Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsælgere fra "Google"

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan afregne med sine leverandører på mange måder, men hvis leverandøren indleder et (muligt) forhold med en kæmpe løgn (i stil med: Vi ringer fra Google ...) så synes jeg man bør holde sig langt væk. Det er ikke et godt grundlag at skabe et tillidsfuldt forhold på. Dernest er det vigtigt at du forstår afregningsmodellen, og kan gennemskue hvem der får hvad, hvornår og for hvilken indsats. Gennemsigtighed. Om du så afregner på den ene eller den anden måde er for mig at se mindre vigtigt, bare det foregår med en kompetent underleverandør og på en måde du kan gennemskue og finder rimelig for dig. Der kan være mange forhold og personlige ønsker, der spiller ind på hvilken afregningsform der passer den enkelte. Vi er jo så forskellige :)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:06
  Den har jeg også oplevet - altså folk der ringer fra Google og vil sælge os links m.m.

Og desværre, så præsenterer de fleste sig som "Hej mit navn er ....., jeg ringer fra Google...".

Den bedste var sidste gang, hvor en pige (Anja fra Google) ringede og ville sælge mig en række Ad-words.
Allerede dér undrede jeg mig en gang, for man er dylemne ude på tynd is allerede fra starten af, hvis man ikke på forhånd lige havde checket om kunden eventuelt allerede brugte Ad-words. Det næste var, at hun så ikke engang helt havde styr på hvordan Ad-words fungerede, da hun blandede en masse begreber sammen omkring Ad-words versus bannere. Da jeg så ikke længere gad at høre på hende og på en pæn kontakt måde stoppede hendes "tale" ved at fortælle at vi allerede benyttede Ad-Words og hun vidst burde have genopfrisket sit kursus i hvad Ad-Words er og ikke er, så begyndte hun på at forsøge at ville sælge mig bannerpladser på bl.a. K2M... Det var så der hvor min interesse faldt til et minus i stedet for blot et nul...

Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:44
Tusind tak for de mange svar!!

Jeg er ked af at sige, at jeg er glad for at høre det ikke kun er mig det er gået ud over.

Jeg har sendt en mail til min telefonsælger, som lyder på at jeg syntes at hans firma oplysninger virker mærkelige og jeg i øvrigt ikke ønsker at samarbejde med hans firma med mindre de kan dokumentere en række ting bl.a. at de arbejder for Google osv.

Så bliver det spændende at høre fra ham!

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:25
Du skal endelig poste svaret herinde, såfremt det er negativt! Er sikker på vi er et par stykker der er villige til at trække sagen længere ud endnu, så de kan få hvad der tilkommer dem :)

Det er ihvertfald med at passe på på markedet. Og at annoncehajer har bredt sig til nu at være "Google-svindlere" er simpelthen alt-ødelæggende for markedet, da det vil stille alt Google-sammenhængende markedsføring i dårligt lys...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:32

Jeg har valgt at fjerne dele af dette indlæg efter anmodning fra www.a-better-traffic.com . Jeg har dermed ikke anerkendt at være forpligtet hertil, ligesom jeg ikke har taget stilling til, om indlægget indeholder injurier eller ej.

Jeg forbeholder mig at lade indlægget vise igen, hvis nogen direkte til mig kan godtgøre, at den påstand, der er anført i indlægget er sand. Men generelt er Amino et forum, hvor man holder en fri men respektfuld tone, hvorfor jeg altid forbeholder mig retten men således ikke en forpligtelse

- til at fjerne indlæg, som jeg ikke mener er i overensstemmelse med "god Amino tone".

Dbh Martin

(Viceværten)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:51
Hver gang vi bliver ringet op af disse sælgere siger de ikke direkte, at de kommer fra Google, men man kan nemt misforstå det.

Jeg plejer at få beskeden "Hej, jeg ringer vedrørende søgemaskinen Google" og der bliver aldrig nævnt noget firmanavn. Så det er klart at folk kan misforstå situationen.

For flere år siden, da disse sælgere så småt var begyndt at dukke op, klagede jeg til Google og gjorde dem opmærksom på at virksomheder misbrugte deres navn.

Jeg fik rent faktisk svar på min email, hvor de skrev at firmaerne naturligvis ikke måtte udgive sig for at være fra Google, men at de derudover ikke havde noget imod, at deres "produkt" blev solgt videre af andre firmaer.

(såvidt jeg husker var det essensen af svaret)

Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:24
Hej alle sammen!

Jeg har lige hørt fra min "Google sælger" via mail.

Det viser sig at firmaet har 2 medarbejdere der er Google Adwords Qulified. Dette er jeg først blevet præsenteret for idag. De forklarer

Da jeg heletiden har gået ud fra at det var Google eller Googlesamarbejdspartnere jeg talte med og handlede med føler jeg mig rimelig vildledt. Jeg lagde vægt på, i telefonsamtalerene at jeg ønskede at handle med Google, hvorefter sælgeren gav mig det indtryk at de var fra Google.

Dette har jeg forklaret sælgeren og at jeg derfor ikke ønsker et videre samarbejde.

Da jeg er ny i det selvstændige erhvervsliv har jeg sikkert også været et nemt offer. Uanset har alle vel en forstrydelsesret på 8 dage, ligesom alle andre varer man køber?

Jeg har heller ikke fået min vare endnu, da jeg bad dem stoppe efter telefonsamtale nr. 2.

Om dette firma er et fupfirma eller bare har dårlig forretningsetik, eller det bare er en enkelt telefonsælger, der har misforstået pointet ved jeg ikke. Men pas i hvert fald på hvad i siger ja til, og sørg for at få dokumentation før alt muligt andet!!

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:37
Hejsa Donnie,

DAMN - rigtig træls historie du har der! Annoncehajer eller dårlig forretningsmoral er noget rigtigt skidt - specielt for nye erhvervsdrivende!

Den med de 8 dages fortrydelsesret, vil jeg dog ikke sætte min lid til!! Da jeg, godtnok for nogle år siden, fik genopfrisket mit erhvervsjura, kan jeg meget klart huske, at der er meget stor forskel på "privat køb" og køb/aftale mellem to erhvervsdrivende! Købeloven beskytter som hovedregl altid de private, men så snart man er selvstændig erhvervsdrivende handler man som en selvstændig juridisk enhed - og kan i en kontrakt faktisk lade sig stille dårligere end købeloven! Som erhvervsdrivende kan man f.eks. helt fravælge "garanti" til fordel for f.eks. en bedre pris - det vil man ikke kunne som privat person! Det kan lade sig gøre, netop fordi man betragter to erhvervsdrivende som juridiske profesionelle parter, som selv har ansvar for deres beslutninger.

Tjek dog lige de helt korrekte retningslinier hos en advokat - der findes vist et par stykker på amino. Men håber selvfølgelig du får mulighed for at trække "købet" tilbage! Hvis man kan snakke om der har været noget køb....!

Hav en kanon dag!

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Min virksomhed er netop blevet ringet op i dag, fra en Google sælger. Men jeg var der ikke så de vil ringe senere i dag.

Det bliver da spændende at snakke med ham, især når man nu på forhånd ved det er fusk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:49
Hvis du har mulighed for at optage samtalen, så gør det! Så skal jeg nok konvertere den til en fil vi alle kan grine ad her :)
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)