> Mht. til SEO effekten, så læser jeg dit indlæg som om at du også anerkender at domænenavnet HAR en betydning (omend lille)
Ja, søgemaskinerne læser også domænetnavnet - som de hundrede af andre ting de kan læse sig til. Al data bruges. Men dels vægter keyword i domænet mindre og mindre og dels vil det som sagt kun have betydning for det ene keyword. Og da folk i stort set alle brancher søger med tusindvis - eller millioner - af forskellige keywords, så har det en forsvindende lille samlet betydning.
Iøvrigt kan du opnå 99,99% samme effekt via et subdirectory eller filnavn - nemlig at keyword'et står i URL. Så hvis du lavede f.eks. www.blablabla.dk/mobilpriser.html så ville det stort set give samme vægtning på URL-faktoren.
Søgningen på mobilpriser skal du iøvrigt passe på med at fortolke, som du gør. Jeg mener at den er skabt på baggrund af brandet "mobilpriser" - og ikke omvendt. Vi ser det samme på f.eks. Min Mave, hvor vi hver måned får besøg af tæt ved 50.000 der har søgt på variationer af brand-navnet "min mave". Det tror jeg ikke de havde gjort, hvis websitet Min-Mave.dk aldrig havde eksisteret.
Så med andre ord, havde mobilpriser oprindeligt kald deres website for "mobiltilbud", så var det nok det de 33.000 havde søgt på :)
> Ehh, ikke helt med på hvad du mener.
Det jeg mener er helt præcist, at man i kampen for at forsøge at presse sine keywords ned i domænet hurtigt ender med et domæne, der er meget dårligere - alt i alt, end hvis man tænker mere i hvilket domæne der klinger godt og fungerer i forhold til brugerne. Og HVIS det fungerer godt hos brugerne - at de kan huske det, stave til det og fortælle det til andre (uden at skulle stave det 40 gange for dem først), så vil det også skabe flere links, og det gavner i søgemaskinerne. Derfor min konklussion: Du får bedre resultater i søgemaskinerne ved IKKE at tænke for meget på dem, når du vælger domæne.