"Points" kan være en rigtig god funktion på en debat - særligt for nye brugere, der kan bruge det som en vis hjælp til at pejle sig frem til, hvem der er mest anderkendt og respekteret i debatten i forvejen. Men det kræver at det fungerer ordentligt og at der løbende arbejdes med at sikre, at det er nogenlunde retvisende.
Det er derfor rigtig godt, at der bliver lavet nogle opdateringer på point-systemet på Amino nu, for det har ikke helt fungeret så godt som det burde her på det sidste.
"Points" kan være en rigtig god funktion på en debat - særligt for nye
brugere, der kan bruge det som en vis hjælp til at pejle sig frem til,
hvem der er mest anderkendt og respekteret i debatten i forvejen.
- eller se hvor meget tid den enkelte person bruger herinde Et point system vil aldrig være sikkert lige meget hvad man gør. Anyways har som sagt intet imod at blive nulstillet. Har sku rigeligt testosteron i kroppen i forvejen!
Det virker som at det hidtil bare har handlet om at lave en hulens masse indlæg for at få disse point. Måske derfor at der er så mange "det mener jeg også"-indlæg i perioder :-)
Det mener jeg osse!!
Karmapoints kan bruges postivt. Jeg synes Amino har gjort en fin indsats for at "promovere" flittige Aminoer og måske indirekte gavnet ved at give opmærksomhed til disses profiler. Et system er jo aldrig fejlfrit og jeg må indrømme at det da ind i mellem har givet anledning til et smil når den mest hjælpesomme MLM'er er den største kritiker af MLM eller når en ungdommelig plageånd kan stå som som den mest hjælpsomme i flere kategorier....
Karmahvad? Slet dem dog.... Hvilken betydning har de? Det der betyder mere er vel det man skriver og ikke hvor meget man skriver. Vi har jo tydeligt set hvordan det bliver misbrugt osv...
Om jeg har en halv million milliard karmapoint betyder nada ;)
Så bare nulstil mine...
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Et point system vil aldrig være sikkert lige meget hvad man gør.
Man kan faktisk gøre det både ret sikkert og rimeligt retvisende, men det kræver dels nogle af de justeringer jeg tror der kommer nu og så generelt at det er et system der overvåges og justeres løbende.
Jeg har erfaringer med tilsvarende pont-systemer i andre (udenlandske) debatter, hvor det er endt med at fungere rigtig godt. Men det har også krævet masser af justeringer og indførelse af nogle lidt mere avancerede måde at beregne point-værdierne. Men det er endt med noget, som vi ved rigtig mange brugere har haft gavn af. Det kan Amino Karma Points også sagtens ende med.
Det betyder dog langt fra at det er noget alle vil, eller synes de kan, bruge til noget. Men for dem der ender med at bruge det - når det fungerer godt, kan det som sagt være en rigtig god hjælp.