Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjålent webside

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 88
Fra  Tox it Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ny her, så først lige et "Hej med jer alle !"

Jeg står med et lille problem og ved ikke om det skulle have være i Jura, men here goes.

Jeg udvikler websider i min fritid og har for nogle års tid siden lavet en side til "APJ EL-ANLÆG"

Den er nu fjernet og de har fået ny, men i kan se den som jeg lavede på : http://www.netskills.dk/APJ/apj/

Problemet er nu at der er dukket en side op, næsten magen til, men med samme tekst og min tag "tox.dk" i nogle af filerne.

Hele siden kan i se her : http://www.tjele-el.dk/

Jeg har flere gange taget telefonisk kontakt til firmaet og snakket med dem og fået lovning på at de vil tage siden ned, men der sker ikke noget ...

og nu er jeg ved at være træt af det + at deres side dukker op hvis man søger på tox.dk på google.

Kan jeg overhovedet gøre noget for at få dem til at fjerne siden ... advokat, sagsøgning, retsag, osv

Kan jeg få godgørelse for at de har stjålet min side ?

På forhånd mange tak.

Michael Toxværd

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:16
Kontakt en advokat hurtigst muligt, - du har helt sikkert en rigtig god sag.

Kender du ikke selv en advokat, kan jeg varmt anbefale Jens Jepsen fra Compass Advokatfirma. Han rådgiver iværksættere på startguiden.dk og er meget kyndig i IT-ret. Herudover er han ualmindeligt sympatisk... 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:57
Dato: 01-09-2006 19:50:19 Forfatter:Michael Toxværd

Er ny her, så først lige et ''Hej med jer alle !''

Jeg står med et lille problem og ved ikke om det skulle have være i Jura, men here goes.

Jeg udvikler websider i min fritid og har for nogle års tid siden lavet en side til ''APJ EL-ANLÆG''

Den er nu fjernet og de har fået ny, men i kan se den som jeg lavede på : http://www.netskills.dk/APJ/apj/

Problemet er nu at der er dukket en side op, næsten magen til, men med samme tekst og min tag ''tox.dk'' i nogle af filerne.

Hele siden kan i se her : http://www.tjele-el.dk/

Jeg har flere gange taget telefonisk kontakt til firmaet og snakket med dem og fået lovning på at de vil tage siden ned, men der sker ikke noget ...

og nu er jeg ved at være træt af det + at deres side dukker op hvis man søger på tox.dk på google.

Kan jeg overhovedet gøre noget for at få dem til at fjerne siden ... advokat, sagsøgning, retsag, osv

Kan jeg få godgørelse for at de har stjålet min side ?

På forhånd mange tak.

Michael Toxværd

Hey Tox

Godt at se dig, velkommen til :-)

Dbh Martin
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 22:13
Umiddelbart synes jeg ikke at siderne ligner hinanden i så høj grad. Der er visse ligheder i menudesignet, men ellers ville jeg ikke have gættet at det var planket fra dit design.

Selvfølgelig har du en forholdsvis stærk sag hvis de stadig benytter din kildekode, men ellers så tror jeg ikke der er det store at hente.

Du skal måske også overveje hvad du kan få ud af en sådan sag vs. hvad den vil koste dig. Der er jo ikke ligefrem tale om varemærke krænkelse.

Du skal i hvert fald gøre op med dig selv hvad dit mål er, og hvad det må koste dig. Ellers bliver advokater nemt bare et hul man putter penge i.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:18
Sørg for at gemme kopier af deres website, send dem et krav du finder rimeligt for betaling af at have lavet deres site, og send derefter et krav om erstatning på et tilsvarende beløb fordi de har brugt det uretmæssigt.

Du kan også lade din advokat stå for alt dette, det kan tænkes det har en større effekt når det er ham/hende der sender det.

Og velkommen til selvfølgelig!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 88
Fra  Tox it Skrevet kl. 22:49
Hej Martin

Hyggeligt at høre fra dig

Håber at du og din familie har det rigtig godt.

---

Jeg er sådan set ligeglad med om jeg får penge ud af det, jeg vil bare have dem til at fjerne siden.

Men det lyder som om at jeg har en positiv sag.

Tror at jeg starter med at få en til at hjælpe mig med at skrive et godt brev til dem.

Hvor jeg forklare sagen, giver dem en rimelig tidsfrist til at fjerne siden og at jeg ellers vil oprette en advokat sag.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:30
  Jeg har lige screenet siden og de har tyvstjålet den.... Der er ikke tale om at de blot har ladet sig inspirere af den eller om de har planket dit layout - De har snuppet rup og stub og ændret det som de havde behov for.

Jeg vil, lige som Mads siger, få fat i en advokat eller jurist og lade vedkommende se på sagen.
Husk at gemme dit råmateriale fra dengang du lavede hjemmesiden - og lad være med at åbne/gemme filerne, da dette vil kunne ændre i datoerne registreret i filerne. Disse datoer er vitale for at bevise hvem der lavede hvad først og derved hvem der egentlig har ophavsretten til materialet.

Noget helt andet er, at de tydeligvis ikke har helt styr over hvad de har lavet. Prøv f.eks. at se nogle af billederne (bl.a. det på forsiden), som er helt ude af propertioner. Endvidere er der nogle problemer med frames der går ud over deres kanter m.m.

Uanset om du er ude efter pengene eller ej, så bør de gøres opmærksom på, at det absolut ikke er tilladt at stjæle ændres design og kode. Og det gøres ikke ved blot en telefonopringning, men med mere håndfaste metoder så som et korrekt opstillet brev sendt rekommanderet fra - enten dig selv, eller endnu bedre; din advokat.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:07
Hej

Tag fat i advokat Martin von Haller (du kan bare Google ham). Han er rigtig god, ikke billig - og han slipper ikke taget, før du er tilfreds. Ham benytter vi, når andre virksomheder tyvstjæler hele eller dele af vores hjemmeside.

Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:09
Menuen er helt sikkert et ripoff, nogle af punkterne står i samme rækkefølge og de har taget din stavefejl "Refferencer" med sig. Baggrundfarven "#104273" har de også taget.

For en anden sags skyld ville jeg ikke jeg nok ikke lade dem passe på mit hus med deres alarm-anlæg, når de åbenbart ikke kan holde fingrende for sig selv.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:25
Du er ikke den eneste, der bliver bestjålet. Jeg har netop konstateret, at denen side: http://www.clickwork.dk/default.php3?ID=2839 har kopieret vores tekst ord for ord - fra overskriften "Google AdWords - ekstremt effektiv reklame" og nedefter. Så nu skal jeg lige have fat i von Haller - igen
Side 1 ud af 3 (29 indlæg)