Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig hjælp!! Kunde prøver at løbe om hjørner

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jeg har selv været i samme situation for et års tid siden og har hørt alle historierne før og en af klassikerne er at "Vi var forresten ikke tilfredse med varen og prisen osv."Ham her lyder til at være i samme kategori, en konkursrytter der forsøger at malke sine leverandører for ydelser der "måske" kan rede ham ud af suppedasen, og det kan det selvfølgelig ikke.

Der er i mine øjne kun en ting at gøre. Kør hårdt på med advokaten og sørg for at komme først i køen til de værdier der evt. måtte være tilbage efter hans konkurs.

held og lykke med det, jeg føler med dig.

bh

Bo

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 12:46

Hej Lars,

Umiddelbart kan jeg ikke se din lyst til at beholde denne kunde - da han uden tvivl ikke kan overholde aftaler såvel som sine betalinger.

Held og lykke med inddrivelsen.

Vh

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
mit nuværende inkassoselskab har 0% i succesrate for mig

Hej Hans, I så fald har jeg en hulens masse arbejde jeg skal have dig til at lave :-)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:16

Det er nok for sent med et svar nu. MEN, jeg har tidligere været ude for noget ligende hvor det netop var med en af mine rigtigt gode kunder. Derfor var jeg MEGET træt af at skulle miste kunden. Det hele endte med at jeg tilbød kunden at dele betalingen op i rater så både jeg og kunden havde en chance for at kunne fortsætte.. Det virkede rigtigt godt, og vi handler stadigt sammen.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:22

Hej Lars

Du har tabt penge nok på advokatbistand. Desværre kan jeg forstå at en hel del aminoer har den opfattelse at det bedste man kan gøre i din situation er at køre  hårdt på! Jeg er ikke enig. Min erfaring siger mig, at dialog er den bedste og billigste måde at få sine penge på. Men det kan måske være en ide at have en tredie mand til at hjælpe. I flg. det du skriver, har din kunde forspildt muligheden for at kritiser din pris. I fald han skulle dette, skulle han havde gjort det ved den første henvendelse. Alt tyder på at han er i vanskeligheder og her er det altså ikke særligt venligt straks at sætte en anden person i bås, som en der ikke vil betale. Jeg skal ikke afgøre om de udsagn jeg har læst i denne debat er udtryk for at de aminoer, der udtaler sig, tror at de ikke kan komme i samme situation, men så må jeg sige at enten er de naive eller også har de ikke nok erfaring endnu!.

Såfremt du ikke tror du selv kan nå til en løsning enten ved en telefonisk snak efterfulgt at et skriftligt oplæg til betalingsaftale eller en direkte kontakt hos din kunde, vil jeg gerne tilbyde at være din mellemmand. Du kan se på www.sag-partners.dk og ringe til mig på 98311022 eller 29924519 for at høre, hvordan vi kan gøre dette.

Med venlig hilsen
B. Vrou Thomsen

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:42

Godt og sagligt indlæg Bertil.

Ud fra det forløb med kunden, som Lars skitserer er jeg overbevist om, at det ikke handler om, at kunden ikke VIL betale, men er økonomisk trængt. Hans fremgangsmåde, hvor usund den end måtte være, er for at vinde tid. Om han kan vinde så meget tid, at han får råd til at betale, er ikke til at vide, men det er sikkert det, han tror.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:40

Bertil Vrou Thomsen:
Du har tabt penge nok på advokatbistand.

Bertil Vrou Thomsen:
Såfremt du ikke tror du selv kan nå til en løsning enten ved en telefonisk snak efterfulgt at et skriftligt oplæg til betalingsaftale eller en direkte kontakt hos din kunde, vil jeg gerne tilbyde at være din mellemmand.

Han har brugt penge nok på advokatbistand - nu skal pengene gå en anden vej?

Uanset, om han vælger den ene eller den anden metode, skal han sørge for at få så mange penge som muligt så hurtigt som muligt.
Som jeg læser hans indlæg er dialogen med kunden gået i hårdknude. Der er altid to parter i sådan en miskommunikation, men hvis ikke de kan tune sig ind på hinanden, er der kun den juridiske vej. Eller eftergivelse, naturligvis.

mvh Hans

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:59

Bertil Vrou Thomsen:
Du har tabt penge nok på advokatbistand. Desværre kan jeg forstå at en hel del aminoer har den opfattelse at det bedste man kan gøre i din situation er at køre  hårdt på! Jeg er ikke enig

For at sætte tingene lidt på spidsen, så risikerer du ved at bruge Bertils løsning, at mens Bertil "snakker" så går andre af  den pågældende kundes leverandører måske til deres advokat for at opnå dom, udlæg, pant mv. for deres tilgodehavender. Des længere tid du er om at om prøve at sikre dine krav jo svære kan det blive at opnå sikkerhed//pant for sit krav.

Jeps tingene sat på spidsen. Du kender din kunde bedre end os andre. Netop nu er der al mulig grund til at gå med livrem og seler i forhold til sin kreditgivning. Der er mange virksomheder der spræller og er i svære økonomiske vanskeligheder. Hvis disse virksomheder har svært ved at betale deres leverandører nu - så bliver det ikke lettere at betale deres når moms mv. til det offentlige. SKAT har en meget mere effektiv inkasso-service end den som vi andre er nødt til at bruge.

Derfor for megen snak kan sættes dig bagerst i køen.... jeps advokaten koster - men jeg er sikker på at Bertil også gerne vil have smør på brødet!Wink

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:28

Henrik Krogh:
Derfor for megen snak kan sættes dig bagerst i køen.... jeps advokaten koster - men jeg er sikker på at Bertil også gerne vil have smør på brødet!

Hans Stokholm Kjer:
Han har brugt penge nok på advokatbistand - nu skal pengene gå en anden vej?

Jeg tror ikke på at Henrik og Hans mener det er odiøst at tjene penge.

Min erfaring har blot vist mig, at du i langt de fleste tilfælde når et væsentligt bedre resultat både for debitor og kreditor ved at forholde dig til begges problemstillinger og her er en tredie person i nogen tilfælde gavnlig.
Her 'snakkes' ikke, men der opnåes hurtigt overblik over kreditors situation, da jeg går direkte til denne og afdækker hans situation. Vil han ikke det
er han heller ikke interesseret i en løsning og du skal som debitor nu tage stilling til om beløbet du sætter på højkant til at køre et juridisk løb mod din
kreditor kan dækkes eller du selv kommer til at dække advokatomkostningerne.

Den omkostning der er forbundet med min model er væsentlig mindre end den du binder dig op mod, når advokaten arbejder, da advokatens timeløn
er væsentligt større end min. Og forskellen er,han udfærdiger papir for en konfrontation, jeg søger fra starten mod dialog og løsning for begge parter.

Mvh

Bertil Vrou Thomsen 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:36

Bertil Vrou Thomsen:

Jeg tror ikke på at Henrik og Hans mener det er odiøst at tjene penge.

Selvfølgelig ikke.

Jeg kan sagtens se din pointe om dialog. I det aktuelle tilfælde ser det for mig ud som om at dialogperioden er opbrugt.

mvh Hans

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)