Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini vindmøller til husstande

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har engang undersøgt det med små vindmøller. Den gang kunne de fået til ca. 15.000 kr.

Men ..... dengang i de gamle kommunner var der flere kommuner der ikke tillod små vindmøller over 3 m i diameter eller det heder vist vingefang

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved godt at det er lidt sent at skrive til dig.

men

www.dk-energi.dk

her kan du finde vertikale minivindmøller

til rimelige pris

 

mvh niels

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kælder-iværksætter

Jeg har trawlet nettet og frittet vennerne, hjemsøgt messer og skrevet mails til producenter for at købe en mini-mølle - horisontal eller vertikal - og horisonten rundt er jeg blevet skuffet.

Jeg føler mig som Don Quichote - med den forskel at jeg ikke kan finde møllerne.

De fleste jeg taler med, vil i og for sig også gerne købe en mini-mølle.

Jeg er overbevist om at den der tryller mini-møller frem til danskerne, har en boomende fremtid for sig.

 

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nordjylland
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Trådstarter den eneste måde at få alt den energi der er i Brinten iflg. Einsteins relativitets Teori er en total Annilihation med anti-materie, det kan jeg huske fra gymnasiet. 

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Virkelig et godt indlæg du har skrevet!!! Yes

 

Hvis du er interesseret i at købe, en mini vindmøller, så vil jeg meget gerne hjælpe dig. Jeg er selv med i et par vindmølle parker (dog er de lidt større end mini møllerne) Men jeg har kendskab til et par firmaer her i Danmark og kan også hjælpe dig med at få hente en eller flere hjem fra b.la. tyskland.

Hvis der er andre der er interesseret, er i ligeledes velkommen til at sende en PB til mig.

Fortsat god dag.

 

dbh,

Morten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i flere år overvejet at sætte en husstandsmølle op ved mit hus. Det er en lidt større type mølle end de helt små mini-møller reguleret af de særlige regler om husstandsmøller.

Problemet med helt små møller er, at de ikke er særligt effektive. Jo større møller er jo mere effektive er de. Det er derfor man bygger de store kommercielle møller så store i dag.

4. juni kom der nye regler, som betyder, at de små husstandsmøller, under 6kw, nu kan udnytte tilbageløbsordningen - så når der produceres mere strøm end man bruger løber elmåleren baglæns, og når man så skal bruge mere end man producerer, løber den forlæns.

Problemet med ordningen er blot, at den kun dækker op til 6kw møller, der er langt mindre rentable end de største husstandsmøller på 25kw - og dermed bliver elprisen meget højere. Og det dur slet ikke på ejendomme som min, hvor forbruget ligger noget højere.

De helt små mini-møller skal mest opfattes som et lille supplement -. de producerer typisk kun 1-2.000 kw/t om året - svarende til 1/3-1/6 del af hvad en almindelig husstand bruger.

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)