Kære Aminoer,
Så gik det godtnok hurtigt! Jeg mener det er vigtigt at få defineret hvad der er amino.dks funktion og formål.
Min personlige indfaldsvinkel til at deltage på amino.dk er at kunne dele ud af min erfaring og at lærer af andres erfaringer, samt at promoverer opfinderkonsortiet PL Brake. Jeg sidder ikke med en forventning om at blive hædret for mine gode eller ind imellem noget mindre gode råd. Mit udgangspunkt er at de erfaringer jeg har høstet, at de kan komme andre iværksættere til gode, således at de får den succes der er så h...... vigtig for at kunne medvirke til at skabe nye virksomheder, der via skatteindtægter og arbejdspladser sikrer vore efterkommeres fremtid.
Derfor mener jeg også at succeshistorierne, dvs dem der får succes via amino.dks rådgivning at de har første prioritet - sekundært kan det selvfølgelig være godt med en pris til den bedste rådgiver.
Når jeg i oplægget skriver at afgørelsen er hård og uretfærdig, så er det selvfølgelig fordi alle der ikke vinder, vil føle sig mere eller mindre forbigået.
Formålet med prisen er ikke selvforherligelse, men et middel til en stærkt øget fokus fra f.eks. medierne på, at der sker sgu interessante ting på amino.dk. Det er min erfaring at medierne kun gider at skrive om ting der fænger - og det mener jeg reelt der er en chance for, hvis der via profilering udadtil gøres opmærksom på en særegen, spændende og langvarig konkurrence med indlagte "heats" om hvem der fik størst succes via rådgivning fra amino.dks netværk.
Det kunne også være svaret på de mange beske ord der falder i medierne om at iværksættere er for dårlige, eller at rådgivningen er for dårlig. I amino.dk sidder der mange iværksættere med specielle kompetancer, der ved en samlet indsats kan vise, at vi er sgu ikke så dårlige og at vi sagtens kan fører iværksættere frem til succes.
Se det tror jeg vil tage kegler!
Når det er sagt, mener jeg det er vigtigt at finde frem til en metode til udvælgelse, der ikke tager den voldsomme tid, men som samtidigt er seriøs. Det kunne f.eks. foregå som følger;
./. Der oprettes en tråd som er specielt beregnet på, at dem der får succes via rådgivning fra amino.dk netværket, at de lægger en kort beskrivelse på 2 linier med en præcis overskrift ind i tråden. Alle uvedkommende indlæg, som godt gået! eller nej er det nu dig igen - kunne du bruge mit etc etc, at disse indlæg af de nye moderatorer flyttes over i en anden tråd.
./. Fire gange om året på fastlagte datoer (så de lettere at huske) foretages en afstemning over 48 timer af alle aminoer på de indkomne succeshistorier.
./. De fem der får det højeste antal stemmer, går videre til næste kvartals afstemning (heat)
./. Afstemning kunne blot være via et enkelt skema, hvor man sætter sit anonyme kryds udfor sin "helt" Dermed aflives evt forsøg på at gøre hinanden gentjenester - eller lignende som er kendt fra f.eks. Melodigrandprixet.
./. Når dagen oprinder for den endelige afgørelse af hvem der skal modtage den celebre pris, kunne den jo afholdes hos Martin T - for at bevarer fokus på stifter af amino.dk samt at der er tale om iværksættere og evt mod et mindre
gebyr til pindemadder etc.
Jeg håber det gav et bedre overblik? På den anden side kan jeg jo have fejlfortolket amino.dks mission :-)
Med venlig hilsen
Lars C