Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af affiliate program?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Elsebeth Fogh:

Hej

Jeg vil være fuldstændig ærlig og fortælle at jeg ikke aner hvad affiliate program er. Jeg er klar over at jeg kan Google det og sætte mig ind i det, men der er åbenbart et produkt der ikke er brændt helt igennem hos alle. Jeg er selvstændig konsulent & businesscoach, kvinde sidst i 40´erne og vi har haft et overskud på over 2 mill. de sidste par år. Aner ikke om jeg/vi er i målgruppen, men tænkte at informationen måske kan give noget at reflektere over i forhold til markedsføring og branding.

Hej Elsebeth. Tror heller ikke i er målgruppen.

Et affiliate netværk er kun tilegnet folk/virksomheder der laver forretning via nettet og det er et samlingssted for forskellige annoncører der betaler henholsvis affiliate netværket og forskellige online medier for at reklemere for dem. Denne indtjening bliver genereret via et klik på et banner eller et såkaldt Lead, som enten er en registrering eller et køb på den pågældende annoncørs hjemmeside

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:14

Etailmedia.dk - Nis Jensen:

Hej Aminoer,

Hos Etailmedia er vi meget interesserede i at hører hvordan vi kan optimere vores virksomhed så vi bliver mere atraktive for medierne. Derfor kunne jeg godt tænke mig at spørge dig, hvad du syntes kunne gøre et affiliate netværk værd at benytte dig af?

Der er selvfølgelig de indlysende som pris og udvalg, men har du andre ønsker fra de affiliate netværk du benytter?

Jeg glæder mig til at hører alle jeres forslag.

Mvh Nis

Nogle kampagner, som man må smide direkte på Google, selvfølgelig uden at byde på brandnavnet.

Mulighed for at lave deeplinking på kampagner hvor det er tilladt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 19:44

Elsebeth Fogh:

Aner ikke om jeg/vi er i målgruppen, men tænkte at informationen måske kan give noget at reflektere over i forhold til markedsføring og branding.

Jeg har set to danske coaches der benytter affiliate-netværk:
Sådan spiser du en elefant - Ny bog af Michael Kold

Røgfri for kun 149,-

.. Det første link tjener jeg 20 øre på du klikker på, det næste får jeg procenter hvis du køber produktet.

Sig til hvis i synes jeg bruger dårlig stil, men særligt det sidste illustrerer rigtig godt at coaches stort set kun kan benytte affiliate netværk, hvis de tilbyder et betalingsprodukt som bestilles online.

Det er i coaching-verden svært at knytte en ny kunde til den person der skaffede den.. fordi (antager jeg) det beror meget på en snak forud for købsaftalen.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 20:20

1: Få unikke kampagner

2: Gør det muligt at få en hurtigere udbetaling end de andre. En måde i virkelig kunne skille jer ud, var hvis i nu f.eks. indførte 14 dages betaling for de affilliate som omsatte over et vist antal kr. 

3: Jeg syntes jeres prisgaranti er lidt øm - har prøvet at benytte mig af den, og der ynkede i lidt over i nærmest ville tabe penge på det. Hvis man har et koncept, så skal man følge det 100 procent. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 20:26

Unikke kampegner er desværre ikke sltid lige nemme at få, men også noget vi altid forsøger at få.

Vi kunne muligvis godt sætte vores udbetalings dato ned fra de 28 dage, men tvivler på vi kan gøre det på 14 dage da vi først skal have godkendt vores leads fra mediebureauerne.

Vi kan jo selvfølgelig ikke give et medie over 100 procent, det har vi også skrevet i vores betingelser... men vi kan godt gå meget tæt på.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 20:28

4: Kampagner med livstids betaling. Altså hvis man skaffer en kunde, så får man fast procent fremover, hvis de genbestiller.

5: En større gennemskuelighed på hvad som er tilladt mhs til SEM

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:32

Hr. Økonomisk Uafhængig:

Elsebeth Fogh:

Aner ikke om jeg/vi er i målgruppen, men tænkte at informationen måske kan give noget at reflektere over i forhold til markedsføring og branding.

Jeg har set to danske coaches der benytter affiliate-netværk:
Sådan spiser du en elefant - Ny bog af Michael Kold

Røgfri for kun 149,-

.. Det første link tjener jeg 20 øre på du klikker på, det næste får jeg procenter hvis du køber produktet.

Sig til hvis i synes jeg bruger dårlig stil, men særligt det sidste illustrerer rigtig godt at coaches stort set kun kan benytte affiliate netværk, hvis de tilbyder et betalingsprodukt som bestilles online.

Det er i coaching-verden svært at knytte en ny kunde til den person der skaffede den.. fordi (antager jeg) det beror meget på en snak forud for købsaftalen.

De fleste netværk tillader ikke at du smider dine partnerlinks andre steder end på din hjemmeside og i nyhedsbreve. Nu benytter jeg ikke Partner-ads, så jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om det i dette tilfælde.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 20:32

Etailmedia.dk - Nis Jensen:

Unikke kampegner er desværre ikke sltid lige nemme at få, men også noget vi altid forsøger at få.

Vi kunne muligvis godt sætte vores udbetalings dato ned fra de 28 dage, men tvivler på vi kan gøre det på 14 dage da vi først skal have godkendt vores leads fra mediebureauerne.

Vi kan jo selvfølgelig ikke give et medie over 100 procent, det har vi også skrevet i vores betingelser... men vi kan godt gå meget tæt på.

Hehe jamen det er det som jeg syntes er lidt ømt, altså i bygger en virksomhed op omkring konceptet "prisgaranti", men i kan ikke helt leve op til det. Måske i skulle have valg et lidt andet koncept? 

28 dage ville gøre det lidt bedre, det ville da betyde personligt for mig, at jeg ville vælge at køre nogle af de kampagner hvor jeg har stor omsætning hos jer - så jeg hurtigt kunne få pengene igen, og få dem geninvesteret. 

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 20:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4. har jeg aldrig hørt om, men det ville da helt sikkert være interessant for mediet, men nok lidt svært at kontrolere da vi jo ikke kan tjekke om annoncør beholder kontakt til forbrugeren efter et lead..

5. Helt sikkert noget vi skal have kigget på. Kan jeg egentligt godt se vi ikke er super gode til at informere om.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 20:34

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)