Det svinger lidt efter hvor mange søgninger jeg har. Men sidste måned var det omkring 800,- måneden før var det vist 1200,- Hilsen |
Hvor meget bruger i på Adwords ?.
Jeg har tænkt mig at bruge krak.dk, og derfra har jeg også fået et rigtig fint tilbud på annoncering, der inkluderer (selvfølgelig) navn, web-adresse, annonce (som man kan udskifte, som det passer én), 12 søgeord og ubegrænset klik til (normalpris) 6.685,- pr. år. Jeg har fået et pænt afslag i prisen som introduktion det første år… det, synes jeg, er et godt tilbud. Ved at få annoncen med og de andre småting, er jeg rimelig sikker på at stå som en af de første, når man søger på de ord, jeg har valgt… Med tiden vil jeg også få mulighed for at se en masse statistik og selv ændre søgeord undervejs m.m. Personligt bruger jeg krak.dk, når jeg skal finde en bestemt person, virksomhed og lign. og google.dk, når jeg søger mere ubestemt. Men det er måske bare mig? KH: Bettina |
Jeg tror det er i allerhøjeste grad produkt/service afhængig. Hvis jeg feks. søger på krak efter "dedikeret server" får jeg ..... ingenting ![]() Fordi man i krak ikke har de samme muligheder. Eller feks. jeg søger efter noget bestemt software eller eller eller.. som sagt er det godt nok hvis man søger efter noget der kan puttes referere til en bestemt branche, men det er der så mange ting der ikke umiddelbart kan, og så vil søgningen ikke ligefrem give guld. |
Med det navn du har, ville jeg ikke søge på krak.dk men Google for at finde din hjemmeside. Jeg ville aldrig lede efter en grafiker på krak.dk (som du selv formulerer det "søger mere ubestemt"), så i forhold til mig vil din annoncering være spildt. Den eneste grund til at søge på krak.dk efter dig ville være, hvis jeg skulle finde dit telefonnummer og adresse, og så behøver man jo ikke nogen ekstra annoncering. |
Hej Brian Vi blev henvist til net-ads.dk gennem vores reklamebureau. net-ads hjælper med opsætning samt den lille tekst, der står under dit firmanavn. Altså - de hjælper med opsætning af Google adwords. Vi har af flere gange tilføjet nye søgeord og ekspeditionen var tilfredsstillende. Kan lige tilføje at besøgstallene på vores hjemmeside nu er på højde med de antal hits vi fik under en 2 ugers kampagne med TV2 reklame (regional), så vi skulle nok have sprunget ud i adwords noget før - bedre sent end aldrig! |
kan du ofte finde noget der fx kun koster fx 50 øre per klik...Selv i temmelig hårdt konkurrerende markeder... Og her mener jeg ikke "mortage" hårdt... Men altså, sådan alm. 10-20 adwords konkurrenter. Sørg for at dække forskellige variationer mv. Grav, led efter flere foreslag, og dæk så endnu flere variationer. |
Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube
Tja, at få klik-prisen ned er vel ikke et mål i sig selv. Målet er vel at få flest mulige kvalitets-besøg for færrest mulige penge. Søgeordene kan jo også blive så kreative at annoncen enten ikke bliver vist, eller at det ikke er potentielle kunder som klikker. Så vidt jeg husker er AdWords annoncering i forbindelse med webdesign og lignende vist debatteret før, og så vidt jeg husker er der trængsel på de bedste pladser i AdWords på de mest populærer søgeord i denne kategori. Det betyder jo at klik-prisen ryger op, og så er et budget på 500 kr. i måneden jo ikke meget. mvh Carsten |
I SPAMfighter bruger vi nu over 40.000 US$ om måneden, så det er en sjat.. Dbh Martin |
Hej Brian For det første så skal du egentligt ikke ligge dig fast på et budget. Det kan måske bruges den første/de måneder, men derefter skulle du gerne kunne gå over til at gøre det mere variabelt, alt efter hvormeget du får igen på de reklamekroner du bruger. Bruger du fx 100 kr. og tjener 200 kr for hver gang du bruger 100 kr, ja så er det jo sådan set bare et spørgsmål om hvormange kunder du har lyst til at få, selvfølgeligt til en hvis grad, og du kan måske heller ikke klare for mange kunder som grafikker. Det er klart at der det første stykke tid vil være brug for at optimere landingpages, opstille analyse programmer og diverse mål for siden for derefter at kunne regne på hvad du reelt får ud af dine reklame kroner. Men prøv adwords, installér en form for tracking til at se hvad kunderne foretager sig på dit site, og hvem og hvormange der konvertere til kunder, derefter kan du som sagt ovenfor, reelt vurdere hvor meget du får ud af din markedsføring. Men lad være med at lægge dig fast på et budget med hensyn til adwords, når du har fundet ud af konverteringsrate osv. Det begrænser bare din indtjening, ja med mindre det selvfølgeligt er målet, at du kun vil have et vist antal kunder. Men som der bliver sagt så brug nogle mindre generelle søgeord, brug hellere nogle fraser/sætninger som du ved der bliver søgt på, og du behøver bestemt ikke altid ligge nummer 1-3 det kan faktisk være en bedre forretning at lægge længere nede i listningen af adwords reklamer, da dem der klikker dér reelt er mere interesseret end gennemsnittet af dem der klikker på de adwords reklamer der er på pladserne 1-3. Derfor samtidig med at du betaler mindre pr. klik, ja så vil dem der klikker, formentligt også være mere interesseret i at købe hos dig, og konvertere til en kunde dermed er det meget billigere for dig at få en ny kunde. Mvh Kim Sand Sørensen |
Jeg bruger ca. lige så mange jyske dollars på adwords om året, som Martin bruger om måneden i US, men det har indtil videre været nok til at få kickstartet Mødebookers website og forretning Jeg må indrømme at al anden markedsføring (udover PR) kommer i anden række for os...for adwords kampagner rykker - så bare klø på ![]() Og mht budget og forbrug har jeg den indstilling, at så længe outcome er større end input, er det en god forretning. Så hvorfor ikke starte med at smide 3000 efter en kampagne i en måned og så måle på det? Så kan du se, om der er potentiale i stedet for at brug nogle få hundrede kroner og (måske) blive skuffet over resultatet... |
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk