|
Man kan godt "stå i minus" |
Niels:Eller hvad med smileys istedet for stjerner:
Sjov idé... den ville også passe bedre end den nuværende tekst under stjernerne.
Debat
|
Man kan godt "stå i minus" |
Sjov idé... den ville også passe bedre end den nuværende tekst under stjernerne.
|
|
Er det karma point halløj ik bare voksenudgaven af "vurder mit billed fra 1-5" og hvor folk så fedter for høje point? Altså fra Arto osv... Alle kan vel vurdere om et indlæg er seriøst, brugbart eller andet blot ved at læse det. Det behøves andre vel ik vurdere for dem? Kunne man evt ik indføre flere af de der "foreslå svar" og KUN gøre det således at andre kan foreslå ens svar. Det er så nedern at se, at folk gang på gang foreslår deres egne svar som rigtige. Det er det de andre Aminoer burde gøre... |
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Helt enig, men ville et system med et point pr indlæg ik gøre det mere retvisende især for nye uerfarne brugere? Så kan man bibeholde stjernerne/smilys what ever, som en lidt sjov tillægsfunktion. Og det med foreslå svar lyder godt :D |
|
Thumbs up til Amino crew'et (og Martin ;)). Nu begynder det hele jo at hænge mere sammen, det gamle system var efter min mening lidt misvisende, hvis man synes et indlæg var dårligt, så belønnede man stadig vedkommende med karma points, selvom de endnu ikke var/er brugbare. Kan dog se at man stadig kan rate sine egne indlæg, og derved gøre sit indlæg et visuelt "bedre", men kan være det er én af de ting i har oppe i ærmet? :-) Men jeg kunne forestille mig I havde i tankerne at gøre det muligt at fravælge "negative" indlæg i sine profil indstillinger, eller er jeg helt ved siden af? |
Mads Madsen
Vi er helt enige Mikkel, der er bare flere måder at opstille pointgivning på... Hvilken form der er den "rigtige", er vel noget man er nødtil at teste sig frem til. Ik to communities er ens, hvorfor man ik bare kan kopiere andre. Men det bliver da spændende med det nye, selvom jeg ik vil ændre det store. Det kunne evt være fedt, hvis man kunne se hvem der gav en stjerner. Så var det jo bare et ekstra klap på skulderen, hvis det var en man så lidt op til... |
Det kommer lidt an på livsindstilling, gør det ik? Er glasset halvt tomt eller halv fyldt? Man kan jo os bare gå i for små sko, og fjerne sin fokus fra det reelle, som er hjælp eller søgning af hjælp, og så gøre det hele til en stjernekrig... |
Jamen der skal bare findes en brugbar løsning, som gavner og giver et retvisende resultat... Det ser allerede ud til at folk er gået igang med at give flere stjerner end tidligere, da det førhen var mere kategori baseret. Men det er vel et spørgsmål om at teste sig lidt frem og tilbage, indtil et tilfredsstillende resultat opnås. Om det så er det nye system, eller om der skal rettes senere hen, må fremtiden vise. |
Både og... Kan give dig helt ret i at point og flere ratings er godt, hvis de sker på enten en objektiv eller analyseret baggrund. Men mennesker connecter i sociale grupper. Du taler/skriver mere med nogle brugere end andre, og det er ik fordi de "andre" er dumme eller andet, du har bare en forbindelse eller fælles interesse. Derfor svinger man bedre, og det er jo også således man finder venner. Jeg siger ik løsningen er nem, for hvergang man skal give nogle noget, som f.eks point bunder det jo i følelser eller forbindelser til den pågældende. Et sjovt eksempel er hvordan en lav stemme på et ungdomssite til en smuk pige/dreng, nærmest kan dele brugerne i to grupper der bekæmper hinanden... |
Nu ved jeg ik hvor længe du har været med, men tidligere var der en super ånd herinde, hvor folk var åbne og venlige. Over de sidste 12 mdr er tonen blevet grovere og hårdere, som selvfølgelig bunder i den krise der er world wide. Og i aften introduceres så det nye system. Bare for at bevise dette systems grimme bagside allerede, så er der 2 forskellige personer, helt nye brugere, som opretter deres første indlæg. Den ene sælger noget til at gøre bryster større og den andet noget affiliale halløj. Hvordan tror du egentlig det er som ny bruger et sted, at blive nedgjort og få stakkevis at minus point, på en konto som har lidt betydning som ny. Tror du disse to brugere føler sig velkomne og vil udnytte al den viden der er på Amino, eller vil de forlade siden skuffet og uforstående, fordi nogle ville vise deres magt? Jeg kan allerede se, at nogle brugere nemt kan dræbe den venlige og super duper ånd der var herinde, fordi de vil udnytte den magt de har fået, og måske ik tænker på andre end dem selv... Der er flere af os ældre brugere, som savner den gamle ånd, og jeg kunne da frygte at det hele bliver kold og kynisk, og hvor det mere gælder om at give stjerner, end hjælpe og vejldede andre, som er eneste grund til jeg er her... Jeg læste på Amino i starten, men nu har jeg overskuddet til at hjælpe andre, men er resultatet at nogle brugere, lige vil stemple en konstant, fordi de enten ik selv kan bruge indlægget eller ik deler samme mening, så kører jeg da 100% død i det, og vil da drosle mine aktiviteter voldsomt ned, og fokusere på andre steder hvor der kan hjælpes... Og hvad er konklussionen så? Ja ligeså gode som point kan være, ligeså dræbende og misvisende kan de os være... Og så er spørgsmålet bare om det her lidt kritiske indlæg træder nogle over tæerne, og dermed imorgen giver -1000 point til mig eller nogle reelt kan se hjælpe-ånden og giver + point.
Lige et link til de to brugere, så kan alle læsere selv vurdere om point brugen er reel og vejledende, eller blot et bevis på magtanvendelse... Håber ik nogen er i tvivl om hva jeg mener!!! |