Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Store ændringer på Karma Point

Side 4 ud af 13 (128 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva' er der ikke mulighed for at købe hinandens karma ?

Big Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:31

pecoart:

Jeg giver dig ret Mikkel. Det kan være en rigtig god feature hvis det ikke misbruges.

Alle de features og "mekanismer" som et community byder på bør optimeres hen imod den stil og stemning man gerne vil have, som ejer af stedet. Det gælder ikke bare et point system - men alle andre muligheder og begrænsninger iøvrigt. Men det er et stort arbejde og der er jo altid begrænsede resurser ...

I debatter med mange marketingfolk, iværksættere, sælgere og andre der har brug for at "afsætte" noget er det min erfaring (efter en 10-12 år med den slags), at der er brug for en ret stram styring af, hvad man må og ikke må og hvordan sådan noget som et point system fungerer. Ellers ender det på et tidspunkt meget let i spam, snyd og grådighed. Og det bygger man ikke et godt community på.

Udgangspunktet for Amino - og grunden til at jeg fortsat tror de fleste kommer her, er for at kunne mødes og udveksle tanker og ideer med ligesindede erhvervsfolk. En klub. En basisgruppe. Kald det hvad du vil. Et community. Er der så engang imellem nogle i gruppen der kan lave en handel med hinanden, så fint nok - men det er ikke det der er motivationen og den drivende faktor. For så ændrer det sig fra en "basisgruppe" til et "kræmmermarked" - og det er noget helt andet.

Konflikterne opstår så blandt andet, når der kommer "kræmmere" ind i "basisgruppen". Specielt hvis det er sådan nogle "Gordon Gekko" typer, der er drevet ene og alene af egoistisk grådighed og ser et community som blot endnu et bytte de skal jagte og nedlægge - og så smutte videre, når "dyret er dødt". 

Hvis "basisgruppen" skal overleve - hvis en debat skal bestå som et godt community, så er det klart, at den bliver nødt til at "beskytte" sig mod "Gordon Gekko" typerne - på samme måde, som man iøvrigt også har lovgivning mod den type i real life :)

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 23:34

Glenn Kibsgaard:

Hva' er der ikke mulighed for at købe hinandens karma ?

Big Smile

Har jeg allerede forsøgt, ingen tilbagemeldinger endnu Hmm

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:43

Hej Martin Thorborg

Tror det ville være en god ide at profiler havde et antal stanard oplysninger om det skulle kunne ses igennem dk-hostmaster og degulesider.dk , eller amino moderatter kun skulle kunne se det og godkende disse oplysninger var det en ide ?

Der er dog altid nogle der vil have en anonyme profil , med jeg ved ikke hvem jeg snakker og det hader jeg simpelthen

Synes derfor mere problemet var de enkelte jeg ikke vidste hvem jeg snakket med , hader også folk ringer med hemmeligt nummer for hvem ringer ?

Point er dog også gået helt galt i enkelte debatter , har jeg bemærket .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:44

Mikkel, sådan har jeg det også.

Men grådighed kommer jo af, at man kan opnå noget mere. Så måske ville det være bedst at fjerne helt Karma-point. Derved er det kun vores svar på diverse indlæg, som vægter ens seriøsitet inde på Amino. Det går jeg ind for.

Der er heldigvis mange som er seriøse uanset karma.

Beløning skaber grådighed, det er et faktum, men det er kun en lille gruppe som tænder på det når det gælder Amino, heldigvis.

-Glenn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:51

Glenn Kibsgaard:

Beløning skaber grådighed, det er et faktum, men det er kun en lille gruppe som tænder på det når det gælder Amino, heldigvis.

Det skyldes kun at der intet økonomisk er at hente ved disse karma-point. Havde de en "værdi" enten til køb af services eller kr/øre, ville grådigheden komme frem ved de fleste... 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:01

Glenn Kibsgaard:

Netop - det er jo også de færreste af os der ender som Gordon Gekko, Stein Bagger eller nogle af de andre svindlere erhvervslivet har budt på - selvom vi potentielt set står med de samme fristelser foran os. Og langt de fleste af os kan også godt forstå et nej fra en kvinde, uanset hvor udfordrende hun måtte virke på os.

Pointen er, at der ikke er noget underligt i at sætte nogle begrænsinger op i en debat og nogle systemer, der på den ene side fremhæver og belønner dem der bidrager mest, samtidig med, at der er andre mekanismer, der sørger for, at holde misbruget nede. Sådan indretter vi os jo også i samfundet - vores alle sammens store "community" :)

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

pecoart:

Jeg giver dig ret Mikkel. Det kan være en rigtig god feature hvis det ikke misbruges.

I debatter med mange marketingfolk, iværksættere, sælgere og andre der har brug for at "afsætte" noget er det min erfaring (efter en 10-12 år med den slags), at der er brug for en ret stram styring af, hvad man må og ikke må og hvordan sådan noget som et point system fungerer. Ellers ender det på et tidspunkt meget let i spam, snyd og grådighed. Og det bygger man ikke et godt community på.

Igen kan jeg kun give dig ret. På trods af det så bruger folk pointne forskelligt som du har kunne læse her. F.eks. køber folk ydelser eller handler hellere med dem som har mange point, måske forståeligt nok. Andre bruger dem slet ikke. Nogen får tildelt point bare de f.eks skriver buh.....intet ondt ord herfra men Hr. Thorborg har fået massere af karmapoint her i denne tråd uden de store udskejelser (du får hurtigt dine 15.000 point tilbage Martin ;o)). Så i bund og grund kommer det vel også an på hvem man er. Martin er respekteret, det samme er du som SEO guru. Derved får i helt naturligt en hel del flere point end mange andre. Hvor ligger det reelle i pointsystemet så henne?

Jeg selv surfer rundt og læser for at finde ekspertise, f.eks. skrev jeg til dig. Det vill jeg have gjort selv hvis du havde 15 point fordi jeg ikke blindt stolede på point men selv undersøgte sagen. En anden herinde er Stockholm, tekstforfatteren. Mange point, men det der slår mig er hans måde at skrive på i sine indlæg: Lige på og hård nogle gange, sort humor andre gange og i et sprog som tiltaler mig (det gør hans point ikke!).

Så igen, den er svær. Vi har alle kvaliteter. Jeg er f.eks. akupunktør, eneste private elev af en af amerikas førende inden for et specielt system (ja lidt Jante har man vel lov at kaste af sig) og derved velset af en del inden for mit område. Jeg er herinde for at suge til mig og deltage i debatter med folk som dig, Hans, Sven, Bent og alle de andre. Måske er jeg helt malplaceret i dette forum da min "ekspertise" jo ligger et helt andet sted. På trods af det kan jeg jo godt give et råd som folk kan bruge eller i det mindste skabe debat om f.eks Aloe Vera (som jeg ved du drikker meget af. Hils lige Ove fra mig når du ser ham ;o)). Men giver det mig Karma, hmmmm, tror jeg ikke!

Til gengæld er jeg utrolig glad for den støtte man kan få herinde, karma eller ej. Måske er det bare mig, men karma er ikke det vigtigste for mig når jeg debatere herinde. Det er det aktuelle svar jeg får på et spørgsmål eller den info jeg kan finde ved at surfe rundt herinde.

Nå nu må jeg da ha fortjent mindst 3 point til.

Roger over!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24

ha ha top humor, pecoart.

Nu kender jeg intet til det karma-system, og personligt så kan jeg ikke se grunden til den.

Når et system er skabt, er det naturligt for mennesket at finde dens svaghederheder, jeg tror også, det her hvor piratkopiering kommer ind i billedet, hvis man skal sammenligne med andre samfundssystemer.

Hvis man vil bryde disse udnytterer så må man fjerne deres grundlag - altså systemet/karma systemet.

Det får mig til at spørger - Hvorfor har Amino skabt dette karma-system og hvad er dens formål ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

ups - svaghederheder= svagheder

Side 4 ud af 13 (128 indlæg)