Nope. Det er der intet odiøst i. Min bemærkning alene på din bemærkning om "Du har tabt penge nok på advokatbistand". I dette tilfælde er det Lars selv som har tilbagekaldt sagen fra inkasso i forventning om at kunden ville betale. Det ville måske have været en løsning, at kunden havde betalt og sagen så først derefter var blevet tilbagekaldt. Så i dette tilfælde er det i første omgang et tab på advokatbistand som Lars selv valgte at tage. Om det ville have været en dårlig løsning i den sidste ende kan vi jo ikke vide.
Vi er ikke uenige om at dialog kan løse mange ting. Om det er den bedste løsning vil altid bero på den konkrete sag. Hvis du med din dialog kan opnå et resultat og sikre at en nødlidende betaling kommer ind så er du ganske givet billigst. Men omvendt som du selv er inde på så vil man i det tilfælde, hvor kunden ikke ønsker at medvirke til en løsning kunne riskere at der både skal afholdes omkostninger til dig og Advokat. Altså en dyrere løsning. Det er min holdning i at man i krisetid skal være ekstra fremme i skoene for at sikre sig mod tab. Her er det min opfattelse at du kan være et "forsinkende" led i forhold til den kreditor der vælger at gå den juridiske vej fra starten. Henrik |
Hans Stokholm Kjer:I det aktuelle tilfælde ser det for mig ud som om at dialogperioden er opbrugt.
Nej, den er end ikke indledt. At adv. har været inde over skaber ikke dialog. I dette tilfælde faktisk det modsatte.
Om sagen her kan ændres kan jeg af gode grunde ikke vide noget om.
Mit forslag tll kreditor opfølgning i almindelighed vil være
1, Ryk din kunde en gang telefonisk, giv en frist på max. 14 dage.
2, Overholdes fristen ikke, skriv en rykker, hvor tidligere aftale refereres.
3, Ingen reaktion, forsøg med en trediemand.
4, Lykkes det ikke at skaffe en aftale her. Overvej det beløb du mister kontra adv. omkostninger.
Derudover bør man på sine ordrebekræftelse og faktura indføje en tekst, hvor det fremgår, at er der uoverenstemmelser mellem
det fakturerede beløb og kreditor opfattelse skal denne gøre indsigelser inden 8 dage.
Mvh
Bertil Vrou Thomsen