Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini vindmøller til husstande

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Gaia Wind har den p.t. eneste typegodkendte husstandsmølle.

- den er til gengæld på 11 kW, så den falder da vist ikke ind under reglerne for 'modregning' af elforbruget, hvor maks-effeken er 6 kW.

Findes der mon ikke en typegodkendt 6 kW mølle?

Mikkel deMib Svendsen:
man må venne sig til en øget grad af vindmøller.

Du har vel bemærket, at man pt nedlægger de gamle 'små' møller, for at lade dem erstatte af store og meget mere effektive møller, som placeres i særligt udpegede områder. I modsætning til tidligere, hvor der var en del spredte møller. Selv Danmarks Vindmølleforening erkender, at man tidligere ikke tog det så nøje med placering af en mølle. Men nu lysner det  måske.

Mikkel deMib Svendsen:
At forlange, at alting skal vedblive med at være som det var i går er en meget innovations-fjendtlig holding, som jeg på ingen måde deler.

Jeg er på det punkt helt enig med dig. Vi skal udvikle tingene, og det er så bl.a. det man gør ved at få de gamle ineffektive og støjende møller nedlagt, og få de nye, væsentlig større og meget mere effektive møller opsat.

Om husstandsmøllerne har en plads i fremtidens energiforsyning, afhænger vel i bund og grund af, om der er god privatøkonomi i dem.
De er dødfødte, hvis de kun bygger deres eksistens på miljø-holdninger.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:
Findes der mon ikke en typegodkendt 6 kW mølle?

Nej, men den nye THYMølle komer i en 6kw version som er designet til den nye lov.

Loven er dog noget hø - mener jeg. Det vil ikke kunne betale sig for mig at udnytte den, da jeg har et langt større forbrug, hvoraf noget er erhverv, som alligevel ikke kan køres under den nye udvidelse af tilbageløbsordningen. Iøvrigt er 6kw møllerne ikke nør så cost-effektive som 11kw og 25kw møllerne. Gaia's 11kw mølle ser fornuftig ud økonomisk set men meget under det hænger dårligt sammen for mig.

Knud S.:
Du har vel bemærket, at man pt nedlægger de gamle 'små' møller, for at lade dem erstatte af store og meget mere effektive møller

Ja, det gælder for de kommercielt drevne møller. Men har DU set den nye lov der blev vedtaget 4. juni i år? Sammen med loven følger regeringens estimat på hvad den vil betyde - de forventer, at den vil føre til at der opføres 3.000 nye mindre møller hos private med en samlet effekt på 40-50mw (såvidt jeg husker). Så både lov og intentioner stimulerer en kraftig udvidelse på det område.

Med "mindre" møller skal det iøvrigt bemærkes, at THYMøllen i 6kw version står på et ligeså højt tårn som f.eks. Gaia's 11kw mølle. Så i forhold til gene-niveau er der ingen fornuft i, at støtte den lille - og mindre rentable, energiproduktion fra det neddroslede møllehoved.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

jeg vil godt lige rette en misforståelse. Gaia Wind er ikke de eneste typegodkendte vindmøller. Vore vindmøller fra Welmore er skam også typegodkendte. og De fåes i følgende størrelser:

500 kW, 1000 kW, 2000, kW, 3000, kW, 4000 kW og 5000 kW

I kan læse mere om dem på: www.Nr1-Byg.dk

eller send mig en mail på: am@nr1-Byg.dk

Så skal jeg sende jer yderligeree materiale om møllerne.

Ha` en god weekend

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
jeg vil godt lige rette en misforståelse. Gaia Wind er ikke de eneste typegodkendte vindmøller.

Jeg snakker ikke om typegodkendelser i almindelighed - men specifikt for husstandsmøller. Jeg kan ikke se jer der :)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Jeg kan forsikre dig om at vore micromøller/husstandsvindmøller er typegodkendte efter alle forskrifter.

men godkendelsen er lige sket fornylig, så det er da muligt at den ikke er blevet tilføjet på listen over godkendte micromøller.

de bedste hilsener

Anders Mikkeelsen

Nr1

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forholder mig bare til Energistyrelsens liste http://www.vindmoellegodkendelse.dk/DK/Godkendte.htm - her er det stadig kun Gaia der er typegodkendt i den klasse. De 2 andre små møller er væsentligt mindre - og derfor ikke så aktuelle for mig og andre med et lidt støre behov.

- Men det er da skide godt hvis I også er på vej med noget godkendt. Jo flere konkurrenter på markedet jo bedre for os købere :)

Jeg kunne dog godt forestille mig, at det er en hård kamp ind på det marked - for det er jo en meget langsigtet investering, at købe en vindmølle og med en ny producent foreligger der jo i sagens natur ikke langvarig poraktisk erfaring. Det giver en vis tryghed som køber, at den mølle man køber i forvejen er opsat X andre steder i Danmark - og man kan køre ud og se dem.

Men naturligvis kan nye producenter også komme ind på markedet, hvis de har noget godt at byde på. Særligt nu med den nye lovgivning, som uden tvivl vil sætte mere fut i det marked (som da også har ligget sørgeligt stille i en del år - efter de gamle tilskud blev fjernet)

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også godt tænke mig en mini vindmølle. Meen desvæære er der alt for mange krav til hvordan og hvor det skal placeres

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se www.egen-energi.dk. Det er en af mine gode venner der driver virksomheden og han fortæller mig, at der er sket nogle store skridt i den rigtige retning både i forhold til økonomi, politik og godkendelser af både solceller og husstandsmøller. Han sælger også både husstandsmøller og solcelleanlæg.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Vores mølle er skam gennem afprøvet, idet den produceres af en af verdens førende vindmølle producenter i Kina. Den er opstillet et par steder i Danmark, så det er skam muligt at køre ud og se den. Jeg oplyser gerne nærmeste adresse.

Så er næste indvending selvfølgelig: Nå det er noget billigt skrammel fra Kina.

Nej , det er det ikke. I Kina er man idag fuldt teknologisk på højde med vesten og ipå flere områder længere fremme end vi er i Danmark.

De største producenter har alle fabrikker i Kina, heriblandt Vestas.

Vores varmepumper som ligger helt i top ydelsesmæssigt på energistyrelsens liste over varmepumper, produceres også i Kina. Vores solceller der har en højere ydelse en de fleste andre på markedet, ligger også i Kina og er verdens største producent af solceller.

Ha en super dag

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der er faktisk meget få krav til hvor man må opstille sin micromølle og hvordan. Det er kommunen der skal godkende opstillingen. Hvis du fortæller mig hvor du bor, skal jeg hurtigt svare dig på om du har mulighed for at kunne opstille en micromølle. Med hensyn til solceller, der jo oftest placeres på taget, er kravet til opstilling alene de eventuelle begrænsninger der kan være i en lokalplan angående tagflader og anvendelse af materialer. Men igen kan man rette henvendelse til kommunens afdeling der sidder med lokalplaner og så vil de kunne hjælpe.

Ellers hjælper jeg gerne såfremt du fortæller nøjagtigt hvor du bor.

Vi sælger solceller der er blandt markedets højest ydende.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)