Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til markedsføring

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gerne udskrive en lille konkurence hvor premien skulle være en Chek på 5.000 kr til det bedste forslag

- Men jeg kunne ikke finde nogen dommer

Aligevel vil jeg gerne have nogle ideer til anderledes markedsføring af et flyttefirma

Markedsføringen skal være lokal - Og helst billig

Hvordan beslutter folk at hyre et flyttefirma - og hvornår?

Nogle er handicapede eller gravide og andre igen er bare magelige

Findes der nogle magesiner blade eller medier der henvender sig primært til disse 3 kunde grupper - Og helst på en     - gang så jeg kan spare lidt på omkostningerne hehe

Jeg håber at få nogle kreative bud selv om jeg ikke fandt en dommer

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:23
Hér hvor jeg bor I Grækenland, har låsesmedene en smart markedsføring: De har klistermærker med deres telefonnumre siddende i alle dørene til opgange, så man har nummeret, når man har brug for det. Ingen fjerner vist mærkerne for de er jo meget anvendelige.

Den slags går sikkert ikke i DK, men

Måske kunne du snige dig til (eller få nogen til det) at sætte en A5 op på opslagstavlerne i opgangene til boligforeningerne, hvor du beskriver hvordan du både flytter bedst og billigst?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 21:44

Jeg sider lige med en "Nåå Ja" Fornemmelse

Jeg skal da have nogle klistermærker til at klæbe på folks klaver eller andre tunge besværlige ting når vi har flyttet dem

Og et opslag i opgangen på de adresser vi flytter folk til og fra er heller ikke helt dum

Kunne man lave sådan et opslag lidt kreativt?

Måske på fraflytteadressen skrive

Kære naboer

"Hr og fru Kaffekop" er i dag den Flyttet til ny adresse

Så hvis de har lånt sukker eller kaffebønner kan i kontakte Flytteforretningen på

Telefon Bla Bla 

For at få oplyst den nye bopæl i tilfælde at en eventuel fremtidig inkaso sag?

Hilsen FLytteforretningen og "Hr og Fru Kaffekop"

Eller er det for poppet? Hehe

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:30
Dato: 28-08-2006 21:44:27 Forfatter: Flyttemanden

Jeg skal da have nogle klistermærker til at klæbe på folks klaver (...)

Hvis jeg opdagede et klistermærke på mit klaver efter at det var blevet flyttet, ville jeg omgående ringe og bede jer komme og fjerne det (mærket altså) - med mindre naturligvis, at vi havde aftalt, at det var OK at placere det på indersiden af én af klapperne.

Dato: 28-08-2006 21:44:27 Forfatter: Flyttemanden

Kære naboer

''Hr og fru Kaffekop'' er i dag den Flyttet til ny adresse

Så hvis de har lånt sukker eller kaffebønner kan i kontakte Flytteforretningen på

Telefon Bla Bla

For at få oplyst den nye bopæl i tilfælde at en eventuel fremtidig inkaso sag?

Hilsen FLytteforretningen og ''Hr og Fru Kaffekop''

Hvorfor vil du have vores hjælp - den dér er rigtig morsom, og støder ingen.

Dog skal du nok lige overveje et godt svar første gang en vred ægtemand gerne vil have oplyst den fraflyttede gul-og-blå-bankede kones nye adresse.....

mvh Hans

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 23:21

Klistermærkerne skulle naturligvis heller ikke plaseres i hemmelighed men kun efter aftale

(Jeg vil nok også gå efter nogle der læt kan vaskes af med vand - selv om de kommer til at sede på indersiden af top klappen)

Men jeg ved ikke lige med det opslag der - Jeg er ikke sikker på at den vil give noget (Men det er selvføldig "Gratis") 

så jeg vil da lige tænke den igennem et par gange inden jeg forkaster ideen

Men kom bare med Flere bud - jeg skriver dem op efterhånden som de dumper ind

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:22
Kære Flyttemand

Jeg vil gerne være dommer - jeg kender næsten Kim Milton, så jeg kan højst komme til at snyde for et oplagt straffe Nå, men det er jo svært at finde på fantastiske ideer, som andre ikke har fundet på før. Men så kan man jo kombinere nogle af de gode - så de bliver til en ny, fantastisk ide!

Jeg tror nu, det gælder om at have det fedeste koncept - den bedste tilgang til kunderne.

Prisen er selvfølgelig en vigtig faktor, men det er overskueligheden også. Folk har tit svært ved at finde ud af, hvad deres flytning kommer til at koste, så hvis du kan gøre det forståeligt, er du nået langt.

Og så skal du satse på den service, man ikke kan få andre steder: Du skal være venlig, imødekommende - og naturligvis klædt i noget der minder om fitness-tøj, når du skal ud at flytte for kvinder, der gerne vil se en veltrænet og veltalende flyttemand i aktion.

Hvis du gerne vil gøre opmærksom på dig selv, synes jeg, at du skal videreføre din konkurrence-ide. Lav en "flytte-konkurrence" på det lokale torv, hvor du udfordrer de lokale i et flytte tunge ting mod dig. Eller i at pakke flyttekasser hvis du er bange for, at de skal få skader. Og så sørger du selvfølgelig for, at lokalsprøjten kommer og tager billeder. Præmien er selvfølgelig en gratis flytning, hvis man er hurtigere eller stærkere end dig...

Good night and good luck:-)

Morten Mauritson, The Hype

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 00:17

Jeg tror faktisk at jeg kan prale med at jeg som den eneste i branchen har set det med at gøre det overskueligt

Jeg har udtænkt en måde så kunden selv kan regne prisen ud - Men jeg vil helst ikke uddype det meget mere end det

Der kunne jo være konkurenter der lyttede

arbejdstøjet har jeg også - Og alle de folk jeg har med ud har også arbejdstøj

Ens T-Shirt og Arbejdsbukser - Men det er der vist ikke meget fitnees over hehe

Den med konkurencen på torvet er faktisk meget god

så jeg tror lige at jeg vil holde lidt øje med hvad der er af aktiviteter - og finde nogle at sponcorere så jeg har en undskylning for at stå der

Dog tror jeg ikke at premien skal være en hel flytning - Det kan nemt gribe om sig

Men måske en "Flyttemands bajer" til at slutte af med efter dysten hehe

(Forresten gør det ikke noget hvis det er ideer der er andre der har fået før - Det er jo altid en go´ ting at tingene er prøvekørt)

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 11:21
Hej Hr. Flyttemand,

Du får nok mest ud af pengene hvis du vælger at annoncere  i den lokale avis sammen med bolig annoncerne, men en anden mulighed var at klistre klistermærker op på alle home, edc, nybolig osv.. "TIL SALG SKILTE" Det burde give en masse respons.. og så er det billigt..

Men du skal selvfølgelig også tilbyde dine kunder:
• Låne flyttekasser men de flytter
• Få tøret deres ting af for spindelvæv og støv inden de bliver sat op i deres nye bolig
• Et gavekort på pizza hos det lokale pizzaria efter en hård omgang flytning "Husk endelig flytte bajeren til de nye naboer

Når jeg hører ordet flyttemand tænker jeg straks på en stor brutal mand som smider rundt med mine ting.. ev ev.. bedstes porcelæn
Så hvad med at Flyttekasser, flyttebil og arbejdstøj i pink.. det giver en ide og lidet mere feminine flyttemænd dvs.. lidt mere forsigtige med dine ting..! og samtidig skiller din flytteforetning sig ud og bliver husket...

NB! Du kunne evt. få trykt nogle øl etiketter i pink med dit logo osv.. så naboerne også kan se hvor øllen som tak for hjælp kommer fra..!

Du skriver bare hvis du skal have hjælp til at realisere nogen af mine ideer

P.S.! "Tro flytter bjerge - Vi flytter resten" Kanont slogan!
Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 12:04

Jeg anoncere ikke i avisen

Mange af dem der anoncere i avisen er desvære mere eller mindre U-ærlige

Læser man avisanoncerne kan man se priser helt ned til 189,00 kr for to mand og lastbil inklusiv moms pr time

En hver kan se at der stikker noget under

Så kan man jo ringe til flytteforretningen og høre nærmere - Men jeg høre desvære bare om mange kunder der ikke bliver ordentligt oplyst om priser og andre forhold

(JEg hænger ikke nogle bestemte flytteforretninger ud - Men jeg ved at der findes et problem - Og jeg kan også godt se hvor det opstår)

Jeg kan ikke konkurere med de priser - og slet ikke mod noget der mest af alt minder om u-Hæderlighed

Derud over skal anonceringen helst skilde sig lidt ud fra mængten - Det gør den ikke mellem 15 andre anoncer

Vedrørende det Lysserøde tøj tror jeg ikke det er nogen god ide (Jeg ville nok også få svært ved at skaffe folk hvis de skulle gå i det hehe)

Med mindre man vil forklare hver enkelt kunde hvorfor det er lyserødt

Man kan jo ikke umedlbart gennemskue hvorfor det er lyserødt - eller hvad det signalere

Ølene med logo er heller ikke nogen god ide - Jeg er i forvejen træt af det ry flyttefolk har medhensyn til øl og druk

- Mine folk drikker ikke i arbejdstiden eller inden de skal på arbejde

(Biler og øl er emmervæk en Dårlig blanding - Og biler er jo en stor del af faget)

Og ryet som nogle fordrukne aber er faktisk så indgroet at vi flere gange bliver tilbudt øl hus kunderne når vi møder (Mellem kl 8 og 9 om morgenen)

Vi har også både udlån og udlejning af kasser

Og møblerne bliver tøret af hvis de er beskidte - Ellers er det ikke til at holde ud at gå med dem he he

MEn jeg vil gerne have en pris på hvad det koster at få lavet et logo - Evt visitkort og klister til bilen?

Eventuelt et udkast til hvordan det kunne se ud?

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 12:44
Syndes du skal overveje at annoncere en ekstra gang...

Kan godt følge dig i det med Pink hehe.. ville ikke selv være særlig glad for ideen :-D men det ville da se fancy ud..!

Og Øl ja der kan jeg godt følge dig.. jeg sage det også kun fordi JEG mente det var det med flytning og øl det passer bare sammen...

hvad med pizzaen? det må du indrømme er en kanon idé

Har send dig en privat besked !

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)