Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn er det vigtigt?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

movement:

Og jeg kan kun svare rent praktisk. En af mine firmaer er repræsenteret i en af de mest konkurrence stærke brancher der findes : rengøring. Og der ligger vi nr 1 i mange af de vigtige søgninger. Og i flere søgninger har vi 2-3-4 sider i top 5-6 stykker. Og det var uden domæne eller subdomænenavne til at hjælpe. Nu er subdomænenavnene så rettet ind. Men alligevel.

Beklager, men det beviser ikke en skid. I bedste fald kan du konkludere at domænenavnet højst har en lille betydning for placeringerne, men du kan IKKE konkludere at det ingen betydning har.

Mvh Jesper

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:14

I så fald har det en meget lille betydning. Er sådan set også ligeglad. Jeg ligger i top 3 i en branche, hvor der er over 1000 registrerede firmaer med hjemmesider i DK. Jeg forsøger dog stadig at forbedre min position på visse søgeord.

Alt jeg siger(nu) er at det for mig havde fra lille til ingen betydning for mig. Nu har jeg så lige landet et par store kunder, og allerede fået mit link på deres sider. Så det går godt her :-)

Men jo jeg vil ikke udelukke at det har en lille betydning. Men det ved andre nok bedre end mig.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:15

Tillykke med placeringen herfra :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:21

Jo tak :-)

Det var også latterligt hårdt arbejde. Er næsten blevet sindsyg over det , som minimum socialt handicappet :-) Så jeg kan godt forstå at folk gerne vil betale sig fra det. Jeg ville dog lære det fra bunden af. Ikke at jeg på nogen måde er ekspert, men hvis du læser en masse om det på internettet, kan du blive rigtig god til det. Men det tager en evighed. Jeg har brugt over et år på en fucking side(med 12 undersider(). Ikke kun på SEO , men på alt fra grafik til tekst. De besøgende skal jo konverteres til penge. Men spændende at se et projekt blive bygget.

Når jeg kan se at der kommer nogle flere penge ind på sitet, og jeg ved at jeg har ramt min målgruppe ordentligt, vil jeg helt sikkert bruge noget som DeMibs SEOSupporten til at vedligeholde og udbygge mine resultater. Men først vil jeg vide hvad det handler om

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Vægtningen af keywords i domænet har været for nedadgående siden 99, hvor du stort set røg lige til tops med et keyword-domæne - på det ord. Siden 2007 er det fortsat den vej.

Hej Mikkel

Mht. til SEO effekten, så læser jeg dit indlæg som om at du også anerkender at domænenavnet HAR en betydning (omend lille). Movement skrev at det havde ingen (nada, zip, zero) effekt. Dette er ikke korrekt, og det bør folk være opmærksomme på.

Ja, det er alle mulige andre hensyn at tage når man vælger domænenavn, men tag et site som www.mobilpriser.dk, der ligger #1 og har site links på søgningen "mobilpriser". Hvilket domænenavn kan lige være bedre til dette website? Til info er der 33.000+ der søger på mobilpriser hver måned.

Så man skal overveje hvor bredt eller smalt tema man har på websitet, og om man giver en skid for om folk kan huske domænenavnet igen om 2 år eller om de bare søger på "mobilpriser" igen. Der kan være mange grunde til ikke at vælge et keyword spækket domænenavn, men derfor skal man ikke ignorere at det har en betydning og tage det med i sine overvejelser.

>>Husk, at dit valg af domæner og subdomæner - hele den del af arkitekturen, IKKE kun skal gøres for søgemaskinernes skyld! Faktisk får du bedre resultater i søgemaskinerne, hvis du opbygger den del med rigtig meget fokus på brugerne, og knap så meget på søgemaskinerne :)

Ehh, ikke helt med på hvad du mener. Søgemaskineoptimering går ud på at få det optimale ud af søgemaskinerne. Hvis dette er at lave brugervenligt indhold, så er det jo allerede med i ens søgemaskineoptimering. Ellers er man en dårlig SEO. Enten følges de to ting ad eller også gør de ikke. Hvis du mener at besøgende konverterer bedre på sitet hvis det er brugervenligt, så har du ret, men det er en del af konverteringsoptimering og ikke søgemaskineoptimering.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

> Mht. til SEO effekten, så læser jeg dit indlæg som om at du også anerkender at domænenavnet HAR en betydning (omend lille)

Ja, søgemaskinerne læser også domænetnavnet - som de hundrede af andre ting de kan læse sig til. Al data bruges. Men dels vægter keyword i domænet mindre og mindre og dels vil det som sagt kun have betydning for det ene keyword. Og da folk i stort set alle brancher søger med tusindvis - eller millioner - af forskellige keywords, så har det en forsvindende lille samlet betydning.

Iøvrigt kan du opnå 99,99% samme effekt via et subdirectory eller filnavn - nemlig at keyword'et står i URL. Så hvis du lavede f.eks. www.blablabla.dk/mobilpriser.html så ville det stort set give samme vægtning på URL-faktoren.

Søgningen på mobilpriser skal du iøvrigt passe på med at fortolke, som du gør. Jeg mener at den er skabt på baggrund af brandet "mobilpriser" - og ikke omvendt. Vi ser det samme på f.eks. Min Mave, hvor vi hver måned får besøg af tæt ved 50.000 der har søgt på variationer af brand-navnet "min mave". Det tror jeg ikke de havde gjort, hvis websitet Min-Mave.dk aldrig havde eksisteret.

Så med andre ord, havde mobilpriser oprindeligt kald deres website for "mobiltilbud", så var det nok det de 33.000 havde søgt på :)

> Ehh, ikke helt med på hvad du mener.

Det jeg mener er helt præcist, at man i kampen for at forsøge at presse sine keywords ned i domænet hurtigt ender med et domæne, der er meget dårligere - alt i alt, end hvis man tænker mere i hvilket domæne der klinger godt og fungerer i forhold til brugerne. Og HVIS det fungerer godt hos brugerne - at de kan huske det, stave til det og fortælle det til andre (uden at skulle stave det 40 gange for dem først), så vil det også skabe flere links, og det gavner i søgemaskinerne. Derfor min konklussion: Du får bedre resultater i søgemaskinerne ved IKKE at tænke for meget på dem, når du vælger domæne.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:17

Nu ved jeg godt at det oprindelige spørgsmål gik på seo, men hvis der skal reklameres meget på AdWords kan det være en fordel at have dit primære søgeord med i domænet. Dette skyldes at en lidt højere procentdel klikker igennem dine AdWords annoncer når søgeordet bliver markeret med fed i domænenavnet.

Det samme gør sig i øvrigt gældende i googles resultater. Titlerne og descriptionstags på dine sider er dog en meget vigtigere faktor, men at søgeordet bliverer markeret med fed i domænenavnet er bestemt ikke en ulempe.

Som demib siger kan man sagtens få en side til rangere godt uden søgeord i domænenavnet. Jeg har domæner af begge typer der rangere udemærket, men kan jeg få fat i et godt domænenavn med bestående af et eller flere gode søgeord vælger jeg som regel dette.

Er planen at domænet i høj grad også skal brandes offline ville jeg vælge et unikt navn som Amino, yahoo eller Google. Kommer domænet kun til at optrænde online vælger jeg som regel et domæne der består af et eller flere primære søgeord.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)