som bekendt ikke rigtig lade sig gøre.
 
I et MLM firma er det produktomsætningen der sikrer firmaets fortsatte eksistens. Via en omsætning af produkter der bruges regelmæssigt af alle i det relevante netværk af forhandlere og kunder, ligger der et fundament for firmaets videre drift og stabilitet.
Skulle et firma med ex. 500.000 mennesker pludselig "gå i stå", så ville de 500.000 mennesker stadig sikre firmaets videre eksistens, fordi der til stadighed vil være et eksistensgrundlag via den reelle produktomsætningen.
 
Imellem pyramidespillene uden
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/25/2005 11:26:55 PM Forfatter: James

Hej Palle

Nu blev jeg klogere på din negative kritik. Hvorfor sagde du det ikke bare med det samme?
Nu vælger jeg ikke at lægge et link ind på denne debat, men jeg ved hvad din negative kritik bunder ud i... Og med det mener jeg; Jeg VED det - er jo ikke dum.
De oplysninger der for dig/jer er nye har jeg vidst i over 6 måneder og der er for længst blevet redegjort for det. - I kommer ikke med noget banebrydende.
Hvis du som udgangspunkt blot havde givet dette til kende, så kunne vi have undgået hele denne ubehagelige diskution.
Det er sjovt nok ikke mig der er blevet ført bag lyset. Det er dig og jeg råder dig til være kritisk, selvom det selvfølgelig er svært. Hvor er det dog et skuffende syn og jeg vil ikke byde nogen networker at se noget så vederstyggeligt som det jeg just har opdaget.
Myth bustet.
Mvh.
James

Hej igen, igen, igen James,
 
Du er et sludrechartol James. At diskutere med dig er som at læse avis i blæsevejr...;o)) Hvordan fanden skal de andre - hvis der er nogen der hænger på - finde ud af hvad du mener, når du begynder at beskylde mig for noget du bare slet ikke vil lægge frem. Frem med det James, lyn ned, op på bordet med det...;o))
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle

Med din reaktion tidligere virker det som om jeg ramte plet.
 
Som sagt har jeg undret mig over din pludselige aggressive og kritiske holdning til det firma jeg arbejder med. Jeg bemærkede at du ændrede adfær da jeg i en privat besked til dig fortalte hvilket firma jeg arbejder med. - Dette undrede mig og jeg spurgte ind til det flere gange, hvorfor du pludselig valgte at gå i kødet på mig frem for at føre en fredelig debat?
 
Jeg undersøgte sagen i går og hvad fandt jeg?
Jeg fandt side der består af en sammenslutning af nogle MLM firmaer - bla. Nu Skin.
Denne side har postet en meget gammel sag fra en avis der i sin tid sendte en journalist ud for, at lave en skandalehistorie om Qbic7. Denne artikel rummer så mange faktiske fejl og misforståelser der tydeligvis var opstået af den pågældende journalists ønske om, at lave endnu en skandale.
Men hvad skete der? Tja denne avis blev nødsaget til at komme med et dementi, fordi artiklen på adskillige punkter ikke overholdt lovgivningen og denne avis blev nødsaget til, at fjerne denne artikel fra deres hjemmeside.

Det der så er spørgsmålet er; hvordan har denne sammenslutning af MLM firmaer fået tilladelse til at offentliggøre en ulovlig artikel der er bygget på falske indicier mod Qbic7? Mit bud er, at de ikke har fået denne tilladelse, men snarrere har taget sig frihed til at gøre det og det er foruroligende på deres vegne.
Jeg har informeret de rette vedkommende om dette, for det er ikke acceptabelt.
Udover det, så er det i den grad skuffende at se denne sammenslutning af MLM firmaer gå i kødet på et andet MLM firma. Meget meget ucharmerende og jeg kan betro dig at Nu Skin pt. nok er det sidste firma i verden jeg ville bruge min tid og energi på og det er en skam, at jeg ligefrem tvinges til at have en negativ holdning til dette firma. Men jeg skal selvfølgelig ikke dømme firmaet, hvis det er nogle uheldige repræsentanter der står bag.
 
Denne beskyldning er dermed ikke rettet imod dig. Jeg gør dig bare opmærksom på at jeg mener at jeg ved hvorfor du retter en offensiv imod Qbic7, for det virker for mig klart, at du har læst dette og haft en fordom imod Qbic7. Det er desuden ikke en beskyldning - det står sort på hvidt på siden og dermed er det desværre ganske faktuelt.
Du har stillet en masse spørgsmål, men indrøm dog at du på ingen måde havde i sinde, at acceptere nogen form for afklaring, for du var på forhånd afklaret med at Qbic7 nok var et pyramidespil og som sagt skuffer dette mig en hel del.
 
Det undrer mig bare, at der stadig bruges kildemateriale der er dateret over 6 måneder tilbage.
Denne skrivelse er jo ikke et bevis for, at Qbic7 er et pyramidespil - tværtimod. For denne artikel skabte naturligvis en del røre og Qbic7 blev da også undersøgt i sømmene og hvad konkluderede man?
Man konkluderede at artiklen var en gang varm luft ligesom det du synes at lukke ud. Avisen trak artiklen tilbage og den eneste part der hele vejen igennem som det eneste havde sit på det rene, var og er sjovt nok Qbic7.
 
Jeg har en formodning om, at du sikkert vil benægte nogensinde at have bemærket denne side og denne artikel i et forsøg på at underminere mine ord. Hvis dette er tilfældet, kan du måske narre de andre læsere, men du kan ikke narre mig.
Jeg mener i det givne tilfælde, at du er blevet mediepåvirket og negativt hjernevasket af dine egne. I så fald mener jeg dog at det er sørgeligt, at du fuldstændig ukritik vælger at forholde dig til en simpel skrivelse der er så velspækket med fejl og falske indicier.
Har du og dine samarbejdende partnere slet ikke overvejet det
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James

Jeg må sige jeg er chokeret over den måde du direkte går efter manden og ikke bolden [:0] Hvordan er det gået så vidt?
Jeg mente ellers at du var en fornuftig mand, der kom med gode argumenter for hvordan du synes at MLM er fremragende forretningsform. At dit selskab så ligepludselig kommer under luppen og bliver mistænkelig-gjort har gjort dig meget aggressiv og går direkte efter strupen på Palle klæder dig ikke James.

Det overrasker mig også at det er Palle det går udover da det egentlig er mig der starter med at mistænkelig-gøre Qbic7. Min indgangsvinkel har ikke noget med nogen artikel at gøre, den måde jeg har fået indsigt i Qbic7 er min upliner fra LR. Han har lavet en kæmpe struktur i LR og tjener mange penge der, men nu har han også lavet en stor struktur i Qbic7 og tjner endnu flere penge der, derfor ville han gerne have mig til at skifte til Qbic7. Jeg tog med til et klappemøde som findes i alle MLM selskaber og jeg var helt elektrisk da jeg kom hjem for jeg var så begejstret og nu skulle jeg til at tjene millioner. Men som jeg gør med alt, så venter jeg til jeg kan tænke klart og undersøger firmaet nøje inden jeg går igang.

Det undredede mig meget, var at han viste mig en bonuschek på rigtig mange penge, men produktet var ikke blevet frigivet endnu. Dette måtte jo betyde en ting, og det er at produktet er ligegyldigt. Så begyndte jeg at undersøge hvad disse serviceprodukter ville koste mig hos andre virksomheder (den gang var der ikke Qkall eller opsparingsprodukter)og fandt ud af at Qbic7 var alt for dyr, eller direkte udbød et produkt der ikke er noget marked for.

Jeg ved godt at Qbic7 ikke er ulovligt endnu, og jeg har hele tide sagt at det er min holdning om Qbic7 og min holdning til hvornår et pyramidespil er et pyramidespil. Jeg troede faktisk at det var den slags debat du ville have med den overskrift du har valgt på denne diskution.

Hverken mig eller Palle viste at du havde noget med Qbic7 at gøre, for du ville jo ikke fortælle dit selskab. Jeg føler at jeg og Palle har været ærlige fra starten og det har ikke været nogen hemmelighed for os hvilket selskab vi arbejder med, men jeg begynder at forstå hvorfor du har været så hemmelighedsfuld. Måske fordi du ved at Qbic7 løber på grænsen til at være meget ulovlig eller i den gråzone du snakker om.

Håber der for fremtiden kan diskuteres i en ordenlig tone, jeg ved godt at jeg selv kan lyde streng når jeg bliver ivrig, men lad os alle være så fornuftige at vi ikke truer andre med sagsanlæg og ligende.
Side 7 ud af 9 (87 indlæg)