Så er andet trin af operation "Fair Karma" gennemført.
Med bagudvirkende kraft, giver:
1 stjerne minus 8 point
2 stjerner minus 4 point
3 stjerner 0 point
4 stjerner 4 point
5 stjerner 8 point
Med andre ord arbejder Amino nu også med negative stjerner.
Jeg har mistet godt halvdelen af mine point og jeg har set brugere der har mistet 75 %.
Ideen er at man ikke skal belønnes for en negativ rating.
Jeg vil holde øje med systemet og sikkert fintrimme det endnu mere.
Dbh Martin
Syntes dette er en helt fin model.
Er selv gået fra 30.000 point til ja, hvad der nu er tilbage
Og til dem der tror andet har jeg det ok med det.
Der har indtil nu været meget fokus på karma jagt af points og misbrug af dette.
Jeg syntes dog der mangler fokus på negativ misbrug hvilket dette åbner for i endnu større grad.
Jeg syntes der har været et problem, og tror der nu vil komme et stort problem med folk der benytter karma point til at "bølle" andre personer af personlige årsager frem for kvaliteten af indlæget.
Man kan nemt tænke sig at folk der er sure på hinanden giver negative stjerne for ellers gode indlæg på baggrund af man bare syntes personen er en nar. Dette er efter min mening ikke fair, og tror det kan udvikle sig rigtig grimt da jeg har set mange tråde (og ikke kun mine) hvor folk uremessigt bliver "overfaldet"
Tror en eventuelt løsning kunne være at give karma point en større værdi forstået på den måde at det bliver noget man ikke bare har lyst til at kaste rundt med. Dette kunne eventuelt gøres ved at lave det så man kun kunne give 1 stjerne om dagen. Dette ville give dem værdi, og jeg ville personligt gemme den til folk der fortjente den istedet for at give den negativt til en jeg syntes er en nar.
Et alternativ kunne være at man kun kunne give 1 stjerne til den samme profil om dagen, men mange i løbet af en dag
Der burde i tillæg laves en funktion der tjekker IP adresse så man ikke kan give sig selv med egen eller andre profiler fra samme IP.