Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal du have for at lave ny hjemmeside?

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Jonas:

Mikkel Mikjær Christensen:

Jo ... det svarer til at Jonas beder 10 forskellige revisorer om at lave et prøve-regnskab, og så køber han _måske_ af den revisor han bedst kan lide.

Lige præcis, du har fat i den helt rigtige vinkel der!

Og hvis du syntes det er helt iorden så er det et eller andet HELT galt oppe i hovedet af dig ... eller også har du INGEN annelse om hvor meget arbejde der er i det en reisor laver og du er i givet faldt helt uden for pædagoisk rækkevide.

Gutter! Vi taler for døve øre, jeg dropper samtalen her.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 14:25

Big Smile jeg var godt klar over at "tævene" kom...

Men...jeg er ikke enig med Jer!

Jeg er medejer af vores revisionsfirma...og har altså en naturlig interesse i, at vi gør vores arbejde godt nok til, at bundlinjen viser løn som fortjent...

Dermed sagt, at jeg ikke er provisionslønnet sælger i firmaet...

Jonas beder om en lille "prøve" på, hvad man kan...han foreslå, at man måske har lyst til at bruge 15 min. på opgaven...

Vi...bruger meget ofte både 1+, 2+, 3+ timer for at vise kunden, hvad vi kan gøre for ham/hende...og måske er kunden ikke tilfreds alligevel...

Hvad kan man lære af det? at vi må gøre vores arbejde bedre...

Mange kunder bruger et sådant tilbud til at presse deres nuværende revisor ned i pris med...og havde altså nok ikke tænkt sig at skifte, som han/hun ved henvendelsen til os gav udtryk for...

Seriøst Huh?

Hvis man mener, at f.eks. en revisor ikke bruger ulønnet tid på at få en opgave...er det en meget forkert opfattelse!

Jeg vil blot tilkendegive, at jeg ikke finder det så formasteligt...ej heller unormalt...hvad Jonas beder om...han vil jo gerne betale, hvad det koster for, at han kan få den rette vare Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:27

Henrik Krogh:

Jonas:
Hvis du skal have bygget et hus så kigger du vel ikke kun på hvad tømren har lavet før, og siger så at han skal lave dit hus på baggrund af hans refferencer uden at spørge nogen andre tømre samtidigt?

Nej! Men jeg beder ham heller ikke komme og vise at han slå et søm i forinden.

Men du forventer at han har en plantegning over hvordan han laver huset ikke?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:31
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Jonas:

Men du forventer at han har en plantegning over hvordan han laver huset ikke?

Nej ... den skal DU som kunde, betale en arkitekt for at få lavet.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 14:32

Men Jonas,

Som jeg skrev i et tidligere indlæg;

Jeg vil gerne høre dit forventede budget på opgaven?
Da denne er meget aktuel for om du er seriøs omkring opgaven, og hvorvidt det kan betale sig for designere at lave et uforpligtende udkast til dig.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:32
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

Det lyder dejligt, så jeg kan godt regne med at du vil lave mit årsregnskab 2009 u/b mod at jeg måske betaler jer for det? Altså jeg skal lige se først hvilken balance i ender ud med og hvor meget jeg får tilbage i skat, og sammenligne det med de andre revisorer. Ham der så gir mig mest tilbage i skat får opgaven.

(Jo! det er præcis! det samme Jonas ber om)

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 14:32

Hvad hedder den 'spand' i udlejer?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En webdesigner bruger tilsvarende tid på at sætte et tilbud sammen I gør som revisorer. Jeg er enig med Mikkel i, at Jonas's oplæg svarer til at jeg tager en bunke bilag med til dig og beder dig sætte et regnskab op på basis af dette for for så bagefter at vurdere om jeg synes det er gjort godt nok.

Tilbudsgivning bruger vi alle tid på - det er en del af vores arbejde. Her er det enkelt. er man interesseret kan man byde ind på opgaven med den omkostning det har. Er man ikke interesseret så lader man bare være med at byde ind.  Længere er den ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu skal I måske lige klappe hesten og se i hvilket omfang opgaven er. Bl.a. beder Henrik om kravspecifikationer og nævner prislejer som 5-7000 og 8-15000 - kravspecifikationer kan ses i Jonas's første indlæg, da siden skal have samme indhold som hans nuværende. Priserne er vist heller ikke i det leje, som Jonas regner med at punge ud med, så vidt jeg kan bedømme?

Siden har ses i Jonas's første link, og dem, han henviser sig til, er tydeligvis ikke en, der behøver avanceret programmering. Går man ind på hans nuværende side, er det mest komplicerede en kontaktformular - lur mig om ikke det kan copy-pastes fra en turorial på 15min, derudover er der kun tekst, et par links og et billede eller to. Ikke noget med tungt CMS system, webshop opsætning, forum, billedgalleri og det andet, som man kan tillade sig at tage store summer for.

Det er selvfølgelig ikke realistisk at et stort og dyrt webbereau bruger to timer på at lave et design, som så ikke bliver brugt. Men det er da fuldt ud realistisk at en studenrende på f.eks. en multimedidedesigner uddannelse ville bruge en halv time på at sætte noget sammen i Photoshop og tilbyde at lave en HTML side for et par tusinde - det er altså et ok supplement til eens SU, selvom det måske ikke rykker i regnskabet hos et firma.

Jeg tror i bund og grund diskussionen kommer af en fejl i bedømmelse af hvem OP henvender sig til, og hvem, der svarer på hans tilbud.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 14:38

Mikkel Mikjær Christensen:

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

Det lyder dejligt, så jeg kan godt regne med at du vil lave mit årsregnskab 2009 u/b mod at jeg måske betaler jer for det? Altså jeg skal lige se først hvilken balance i ender ud med og hvor meget jeg får tilbage i skat, og sammenligne det med de andre revisorer. Ham der så gir mig mest tilbage i skat får opgaven.

(Jo! det er præcis! det samme Jonas ber om)

Det kan ikke sammenlignes, Mikkel!

Den "opgave", som du beder om her...tager måske adskillige arbejdsdage a 8 timer pr. dag!

Men...vi SKAL vel heller ikke være enige...man kan jo sagtens have en anden mening/indfaldsvinkel til sagerne Smile 

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)