Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Store ændringer på Karma Point

Side 8 ud af 13 (128 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint nok Martin,

Det gamle sysytem  byggede kun på positive vurderinger. Det vil sige at 1 stjerne var bedre end ingen stjerner. Med et nyt system (der fornuftigt nok) bygger på "fair karma" og  virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...

Henrik

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er også reduceret til under det halve. Gad vide, om man kan stå decideret i minus? En hurtig udregning siger, at jeg vil gøre det om 61 timer, 42 minutter og 18 sekunder med den nuværende hastighed Crying

Nå pyt - de tager jo ikke imod karmapoint nede ved købmanden alligevel.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:44

Nielco IT - John Nielsen:

Er blevet sablet ned med 60%..
Så mistede jeg da enhver interesse i de karma point. Big Smile

60 % er ikke slemt, andre har mistet meget mere.
Du skal ikke se på hvor mange point du har isoleret set, du skal se på hvor mange du har i forhold til de andre Amino'er.
Du vil nok opdage at du i det store billede nu er højeres oppe på "Karma Stigen".

Dbh Martin

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:45

Jeg tror ikke at jeg har mistet noget vildt :)  

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:48

Nu kommer karma da først til at løbe løbsk! Jeg kan godt forestille mig at der nu vil være en del som går i stjernekrig. Bliver sku underholdende at se hvordan det bliver taget når nogen sidder og giver minus med vilje :o/

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

pecoart:

Nu kommer karma da først til at løbe løbsk! Jeg kan godt forestille mig at der nu vil være en del som går i stjernekrig. Bliver sku underholdende at se hvordan det bliver taget når nogen sidder og giver minus med vilje :o/

Den dag det er offentligt, hvem der har stemt hvad på et givet indlæg - det er den dag, hvor karmasystemet for alvor bliver interessant at iagttage. Og sandsynligvis ikke så overraskende ;-)

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:54

Ja det bliver interessant. Jeg synes dog ikke at det er specielt gennemtænkt. Måske skulle man lave et nyt spil med titlen: Star Wars på Amino?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Martin Thorborg:

Så er andet trin af operation "Fair Karma" gennemført.

Med bagudvirkende kraft, giver:

1 stjerne minus 8 point
2 stjerner minus 4 point
3 stjerner 0 point
4 stjerner 4 point
5 stjerner 8 point

Med andre ord arbejder Amino nu også med negative stjerner.
Jeg har mistet godt halvdelen af mine point og jeg har set brugere der har mistet 75 %.

Ideen er at man ikke skal belønnes for en negativ rating.

Jeg vil holde øje med systemet og sikkert fintrimme det endnu mere.

Dbh Martin

Syntes dette er en helt fin model.

Er selv gået fra 30.000 point til ja, hvad der nu er tilbage Ick! Og til dem der tror andet har jeg det ok med det.

Der har indtil nu været meget fokus på karma jagt af points og misbrug af dette.

Jeg syntes dog der mangler fokus på negativ misbrug hvilket dette åbner for i endnu større grad.

Jeg syntes der har været et problem, og tror der nu vil komme et stort problem med folk der benytter karma point til at "bølle" andre personer af personlige årsager frem for kvaliteten af indlæget.

Man kan nemt tænke sig at folk der er sure på hinanden giver negative stjerne for ellers gode indlæg på baggrund af man bare syntes personen er en nar. Dette er efter min mening ikke fair, og tror det kan udvikle sig rigtig grimt da jeg har set mange tråde (og ikke kun mine) hvor folk uremessigt bliver "overfaldet"

Tror en eventuelt løsning kunne være at give karma point en større værdi forstået på den måde at det bliver noget man ikke bare har lyst til at kaste rundt med. Dette kunne eventuelt gøres ved at lave det så man kun kunne give 1 stjerne om dagen. Dette ville give dem værdi, og jeg ville personligt gemme den til folk der fortjente den istedet for at give den negativt til en jeg syntes er en nar.

Et alternativ kunne være at man kun kunne give 1 stjerne til den samme profil om dagen, men mange i løbet af en dag

Der burde i tillæg laves en funktion der tjekker IP adresse så man ikke kan give sig selv med egen eller andre profiler fra samme IP.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Med andre ord arbejder Amino nu også med negative stjerner

Nice... men burde teksten så ikke laves om når man holder musen over stjernerne?

Er det så gjort så man fra starten har 3 stjerner? Ellers er der nogle der måske tror at man kan give én stjerne for at være flink ;)

Eller hvad med smileys istedet for stjerner: Super AngrySadConfusedSmile1Big Smile

Martin Thorborg:
Ideen er at man ikke skal belønnes for en negativ rating

Perfekt... har nogle gange lyst til at give nogle negativ rang...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Rosenstand:
Gad vide, om man kan stå decideret i minus?

Det kunne da være sjovt at se om det vil virke ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 8 ud af 13 (128 indlæg)