Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En årlig aminopris - var det en ide der kunne bruges?

Side 1 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

Jeg har fået en ide (big surprise manden er opfinder!) Som jeg kunne tænke mig at dele med jer samt viceværten.

Nu er der snart kommet 60.000 indlæg igennem amino.dk, nogle af disse indlæg har måske medført en væsentlig forandring for dem der har læst dem - det er blot ikke visualiseret.

Var det en ide at lave en årlig amino pris (f.eks. et billede af Martin T i guldramme what ever) for den amino der har fået størst direkte succes med netværkets råd og vejledning?

Aminoprisen kunne samtidigt sætte fokus på værdien af netværket overfor en undrende omverden, der spørger sig selv, hvad driver dog iværksætterne til at sætte alt til side, blot for at være selvstændige.

Aminoprisen kunne også vise hver enkelt amino, hvad der skal til for at få succes - samt at det rent faktisk lykkes for en hel del.

Der er så mange andre priser indenfor iværksætteri i Danmark, så hvorfor en til? Uanset fra hvem prisen er udsat, medfører den både omtale, sammenhold og ikke mindst fokus på de værdier den enkelte prisuddeler står for.

Hvad siger I, er det langt ude i skoven, eller er det blot præmien der skal være anderledes?

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 21:15
Ikke nogen dårlig idé.

Du mener at det er den der har fået mest gavn ud af svarene og ikke omvendt den der har ydet de bedste råd det sidste år?

Hvordan skulle det afgøres?

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:23
  Den kan også være delt i to: En pris til den bedste rådgiver - og en pris til den som har mest success på baggrund af råd fra Amino.

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 21:27
Dato: 14-09-2006 21:15:25 Forfatter: Claus P Ikke nogen dårlig idé.
Du mener at det er den der har fået mest gavn ud af svarene og ikke omvendt den der har ydet de bedste råd det sidste år? Hvordan skulle det afgøres? Claus

Hej Claus,

Ja vi er jo mange der giver råd, både gode og mindre gode. Hvilken et råd der er det afgørende, er nok fuldstændig umuligt at finde ud af.

Jeg tror ikke det er svært at få et statement fra de aminoer der får succes via råd fra netværket. Disse statements kan så danne grundlag for en hård og uretfærdig afgørelse via en afstemning på amino.dk om hvem der skal vinde den hrrmmm meget eftertragtede pris.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:35
Det kunne da være meget fedt, specielt for at skaffe fokus på Amino og hvor meget man egentlig kan få ud af Amino. Jeg tror dog det vil være svært umiddelbart at organisere, men derfor skal idéen endelig ikke droppes :)

Idéen om at anerkende den eller de personer der yder den største indsats for at hjælpe andre synes jeg heller ikke er tosset.
Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 00:21
Dato: 14-09-2006 22:34:31 Forfatter: Sune Christesen Det kunne da være meget fedt, specielt for at skaffe fokus på Amino og hvor meget man egentlig kan få ud af Amino. Jeg tror dog det vil være svært umiddelbart at organisere, men derfor skal idéen endelig ikke droppes :)
Idéen om at anerkende den eller de personer der yder den største indsats for at hjælpe andre synes jeg heller ikke er tosset.

Kære Aminoer,

Problemet med gode ideer er at de tit vokser i omfang p.g.a. diverse spinoff. Måske var det en ide at begrænse opstarten af en aminopris til kun at være de gode resultater der kommer ud i den anden ende, af den rådgivning der jo et eller andet sted gives udfra ens egen lyst og måske også en anelse promovering af egen virksomhed eller person.

Selve organiseringen kunne f.eks. være en kvartårlig afstemning af de "statements" der er kommet på en dertil indrettet tråd. Herefter kan der laves opsamlingsheat med dertil hørende afstemninger og dermed også en forøget fokus på emnet og en vis spænding om hvem der mon vinder i år!

Jeg tror ikke det er svært, der skal blot sættes en begrænser ind i første omgang - ellers kan det nemt blive ret omfattende.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:50
Hej Lars

Jeg synes, at din ide med en pris er rigtig god. Udfordringen er, hvordan vi kan finde ud af kriterierne for, hvem der skal have prisen?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:00
Hej Lars

Din ide er god

Men uha jeg vil ik sidde i det udvalg der skal bedømme bedst indlæg her, på det stadig voksende Amino netværk.

Med en vudering hver 3 måned så, skal der godt nok bruges MANGE rigtig mange timer, på at læse alle tåde og alle indlæg på et år, det er ik en opgave jeg vil ind i da.

Hvorfor ik bare gøre det helt enkelt *S* læg alle navne i en hat og træk lod om månedes Amino *S* Ikke at jeg håber på at blive "trukket ud" - bare en forenkling af din ide som kan komme til at "koste" mange timer.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:18
Jeg har fået en ide (big surprise manden er opfinder!)

Cool, jeg vil også til at kalde mig selv for opfinder, når jeg får en idé :-)

Kunne man gøre det ca. sådan her:

1) Starte en tråd hvor folk kan nominere en person, der har givet et konkret brugbart råd. En person kan kun nomineres én gang (for ikke at gøre tråden uendelig lang).

2) Opstille en liste over de nominerede som folk kan stemme på - f.eks. med tre point til den man synes gav det bedste råd, to point til det næstbedste og et point til det tredjebedste. Hvis man kun vil stemme på én, giver man tre point.

3) Årets top tre med flest point findes og hyldes. Vinderen løber med et års forbrug af elpærer eller en anden præmie, som symboliserer den gode ide.

Hvis en bruger vil stå frem og fortælle, hvordan et råd fra vinderen har hjulpet ham eller hende, skulle der nok kunne vrides en god pr-artikel eller to ud af det, med en oplagt chance for at sige Amino i hver anden sætning ;-)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:18
Dato: 15-09-2006 10:00:25 Forfatter: Hr. Buch

Hvorfor ik bare gøre det helt enkelt *S* læg alle navne i en hat og træk lod om månedes Amino *S* Ikke at jeg håber på at blive ''trukket ud'' - bare en forenkling af din ide som kan komme til at ''koste'' mange timer.

Hej René,

Vil det ikke tage lidt af æren ud af prisen? Jeg mener, der er knap 4.000 profiler nu, og jeg tror max. at 500 af dem løbende er aktive på Amino. Så at give en pris til én som reelt ikke er aktiv debattør, og som måske kun har smidt et par enkelte reklamer-indlæg på Amino, ville da degraderer prisen en del...?

Måske det skulle være muligt at nominerer 10-15 Amino''er, og så kunne vi jo lave en afstemning.

mvh Carsten
Side 1 ud af 7 (70 indlæg)