Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini vindmøller til husstande

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Equinoxe:

å jeg sys virkelig en vindmølle er et stykke smukt ingeniørkunst!

Den sender også "grønne" signaler, og hvis man har sådan en på taget viser man jo sin bekymring for miljøet?

Det kan godt være, at du synes, at vindmøller er smuk ingeniørkunst.
Det kan også godt være, at det signalere, at man bekymre sig for miljøet.

. . . men de larmer og blinker, og dette er bestemt ikke hverken kunst eller smukt.
Det kan for naboerne være et helvede at bo i nærheden af vindmøller, at du ved det.
Så miljøvenlige er de bestemt ikke, hvad forurening af nærmiljøet angår - desværre.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:34

Kristian har ret, du må ikke selv drive strøm uden at betale afgift, transport og meget mere. Det kan ikke betale sig at have sin egen vindmølle.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:00

Amaris Charvell:

Kristian Kristensen:

Hejsa,

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg har fået at vide, at man ikke må have sin egen vindmølle og bruge strømmen selv. Man skal sælge den til el-selskabet, hvorefter man kan købe den tilbage. Som sagt, så må du ikke hænge mig op på det, men hvis det ikke er helt ved siden af tror jeg ikke der er penge i det.

Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Jeg aner heller ikke hvad der er sandt i forhold til ovenstående, men det ville umiddelbart virke ulogisk på mig hvis det er sådan det fungerer. Man må jo eksempelvis gerne få sit strømforbrug fra egne solceller. Det nogen så gør, er at sælge overskuddet, dvs. det de ikke selv forbruger, tilbage til elværket. Kan ikke umiddelbart se hvorfor der skulle forskelsbehandles på solcelle- og vindenergi?

De bedste hilsner

Amaris 

Jeg vil nu mene, at det er el måleren der bare kører den anden vej, hvis man ikke samtidig forbruger strøm.

mvh   Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:02

Man kan også prøve dette links herunder

Samsø Energi Akademiet

her

mvh   Geeked

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej aminoer.

Jeg sælger både micromøller og solceller. jeg har således sat mig ind i stoffet, og ved at man får gratis monteret en el-måler der løber baglæns fra elselskabet, således at strømmen modregnes i dit elforbrug.

Men der er heller ikke noget til hindring for at du kan koble micromøllen eller solcellerne direkte til dine elforbrugene maskiner og hvidevarer mv.

Det er f.eks. meget brugt i kolonihavehuse hvor der ikke er indlagt el.

Hvis i vil vide mere må i gerne sende mig en mail: am@Nr1-Byg.dk

Eeller i kan gå ind og se lidt mere om det på vores hjemmeside: www.Nr1-Byg.dk

Men vi har faktisk en del viden om emnet som ikke er blevet lagt på hjemmesiden, fordi vi har temmelig travlt og der er som bekendt kun 24 timer i døgnet.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 15:37

Anders Mikkelsen, Nr1:
og ved at man får gratis monteret en el-måler der løber baglæns fra elselskabet, således at strømmen modregnes i dit elforbrug.

Jamen vil det sige, at det er brutto-prisen, der modregnes i?

Brutto-prisen indeholder jo den frie el + transportbetaling + elafgift + distributionsbidrag + energispareafgift + moms (så er der vel ikke mere).

Jeg synes, det lyder mystisk, hvis man kan modregne fx de offfentlige afgifter.

Det kunne være interessant at vide, om det er hele beløbet (for mit vedkommende 165 øre) eller kun den frie el (for mit vedkommende 40 øre).

Det er jo bestemt ikke ligegyldig, hvis der skal ske en ordentlig forrentning af den investerede kapital - eller som vi siger heroppe i Nordjylland: "Det ska sgu ku betål sæ."

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 15:50

Hej.

Så længe du modregner i dit elforbrug, og det sker på årsbasis, så er det bruttoprisen der modregnes.

hvis du sælger overskydende strøm så får du kun nettoprisen. Derfor er det vigtigt at din vindmølle eller solcelleanlæg ikke er større end at den/det kun producerer lidt under dit samlede årlige forbrug.

For at få den bedste økonomi.

Det vil sige at hvis du investerer i solceller så kan du sælge din overskydende produktion om sommeren til elselskabet, og så modregnes denne i dit forbrug om vinteren. Modsat med vindmøllen den producerer el når det blæser og det gør det typisk når dit forbug er størst, men producerer du overskydende el i perioder, modregnes dette i dit årlige forbrug.

Hvis du derimod investerer i  et solcelleanlæg for erhvervsmæssigt at sælge strøm til elselskabet så kan du også afskrive på dit anlæg, og så bliver det også en ganske glimrende forretning, såfremt man betaler topskat.

Tilsvarende gælder for vindmøller. men her er der nogle regler med hen syn til størrelsen på vindmøllen som man skal være opmærksom på.

Men er du interesseret i et konkret projekt, så ser jeg gerne på det og laver en rentablilitetsberegning til dig.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

LuckyCharm:
Det kan ikke betale sig at have sin egen vindmølle.

Har du faktisk lavet regnestykket? Det har jeg - inklusiv skatter, afgifter, afskrivninger financiering og det hele - og jo, det KAN godt betale sig at investere i en god husstandsmølle. Så jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra. Det lyder lidt somom du bare gætter :)

Knud S.:
. . . men de larmer og blinker, og dette er bestemt ikke hverken kunst eller smukt.
Det kan for naboerne være et helvede at bo i nærheden af vindmøller, at du ved det.

Har du prøvet at stå ved siden af en husstandsmølle - eller de helt små mini-møller? For her passer det ganske enkelt ikke hvad du siger. Lyden fra en husstandsmølle er så lav, at hvis du så meget som prutter ved siden af kan du ikke høre den. Og har du en vej, som vi har, lige ved siden af er det med garanti vejen der overdøver vindmøllen - ikke omvendt.

Her ude på landet hører vi meget brok fra byboere, der ikke kan leve med lugten af gylle, lyden fra hanerne der galer osv osv. Til dem må jeg blot sige: Skrub hjem til byen igen! Super Angry

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 18:12

Mikkel deMib Svendsen:

Har du prøvet at stå ved siden af en husstandsmølle - eller de helt små mini-møller? For her passer det ganske enkelt ikke hvad du siger. Lyden fra en husstandsmølle er så lav, at hvis du så meget som prutter ved siden af kan du ikke høre den. Og har du en vej, som vi har, lige ved siden af er det med garanti vejen der overdøver vindmøllen - ikke omvendt.

Her ude på landet hører vi meget brok fra byboere, der ikke kan leve med lugten af gylle, lyden fra hanerne der galer osv osv. Til dem må jeg blot sige: Skrub hjem til byen igen!

Nej, jeg har ikke hørt en af de nye husstandsmøller. Det vil da kun glæde mig, hvis det nu er muligt at lave støjfrie møller. Men helt ærlig, så tror jeg ikke på det, i hvertfald ikke før jeg selv oplever dem.
Dem jeg hentyder til er de alm., anparts-møller.

Jeg ved ikke hvad du mener med det, du skriver om byboer. Men til din orientering, så bor jeg også på landet, og har gjort det i 25 år - og har heldigvis ikke en befærdet vej i nærheden,  så det kan måske være derfor jeg af og til hører støjen fra møller, der ligger ca. 1500 m herfra. - Men de nærmeste naboer er rigtig godt trætte af dem, bortset fra dem som har anparter i dem. Wink

Og jo, der lugter (af og til) af gylle, hanerne galer, og landmændene larmer med deres maskiner. Men pyt, så skal jeg ikke feje hundelort op på fortovet, høre på at naboer klipper græs i tide og utide, og de føromtalte landmænd er forresten så flinke at holde min markvej ryddet for sne om vinteren.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:27

Knud S.:
Nej, jeg har ikke hørt en af de nye husstandsmøller.

De er såmænd ikke kun nye - husstandsmøller har i den nuværende form været lavet i over 25 år :)

Gaia Wind har den p.t. eneste typegodkendte husstandsmølle. "Støjen" fra den er på blot 45 db ved en afstand på bare 59 meter. Til sammenligning er almindelig tale ca. 60 db. Og til dem der ikke lige kender db skalaen, så fordobles lydtrykket for hver 3 db - så der er langt fra 45 til 60!

45 db svarer til en svag visken. Stort set alt vil overdøve det.

Lige meget hvor man bor har det konsekvenser. Hvis man bor på landet så kan der lugte af gylle, hanerne galer måske og ja, man må venne sig til en øget grad af vindmøller. Alle må leve med en vis grad af "gener" (hvis man vælger at se det sådan - personligt elsker jeg både gyllen, hanerne og vindmøllerne)

Bor man i byen er der andre ulæmper.

At forlange, at alting skal vedblive med at være som det var i går er en meget innovations-fjendtlig holding, som jeg på ingen måde deler.

At hidse sig op over vindmøller - som på alle måder er en grundlæggende god ide, synes jeg svarer meget godt til den samme ophidselse nogle mennesker leverer i forhold til gylle, hanegal eller trafik.

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)