Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Tele Support

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, så er vi enige :) (beklager hvis jeg lød opfarende, jeg bliver bare flintrende arrig over den slags mennesker).
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:19
Dato: 01-02-2007 13:15:36
Forfatter: Dimitri Hardorff
Okay, så er vi enige :) (beklager hvis jeg lød opfarende, jeg bliver bare flintrende arrig over den slags mennesker).

Helt i orden, jeg er heldigvis sluppet af med 90% af dem der ringede med sådan noget, efter jeg blev markedsføringsbeskyttet i cvr for et par år siden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:57
Til information:

http://epn.dk/erhverv_samfund/article26118.ece

"Annoncesvindlere skal for retten

Københavns Byret indleder mandag straffesag mod to mænd, der tiltales
for at have fuppet firmaer og institutioner til at betale for optagelse
i telefonbøger.

Sagens hovedperson var direktør i IT Support Danmark A/S og i Dansk
Tele Support A/S med adresse på Vesterbrogade i København. Anklagen går
ud på, at han og makkeren instruerede et ukendt antal telefonsælgere i,
hvad de skulle sige, når de uopfordret ringede til firmaer og
institutioner."

Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:54
Jeg har selv arbejdet i et sådan firmaer i længere perioder og har indgående kendskab til hvordan det virker. Firmaerne bytter kundelister osv osv, har man først betalt vil man blive ringet op KONSTANT af diverse firmaer. Mange sælgere ved ikke hvordan tingene forgår, da det først er når man kommer længere op i systemet man får indblik i forretningsmetoderne. Dem man bliver ringet op af første gang, er nyansatte sælgere der som regel ringer ud fra de gule sider e.lign, og de har ikke kendskab til hvordan tingene forgår.

1. råd.

Sig nej til al annoncering over telefonen, bed dem sende en mand, hvis du synes det lyder interessant. Eller sig kun ja hvis du i forvejen kender mediet.

2. råd.

Sidder du i saksen, så tro ikke på noget af det de siger og afvis alle trusler. Optag alle samtaler med dem. Tru med advokat, eller endnu bedre få din advokat til at sende et brev til dem,om at du forventer alle penge tilbage omgående og samtidig en skriftlig garanti på at de ikke kontakter dig mere, ellers vil der blive indledt en retsag.

Firmaerne optager ikke samtaler og da deres salgsmetoder er i strid med diverse love og iøvrigt ofte begåes på et falsk grundlag qua usande oplysninger o.lign.

Annoncefirmaerne vil ikke gå i retten da de står dårligt og vil eftergive kravet og som regel betale pengene tilbage. (naturligvis vil de først modsætte sig dette, men igen, tru med retsag.

Hvis der er nogen der slemt sidder i saksen, kan jeg evt hjælpe via mail.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:10

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:33
Selvom han skulle ryge i fængsel, tvivler jeg på han stopper med at genere almindelige mennesker. Det er tilsyneladende det eneste han kan.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 19:29
Fik lige snakket med min nabo, som selv kom til at hoppe på deres scam - hun blev ansat derinde, men sagde dog meget hurtigt op, da hun opdagede, hvordan tingene skete. Well.. Hun kunne fortælle følgende:

Virksomhedens adresse er
Vesterbrogade 149, 1620 København V, hvorfra også ulovlighederne foregår. Der sad på daværende tidspunkt 6 sælgere pr. bord, og der var 4 borde. Ved 1 af bordene sad supersælgerne, som overtog de besværlige sager.

Hvis man ER kommet i kløerne på dem, men IKKE har underskrevet noget, så er men safe. Skriv et anbefalet brev, hvori alt nægtes og frabed yderligere henvendelser. Ignorer dem derefter. Done.

Har man skrevet under, så har man KUN skrevet under på 1 aftale. Læs den godt igennem (kontrakterne ændrer sig fra tid til anden, så der er ikke noget generelt at sige der), og vær sikker på HVAD du har skrevet under på. Overhold denne forpligtelse, afmeld og ignorer herfra.

Hvis du har overskud, så kan du kæmpe sagen til ende, da deres metoder grænser gevaldigt til det ulovlige.

Håber, at det gav noget hjælp til nogen.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:00
Hej.

Er det ikke også ulovligt at optage en samtale - UDEN de giver den person de snakker med besked på dette??

Jeg har selv været i kløerne på dem. Der skulle gå et år og 2.500 kr i advokatpenge inden de stoppede.

Skal siges, at jeg har betalt dem ca. 8.000 kr.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:42
> Er det ikke også ulovligt at optage en samtale - UDEN de giver den person de snakker med besked på dette??

Nej, hvis bare den ene part kender til optagelsen er det lovligt. Så jeg må gerne optage en samtale mellem dig om mig, uden at du ved det. Men du må ikke optage en samtale mellem mig og min hemmelige elskerinde, uden at en af os ved det :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:49
Side 3 ud af 5 (42 indlæg)