Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En årlig aminopris - var det en ide der kunne bruges?

Side 4 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-09-2006 00:08:22 Forfatter: Lars C

Jeg mener ikke vi skal jagte hvad som helst for at få mere publicity til amino.dk - på den anden side, hvorfor ik?

Hejsa

Det har været en interessant debat at følge. Jeg synes stadigvæk, det er en god ide med en Aminopris:

1. Det kan give noget PR til Amino, nogle  brugere falder fra, så det er godt løbende at få nye til

2. Det vil også for nogle være en gulerod, at kunne blive nomineret til en sådan pris - jeg ville eksempelvis være vildt stolt

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:01
Sjov ide, men tror ikke på den holder, og synes måske tiden kan bruges bedre.

Det er altid godt der sker noget nyt på Amino, som f.eks. amino Wiki, den synes jeg netop er god fordi den samler mere information til iværksættere.

En prisudeling blandt brugere, bliver meget hurtigt offtopic, og bliver meget hurtigt for en lille gruppe faste aminonarkomaner, som godt kan skræmme udefra kommende.

Der er jo nok ingen tvivl om at en af dem der vil vinde er dem som er mest aktive, såsom Christian, Jesper, Mikkel, Martin eller en anden, fordi det er dem folk bemærker, det kan godt være bruger54032 kommer med et super indlæg der rammer plet, men kun 10% af brugerne læser det, hvorimod Jesper fra Mediamouse er kommet med flere hundrede guldkorn gennem tiden, og når folk så nominere ham er det på forskellige guldkorn han er kommet med, og ikke det ene super gode guldkorn bruger54032 kom med i sin tid.

Men bryg lidt videre på ideen, det er jo altid godt få ideerne lagt på bordet og diskuteret.

EDIT: Derudover har jeg svært ved at se det skulle give så meget PR, at en gruppe brugere nominere hinanden... :) Så kan du finde på mange bedre ideer Lars, jeg er jo begyndt at forstå hvordan ideerne vælter rundt inde i hovedet på dig, og er der en der ikke er bange for at realisere sine ideer, er det vidst dig

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 19:47
Kære Aminoer,

OK så tror jeg tiden er inde til en lille opsummering:

Formålet med en aminopris er opmærksomhed på amino.dk fra mediernes side, der via en stadig breddere promovering af amino kan give netværket større gennemslagskraft.

• Med gennemslagskraft, mener jeg at beslutningstagere på højt niveau begynder at se en fordel i at pege på amino.dk, når "det gode eksempel" på iværksætterrådgivning skal trækkes frem. Dermed vil fokus rette sig mod netværket med den følge at der læses og refereres, samtidigt med at endnu flere vil søge ind i amino.dk, der netop kendetegnes ved at være stedet hvor enhver kan komme frem med sin mening eller sine råd omkring iværksætteri.

Modtagerkategori af en årlig aminopris kunne være en af følgende:

1. Den bedste succeshistorie (viser hvad aminorådgivning kan medfører)
  2. Intern rådgiver (kan være utrolig svært at afgører, og kan medfører intern polarisering)
  3. Ekstern pris (a la Svikmøllens nytårstorsk) Blot med positivt fortegn.

Med venlig hilsen
Lars C

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:09
Jeg tilslutter mig Martin Tygsens holdning, jeg tror ikke at ukendte Aminoer får et ben til jorden ift. de mere kendte.
Ang. den bedste succeshistorie, frygter jeg at det bliver den der er bedst til at brande-/markedsføre sig eller generelt råbe højst, der får mest opmærksomhed på sin historie = Aminopris = Flere kunder, og det mener jeg vil ødelægge Amino lidt.
Hvorfor ikke blot hjælpe for at hjælpe? Skal der virkelig være en belønning i den sidste ende?

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 21:42

Dato: 16-09-2006 21:09:10 Forfatter: Dimitri Hardorff Jeg tilslutter mig Martin Tygsens holdning, jeg tror ikke at ukendte Aminoer får et ben til jorden ift. de mere kendte.
Ang. den bedste succeshistorie, frygter jeg at det bliver den der er bedst til at brande-/markedsføre sig eller generelt råbe højst, der får mest opmærksomhed på sin historie = Aminopris = Flere kunder, og det mener jeg vil ødelægge Amino lidt. Hvorfor ikke blot hjælpe for at hjælpe? Skal der virkelig være en belønning i den sidste ende?

Kære Dimitri,

Der er ingen tvivl i mit sind, om at dit scenarie som beskrevet ovenfor vil lægge en ubehagelig dæmper på aminos aktiviteter. På den anden side er det netop det scenarie vi kan se rundt omkring os. Dem der har de fede kontakter eller den store pengetank bag sig, er dem der bliver hørt og er dem der vinder mange af de prestigerige priser. Hvad kan man så gøre ved det? Ja enten kan man blot sige - nej lad os nu ´bare holde status quo" det er bedst for os eller man kan se mere visionært på tingene og i fællesskab finde frem til en løsning der er meget målrettet og som lever op til formålet om at styrke amino.dks gennemslagskraft jvf tidligere opsummering.

Med dit og andres synspunkter som udgangspunkt hælder jeg mere til, at en aminopris skal tildeles en ekstern iværksætterpositiv fra toppen af det danske samfund. Dermed kan amino.dk som en fælles stemme for rigtig mange danske iværksættere fremhæve den der hædres skal for sit arbejde med at fremme, styrke "what ever" iværksætteriet i Danmark.

Hvis prisen så er tilstrækkelig aparte, vil det være betydeligt lettere at promoverer "casen"

Er der nogen der har gode forslag til en aminopris? Skal det være seriøst eller mere fancy, som 1 pose jord, eller en gratis fodtur til Roskilde. Eller skal det være mere seriøst som f.eks aminos logo (har vi sådan et?) i guldramme?

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 22:21
At udvælge en ekstern prisodtager kan være en mulighed, men så kommer i mine øjne problemstillingen, skal det være tidligere iværksættere som nu har nået samfundets top a la Danfoss, eller skal det være en nyopstartet webbutik som har haft et rekord år?
Vælger vi det første, vil det i mine øjne være lidt kedeligt og ikke rigtig være nyskabende. Vælger vi en ny iværksætter, og skal nominere og derefter stemme om det, hvordan undgår vi så at alle nominerer og stemmer på deres venner?
Hvilket er yderst realistisk, da der med prisen sikkert vil følge medieomtale med, om ikke andet i en lokalsprøjte, og dermed omsætning. Og nedsætter vi et udvalg (som Danskere er så glade for ), hvilke kriterer skal de bedømme ud fra? Udvalgets medlemmer kan umuligt kende alle iværksættere udenfor Amino, og dem de hører om vil ofte være dem der er gode til at gøre opmærksomme på sig selv, dermed hører de måske ikke om dem der er mindre gode på dette punkt, men som er gode på andre punkter...
Jeg synes at vi skal blive ved det som det er, men en debat er altid velkommen!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 22:25
Jeg gennemlæste vist dit indlæg for hurtigt, så for at svare på dette:

"Med dit og andres synspunkter som udgangspunkt hælder jeg mere til, at en aminopris skal tildeles en ekstern iværksætterpositiv fra toppen af det danske samfund. Dermed kan amino.dk som en fælles stemme for rigtig mange danske iværksættere fremhæve den der hædres skal for sit arbejde med at fremme, styrke "what ever" iværksætteriet i Danmark."

Synes jeg at det vil være en rigtig god måde at styrke forholdende for iværksættere på i DK. Eks. nomineres en politiker der har gjort noget positivt, eller en medarbejder hos et kommunalt projekt etc..

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 22:38

Dato: 16-09-2006 22:20:39 Forfatter: Dimitri Hardorff At udvælge en ekstern prisodtager kan være en mulighed, men så kommer i mine øjne problemstillingen, skal det være tidligere iværksættere som nu har nået samfundets top a la Danfoss, eller skal det være en nyopstartet webbutik som har haft et rekord år?
Vælger vi det første, vil det i mine øjne være lidt kedeligt og ikke rigtig være nyskabende. Vælger vi en ny iværksætter, og skal nominere og derefter stemme om det, hvordan undgår vi så at alle nominerer og stemmer på deres venner?
Hvilket er yderst realistisk, da der med prisen sikkert vil følge medieomtale med, om ikke andet i en lokalsprøjte, og dermed omsætning. Og nedsætter vi et udvalg (som Danskere er så glade for ), hvilke kriterer skal de bedømme ud fra? Udvalgets medlemmer kan umuligt kende alle iværksættere udenfor Amino, og dem de hører om vil ofte være dem der er gode til at gøre opmærksomme på sig selv, dermed hører de måske ikke om dem der er mindre gode på dette punkt, men som er gode på andre punkter...
Jeg synes at vi skal blive ved det som det er, men en debat er altid velkommen!

Kære Dimitri,

Jeg mente vi skulle stemme på den person vi kan finde frem til, der har ydet det største bidrag til styrkelsen af forholdende for iværksætteriet i Danmark.

Der kan nævnes mange der har gjort deres del - men når vi kommer op i toppen af det danske samfund, så er deltagerlisten af dem der virkelig har gjort noget banebrydende for iværksætterne temmelig smal.

Personligt var jeg imponeret over at DI's adm dir Hans Skov Christensen, tog sig tid til at besvarer et af mine indlæg på hans blog (se  http://www.di.dk/DI/Aarsdag/aarsdag2006/Weblog/NYT.htm?action=show&id=51) men selvom Hans Skov kommer fra samfundets top, så er det ikke ensbetydende med at han har gjort en stor forskel for iværksætteriet.

Af andre kan nævnes de mere eller mindre gennemskuelige politiske forslag (valgflæsk) der fiser om ørerne på os med jævne mellemrum.

Jeg tror vi skal helt op i et samfundsniveau, hvor vi som amino medlemmer næppe kender så mange, at vennetjenester bliver et mærkbart problem ved en afstemning.

Nominering til prisen, hvem?

Hvis der indrettes en tråd, til indlæg med citater "sakset" fra medierne eller lign offentlige steder, hvor det kun er dem der virkelig har gjort en forskel og som befinder sig på højt niveau - der kan komme i betragtning.

Kvartalsvis afstemninger eller heats til at gøre processen lidt lettere overskuelig og samtidigt på langt sigt kan sætte fokus på dem der gør en forskel og som kan se, at nu er de sgu på aminos liste over "the good guys"

Selve afstemningen kunne stadig klares via et simpelt skema med et kryds for hver amino, evt ved brug af aminoID.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 00:06
Dato: 16-09-2006 22:25:08 Forfatter: Dimitri Hardorff
Jeg gennemlæste vist dit indlæg for hurtigt, så for at svare på dette:

''Med dit og andres synspunkter som udgangspunkt hælder jeg mere til, at en aminopris skal tildeles en ekstern iværksætterpositiv fra toppen af det danske samfund. Dermed kan amino.dk som en fælles stemme for rigtig mange danske iværksættere fremhæve den der hædres skal for sit arbejde med at fremme, styrke ''what ever'' iværksætteriet i Danmark.''

Synes jeg at det vil være en rigtig god måde at styrke forholdende for iværksættere på i DK. Eks. nomineres en politiker der har gjort noget positivt, eller en medarbejder hos et kommunalt projekt etc..

Ja og jeg fik svaret for hurtigt.

Det kunne være rart om viceværten ville aflive projektet eller godkende en fortsættelse inden det kommer for langt i sin udvikling!

Som jeg ser det, er der flere her på amino.dk der har betydelige evner indenfor PR, f.eks. den helt eminente Jean-Michel Clemmensen i sit indlæg om "synlighed er eksistens"

Hvis ellers Jean-Michel har tid og lyst til at komme med sit besyv, vil vi nok være ret godt klædt på.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 00:44
Dato: 17-09-2006 00:05:35
Forfatter: Lars C

Det kunne være rart om viceværten ville aflive projektet eller godkende en fortsættelse inden det kommer for langt i sin udvikling!

Det er ikke viceværtens rolle at sige ja eller nej til debatter/spørgsmål (med mindre det er noget der er helt hen i byen som fx racisme mm) det er den levende debat der tager den slags afgørelsen.

Selvfølgelig er det hans beslutning hvor vidt det skal implementeres i den sidste ende, men det er liiiige tidlig nok i forløbet. Ideen er stadig umoden.

Så du skal selvfølgelig klø på med at argumentere hvorfor din ide med en Amino award er verdens bedste - det er den eneste måde at den trænger i gennem på

Du kunne evt oprette en ny tråd som ren afstemning (man kan vælge om tråden skal være en afstemning eller almindeligt indlæg når du opretter den)

Side 4 ud af 7 (70 indlæg)