Det gamle sysytem byggede kun på positive vurderinger. Det vil sige at 1 stjerne var bedre end ingen stjerner. Med et nyt system (der fornuftigt nok) bygger på "fair karma" og virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...
Henrik
Lige præcis og det tror jeg på sigt vil virke mere fair.
Dbh Martin
Martin - Har du læst, hvad Henrik skrev?
Henrik Krogh:
............ og virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...
Det gamle sysytem byggede kun på positive vurderinger. Det vil sige at 1 stjerne var bedre end ingen stjerner. Med et nyt system (der fornuftigt nok) bygger på "fair karma" og virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...
Henrik
Lige præcis og det tror jeg på sigt vil virke mere fair.
Dbh Martin
Martin - Har du læst, hvad Henrik skrev?
Henrik Krogh:
............ og virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...
Henrik
Jeg har læst hvad Henrik skrev, men kan godt se at jeg måske misforstod det. Man kan ikke lave ændringer der er fair mod alle, tough luck.
Nu begynder det hele jo at hænge mere sammen, det gamle system var efter min mening lidt misvisende, hvis man synes et indlæg var dårligt, så belønnede man stadig vedkommende med karma points, selvom de endnu ikke var/er brugbare.
Kan dog se at man stadig kan rate sine egne indlæg, og derved gøre sit indlæg et visuelt "bedre", men kan være det er én af de ting i har oppe i ærmet? :-)
Men jeg kunne forestille mig I havde i tankerne at gøre det muligt at fravælge "negative" indlæg i sine profil indstillinger, eller er jeg helt ved siden af?
Nu har jeg for sjov skyld kigget mange hundrede indlæg igennem og jeg er sgu så glad. Under 1 % af indlæggene var negative eller på anden måde med til at sprede dårlig stemning. Resten var hjælpsomme, positive, informative m.m. Til jer pesimister der syntes verden (Amino) er gået af lave, så må jeg bare sige at i skal til at arbejde med jer selv, for det er der problemet er. Langt de fleste Amino'er er super flinke og hjælpsomme og det er jeg så glad for!
Og ja, der er et par stykker der af og til spasser ud, men sådan er den virkelig verden jo. Man kan ikke regne med at alle mennesker altid opfører sig ordentligt, det er utopisk. Så skal vi ikke droppe alt den "Amino er kun for kværulanter og pistolsælgere" for det passer ikke.
Jeg tror da at alle Aminoer som udgangspunkt er flinke. At vi så har forskellige meninger er en anden sag. Det er vel derfor man er oprettet i et forum!
Føler du dig ramt, så gå en god lang tur og tænk over hvorfor du er sur, for det er ikke pga. Amino.
Det var da et råd der var til at tage og føle på. ;-)
Jeg er enig i at Amino er et dejligt sted. Ellers ville jeg ikke bruge det så meget som jeg gør! Og jeg er sikker på at der er mange andre som har det på samme måde!
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.