Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig hjælp!! Kunde prøver at løbe om hjørner

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:
Jeg tror ikke på at Henrik og Hans mener det er odiøst at tjene penge.

Nope. Det er der intet odiøst i.

Min bemærkning alene på din bemærkning om "Du har tabt penge nok på advokatbistand". I dette tilfælde er det Lars selv som har tilbagekaldt sagen fra inkasso i forventning om at kunden ville betale. Det ville måske have været en løsning, at kunden havde betalt og sagen så først derefter var blevet tilbagekaldt. Så i dette tilfælde er det i første omgang et tab på advokatbistand som Lars selv valgte at tage. Om det ville have været en dårlig løsning i den sidste ende kan vi jo ikke vide.

Bertil Vrou Thomsen:
Min erfaring har blot vist mig, at du i langt de fleste tilfælde når et væsentligt bedre resultat både for debitor og kreditor ved at forholde dig til begges problemstillinger og her er en tredie person i nogen tilfælde gavnlig.

Vi er ikke uenige om at dialog kan løse mange ting. Om det er den bedste løsning vil altid bero på den konkrete sag. Hvis du med din dialog kan opnå et resultat og sikre at en nødlidende betaling kommer ind så er du ganske givet billigst. Men omvendt som du selv er inde på så vil man i det tilfælde, hvor kunden ikke ønsker at medvirke til en løsning kunne riskere at der både skal afholdes omkostninger til dig og Advokat. Altså en dyrere løsning.

Godt nok kan Lars her risikere selv at skulle hænge på en advokatomkostning. Det vil han hvis det er væsentlige beløb komme til alligevel. Lars kan ikke i sit skatteregnskab trække udgiften fra før beløbet er endeligt konstateret tabt. For SKAT vil det typisk være i forbindelse med at debitor tages under konkursbehandling mv.

Det er min holdning i at man i krisetid skal være ekstra fremme i skoene for at sikre sig mod tab. Her er det min opfattelse at du kan være et "forsinkende" led i forhold til den kreditor der vælger at gå den juridiske vej fra starten.

Henrik

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:59

Hans Stokholm Kjer:
I det aktuelle tilfælde ser det for mig ud som om at dialogperioden er opbrugt.

Nej, den er end ikke indledt. At adv. har været inde over skaber ikke dialog. I dette tilfælde faktisk det modsatte.
Om sagen her kan ændres kan jeg af gode grunde ikke vide noget om.

Mit forslag tll kreditor opfølgning i almindelighed vil være
1, Ryk din kunde en gang telefonisk, giv en frist på max. 14 dage.
2, Overholdes fristen ikke, skriv en rykker, hvor tidligere aftale refereres.
3, Ingen reaktion, forsøg med en trediemand.
4, Lykkes det ikke at skaffe en aftale her. Overvej det beløb du mister kontra adv. omkostninger.

Derudover bør man på sine ordrebekræftelse og faktura indføje en tekst, hvor det fremgår, at er der uoverenstemmelser mellem 
det fakturerede beløb og kreditor opfattelse skal denne gøre indsigelser inden 8 dage. 

Mvh

Bertil Vrou Thomsen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:32

Vi har god erfaring med Transcom CMS www.transcomcms.dk. Vi benytter dem både til inkassosager og rykkerskrivelser. Det koster ikke noget. De ordner det hele. De sikrer, en kort men effektiv rykkerproces.

Første rykker koster 100,-. Fordelen ved dette er at man selv slipper for at være den der rykker. Hvis man på sin egen første rykker eller på den oprindelig faktura skriver at man efter kredittidens udløb benytter en ekstern partner er alle advaret og man kan selv slippe for den kedelige indkradsning af egne penge...

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:28

Hej. Min mening er: kun ADVOKATEN er løsningen.  Du gik det skritt, og du skal absolut ikke trække dig tilbage!

Du mister "ansigten", professionalitet og trovædigheden over dig selv.

Så hellere miste kunden! Hvis Du forhandler: selvom Du ville få dine penge - taber Du hele kampen.

Du riskierer, at situationen gentager sig, igen og igen. (også fra hans side)

Var køberen fair og ærlig, ville han fortelle Dig, at han havde problemer. det har han ikke gjort.

Han fortjener ikke, at have en chance til.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)