Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Store ændringer på Karma Point

Side 2 ud af 13 (128 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så fik jeg lige 3 point til :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:44
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

"Points" kan være en rigtig god funktion på en debat - særligt for nye brugere, der kan bruge det som en vis hjælp til at pejle sig frem til, hvem der er mest anderkendt og respekteret i debatten i forvejen. Men det kræver at det fungerer ordentligt og at der løbende arbejdes med at sikre, at det er nogenlunde retvisende.

Det er derfor rigtig godt, at der bliver lavet nogle opdateringer på point-systemet på Amino nu, for det har ikke helt fungeret så godt som det burde her på det sidste.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:46

Hvad der kommer let, går let Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:46
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:53

deMib:

"Points" kan være en rigtig god funktion på en debat - særligt for nye brugere, der kan bruge det som en vis hjælp til at pejle sig frem til, hvem der er mest anderkendt og respekteret i debatten i forvejen.

- eller se hvor meget tid den enkelte person bruger herinde Cool Et point system vil aldrig være sikkert lige meget hvad man gør. Anyways har som sagt intet imod at blive nulstillet. Har sku rigeligt testosteron i kroppen i forvejen!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:54

Allan.:
Det virker som at det hidtil bare har handlet om at lave en hulens masse indlæg for at få disse point. Måske derfor at der er så mange "det mener jeg også"-indlæg i perioder :-)

Det mener jeg osse!!Big Smile

Karmapoints kan bruges postivt. Jeg synes Amino har gjort en fin indsats for at "promovere" flittige Aminoer og måske indirekte gavnet ved at give opmærksomhed til disses profiler. Et system er jo aldrig fejlfrit og jeg må indrømme at det da ind i mellem har givet anledning til et smil når den mest hjælpesomme MLM'er er den største kritiker af MLM eller når en ungdommelig plageånd kan stå som som den mest hjælpsomme i flere kategorier....

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:54

Lyder fair nok, for tror det er de færreste der fatter systemet? Burde det ik bare give et point pr indlæg eller noget i den stil?

Især de stjerner kunne godt fjernes, og evt afløses af "foreslået svar" funktionen... Det ville være meget mere praktisk!

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:56

Jeg har 71 point som jeg vil give væk til Røde Kors.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:57

Karmahvad? Slet dem dog.... Hvilken betydning har de? Det der betyder mere er vel det man skriver og ikke hvor meget man skriver. Vi har jo tydeligt set hvordan det bliver misbrugt osv...

Om jeg har en halv million milliard karmapoint betyder nada ;)

Så bare nulstil mine...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:02

pecoart:

Et point system vil aldrig være sikkert lige meget hvad man gør.

Man kan faktisk gøre det både ret sikkert og rimeligt retvisende, men det kræver dels nogle af de justeringer jeg tror der kommer nu og så generelt at det er et system der overvåges og justeres løbende.

Jeg har erfaringer med tilsvarende pont-systemer i andre (udenlandske) debatter, hvor det er endt med at fungere rigtig godt. Men det har også krævet masser af justeringer og indførelse af nogle lidt mere avancerede måde at beregne point-værdierne. Men det er endt med noget, som vi ved rigtig mange brugere har haft gavn af. Det kan Amino Karma Points også sagtens ende med.

Det betyder dog langt fra at det er noget alle vil, eller synes de kan, bruge til noget. Men for dem der ender med at bruge det - når det fungerer godt, kan det som sagt være en rigtig god hjælp.

Side 2 ud af 13 (128 indlæg)