Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig hjælp!! Kunde prøver at løbe om hjørner

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står midt i en rigtig trist sag med min virksomhed.

Virksomheden har lavet et produkt til en kunde for 3 måneder siden.
Kunden har fået et tilbud på email, ville have det af ekstra gode materialer og bad mig telefonisk om at lave det selvom det blev dyrere.

Virksomheden lavede produktet og sendte varene til kunden sammen med en regning.
Kunden havde 30 dage til at betale i men betalte aldrig.
Jeg har så sendt rigtige rykkere til kunden men fik stadig ikke pengene.
Jeg har så sendt en email og skrevet at jeg ville sende kunden til inkasse hvis der ikke blev betalt.
Det skete så heller ikke.

Så sendte jeg den til inkasso (2 måneder efter kunden burde have betalt).
Så sendte kunde en sur email til mig fordi jeg havde sendt regningen til inkasso.
Nu er der pludselig alt muligt galt - kunden vil ikke betale inkassoomkostningerne fordi kunden har været på ferie (i 2 måneder?) og mener at jeg er utålmodig. Det er en af virksomhedens faste kunder, så jeg har derfor tilbudt at trække den tilbage fra inkasso hvis kunden så betaler med det samme. Det gjorde kunden ikke men skrev blot en email med at vedkommende var syg og ville vende tilbage.

To uger senere vender kunden nu tilbage igen uden at have betalt. Nu brokker kunden sig også over prisen og mener at den er urimeligt høj og at jeg er urimelig. Vedkommende truer nu med aldrig at ville bruge virksomheden igen hvis vi ikke bliver enige om en anden pris.

Helt ærligt: Fordi jeg har trukket sagen tilbage fra advokaten, så skal min virksomhed selv betale de 1.000 kr vi har haft i advokatomkostninger - og alligevel så forsøger kunden nu at prutte prisen endnu længere ned og mener at jeg er urimelig.
Hvad skal jeg gøre??!! Skal jeg smide sagen tilbage til advokaten og lade ham snakke med kunden?
Jeg har en fornemmelse af at denne kunde er økonomisk presset og derfor nu prøver at presse prisen så langt ned som overhovedet muligt. Men det kan kunden vel ikke forlange nu hvor der er gået næsten 3 måneder siden kunden burde have betalt?

Jeg har brug for noget svar MEGET HURTIGT !

venlig hilsen
Lars B.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:15

Det lyder til at din kunde er en svindler - eller ihvertfald sidder klemt i det økonomiske.
Jeg tror han er desperat og forsøger i bedste fald at få dig til at give ham produktet for nærmest ingen penge.

Så hvis jeg var dig ville jeg sende den direkte tilbage til din advokat. Det andet kommer der ikke noget godt ud af og kunden vil formentenlig blive ved med at komme med undskyldninger for ikke at ville / kunne betale og pludselig har kunden lukket virksomheden - uden du har fået pengene.

Vi står selv med en nogenlunde tilsvarende sag. Jeg tror desværre at der er mange som prøver at undgå at betale i øjeblikket. Jeg kan også høre fra andre at de også oplever en kraftig stigning i kunder som pludselig begynder at brokke sig over priser og lignende når de bliver rykket for ikke at have betalt.

/Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:19

Hvis han er presset økonomisk er han måske alligevel forhenværende kunde snart - uanset hvordan du agerer nu. Tilbage til advokaten med den!!!!

Michael Kousgaard

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 10:21

Hej Lars.

Jeg er fuldstændig enig med Jesper.

Med over 300 kunder der hver måned får en faktura (på gennemsnitligt 1.000-2.000 kr.), har vi desværre også ekstremt mange dårlige betaler og folk med alverdens undskyldninger for ikke at betale. På et tidspunkt bliver man rimelig immun overfor dem, men det er da aldrig rart - for man kan jo ikke lade være med lige at tænke efter om det nu også er en selv, der måske har været for hurtig og for strid.

Der er ikke noget at gøre; mister du kunden, så mister du kunden. Ærgerligt - men bedre end at eftergive, for så forventer han bare det samme næste gang.

Du skal bare spille tough ball og hvis det betyder advokater og inkasso, så er det sådan det må være. Folk må sgu lære at betale deres regninger eller reagere hurtigt på dem... at ignorere rykkere for derefter at brokke sig, er bare for langt ude i skoven.

Man kunne jo også vedhæfte en lille note; hvorfor fanden betaler folk ikke deres rykkergebyrer, når de ikke betaler til tiden. Christ altså!

Held og lykke med sagen! Smile
Pouline

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:29

En ting som jeg tror er vigtigt at holde sig for øje i de næste måneder er kreditten til mindre virksomheder. Snart forfalder moms og det har allerede været flere eksempler på Amino, hvor selvstændige har tilkendegivet at den betalinger spænder dem hårdt for.

SKAT har deres egne fogeder og skal nok være hurtigt til at sikre SKAT's krav når de opdager at momsindbetalingerne udebliver. Muligheden for SKAT er at sikre deres krav via pant.

Når du som selvstændig bliver "blød" risikerer du at sætte dig selv bagerst i køen i forhold til at få sikret dine krav. Så min holdning er, at du har du store usikret tilgodehavender ude at svømme så er det nu du skal være fremme i skoene for at få dem sikret.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:33

Enig Henrik.

Tænk på de stakkels konsulenter og andre med halvårsmoms, som ikke har styr på momsen og har brugt pengene, fordi de troede at det var deres..... En god bogholder er nu ikke det værste at have....

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35

Hej Lars

Den er jo helt klassisk, fin en rigtig god advokat. Som kan hjælpe dig i denne sag. Vi har ikke haft en eneste dårlig betaler ind til for nogle måneder siden, vi fik anbefalet en advokat, som fik hele beløbet hjem plus at vedkommende betale renter på 5000 og sagsomkostninger. Altså en advokat som for os har vores helt gratis, de var bare fantatisk. Så nu tjener vi lige frem penge på dårlige betalere :)

Nej, det er jo ikke lige det man gider bruge sin tid på, men vi har da gode erfaring med de ene sag vi har haft. Så ja, find en god advokat ellers ring så kan jeg anbefale en.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:43

Tilbage til advokaten - ingen tvivl - NU!

Wraae - gider du smide en PM med navn og kontaktopl. på den pågældende advokat - mit nuværende inkassoselskab har 0% i succesrate for mig.

mvh Hans

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:45

Hej Wraae

Jeg kunne egentlig også godt bruge navnet på ham advokaten. Sender du en PM?

På forhånd tak.

Michael Kousgaard

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:47

Hej Lars!

Der er også den vinkel på det, at din kunde reelt står foran en betalingsstandsning og at der reelt er en chance for du ikke kan få dit tilgodehavende, fx. pga. krav fra højere prioriteter end dit. Så kan du ringe til kunden, sige til ham at du godt kan forstå at han er presset af krisen (og alt det dér) og tilbyde ham, at han kan betale dig en del af beløbet nu og resten på et senere (skriftligt aftalt) tidspunkt.

På den måde sikrer du dig noget af dit tilgodehavende, såfremt han drejer nøglen om, og du bevarer samtidigt dit krav på resten.

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)