Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget bruger i på Adwords ?.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har en webshop med designer børne - og dametøj og har i et par måneder lagt et fast budget på goggle med 900 kr.

Det er en jungle når man ingen ting ved om søgemaskiner og det tager flere dage at sætte sig ordentligt ind i tingene. Du vælger et fast beløb pr. klik eller et fast månedligt. Dine words skal vælges med omhu og bruger du uautoriserede i forhold til din side skal du betale mere.

Det er utrygt for mig at bruge google, da det ikke er muligt at få personlig hjælp, du bliver hele tiden ledt rundt, men det er uden tvivl guld, hvis man har tjek på det. Det er der selvfølgelig også nogle der lever af.. altså lever af at have tjek på, heldigvis

Stine 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 21:04
Hej Brian,
jeg kan bekræfte hvad de fleste i denne tråd allerede har sagt: Brug meget tid på at finde søgefraser i stedet for søgeord - "billigt webdesign" er altså bedre end "webdesign".

Og en anden detalje, som vist også er nævnt i denne tråd: Sæt din max. CPC højere end du egentlig bryder dig om - i starten. Det giver en chance for at dine annoncer bliver populære (at der er mange der klikker på dem) og populære annoncer bliver "belønnet" af Google. Belønningen består i, at din annonce får en høj placering på siden selv om du gradvist nedsætter din CPC. Placeringen er altså ikke kun et spørgsmål om CPC, men også et spørgsmål om hvor "populær" din annonce er.

Et sidste tip: Giv det MINDST 2 måneder inden du afgør, om AdWords er det rigtige for dig. Og hold godt øje med din kampagne og indfør nye søgefraser, juster på din CPC, opret nye annoncevarianter og check hvad der virker bedst. Det ER et stort arbejde at køre en effektiv AdWords kampagne, men i de fleste tilfælde lønner det sig i sidste ende.

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 21:06
Hejsa

Vi bruger ca. 6000,- pr. md.

Jeg har ikke selv en dyt forstand på adwords, så jeg har valgt at bruge Nikolaj Gerstrøm her inde fra Amino til og sætte Adwords op, og vedligeholde det, jeg kan kun rose og anbefale ham, prisen er også rimligt syntes jeg.

Du kan jo prøve at kontakte ham nikolaj@ntgconsult.dk han er dygtig og ved hvad han laver.

Mvh Allan 

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:18
:-)

Så betaler du 3,6 kroner pr. klik. Hvis du ikke er kræsen med dine søgeord kan du få dem til 20 øre. At dine søgeord er ubekrænset er så absolut ikke en fordel.

Hvis du presser lidt på  kan du sågar købe banner kliks på Jubii til den pris ;-)

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Skrevet kl. 23:22
Nu er antal besøgende jo ikke = $$$

Det er jo hvilke besøgende du får. Jeg er heller ikke helt med på din beregning?

Du er sikker på at du ikke arbejder hos net-ads? :-)

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Skrevet kl. 23:34
QUOTE]Dato: 11-09-2006 20:21:59 Forfatter: Stine P Andersen
Hej

Jeg har en webshop med designer børne - og dametøj og har i et par måneder lagt et fast budget på goggle med 900 kr.

Det er en jungle når man ingen ting ved om søgemaskiner og det tager flere dage at sætte sig ordentligt ind i tingene. Du vælger et fast beløb pr. klik eller et fast månedligt. Dine words skal vælges med omhu og bruger du uautoriserede i forhold til din side skal du betale mere.

Det er utrygt for mig at bruge google, da det ikke er muligt at få personlig hjælp, du bliver hele tiden ledt rundt, men det er uden tvivl guld, hvis man har tjek på det. Det er der selvfølgelig også nogle der lever af.. altså lever af at have tjek på, heldigvis

Stine

[/QUOTE]

Hvordan kommer man op i det blå feldt under sponsorede links?[

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:34
Jeg fik et firma til at lave en "statestik" for mig den første måned, hvor de vuderede at jeg på 3 uger ville få et ental klik og det ville koste 3000 et eller andet.... Det syntes jeg jo lød fint, problemet var bare at de kliks var brugt på 1 1/2 uge!!

Derefter satte jeg en limit på 3000,- om måneden! Det virker fint for mig (-;

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Skrevet kl. 23:35

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:53
At få flere besøgende fra en PPC kampagne er som sådan ligegyldigt, hvis ikke en god del af disse besøgende konverterer. Så er det bare spild af penge.

Det er, som nævnt tidligere i denne tråd også min erfaring, at det er AFGØRENDE, HVILKE søgeord, man betaler for. Selv om man har købt dyre søgeord, som man selv mener, er relevante, kan søgeordene sagtens medføre, at folk forlader hjemmesiden efter 2 sek. efter, at de er kommet ind, HVER gang de er kommet ind på disse søgeord.

DET er mange penge "down the drain"..... specielt fordi der er rigtig mange søgeord, der virker sådan.

For at sætte tingene i perspektiv:
Da jeg etablerede Effektiv Markedsføring, fandt jeg frem til ca. 3.500 søgeord og søgefraser for at se, hvad folk rent faktisk søgte på, hvad de kostede.... og ikke mindst.... hvordan folk reagerede på søgeords niveau, når de så kom ind på hjemmesiden.

Ved at bruge mit Tracer modul kan jeg så følge de enkelte rundt på hjemmesiden med reference til den søgefrase, brugerne har skrevet på f.eks. Google.
Dette har medført, at ud af de oprindelige ca. 3.500 søgeord bruger jeg i dag kun ca. 150.... nemlig dem, som genererer mange sidevisninger, høj interesse og tilmelding til mit nyhedsbrev. De 3.350 andre søgeord er skrottet.

Hvis du køber en service fra nogen, der sælger PPC annoncer , så spørg dem, om de kan hjælpe med at finde ud af, hvordan de enkelte søgeord konverterer inde på din hjemmeside.

Det burde kunne skille dem ud, som er interesseret i at DU får en god forretning fra din PPC kampagne.

En god PPC virksomhed sender dig ikke bare besøgende. De hjælper dig til at analysere din forretning og gøre den bedre.

Jeg har selv fra starten valgt, at jeg ikke vil tjene procenter på mine kunders PPC kampagner, for det gør mig per definition inhabil, når jeg skal tage livsvigtige beslutninger på min kundes vegne om, hvilke søgeord, der skal leve og hvilke, der skal slettes.

Betaler du mig f.eks. 4 kr. pr besøgende, og min fortjeneste er differencen imellem, hvad jeg selv betaler til Google og de 4 kroner og jeg kan finde en masse crappy søgeord og smide ind på din PPC annonce, så skulle jeg have rygrad som jeg ved ikke hvad, hvis ikke jeg skelede til min egen fortjeneste for at levere så mange besøgende som overhovedet muligt. Jeg må indrømme, at det får mig op af stolen, når jeg hører om virksomheder, som kører denne taktik. Jeg ser det som, at den kloge narrer den mindre kloge.

Jeg har derfor fra starten valgt at arbejde til ren timeløn og så blot gennemfakturere beløbet fra Google til min kunde uden at jeg har en fortjeneste pr. søgeord.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 25. Jun 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:19
Side 3 ud af 4 (32 indlæg)