|
Hej Alle Sammen.. ![]() Jeg er én af dem som blev kontaktet i foråret af IT fagregisteret IT Telefonbogen. Jeg havde ikke tidligere hørt noget skidt om disse firmaer og anede ikke uråd. Jeg fik en god pris og rabatter og synes det lød godt. Efter min samtale over telefonen sender de mig en regning på beløbet og det er som aftalt, jeg betaler men pludselig kontakter de mig igen og oplyser at nu skal jeg betale resten. Undrende siger jeg at jeg har betalt. Sælgeren oplyser mig om at det var for optagelsen og ikke registreringen for hele året. Oplyser dog at jeg selvfølgelig får trukket det betalte fra. Han sender en ordrebekræftelse på beløbet, som jeg underskriver og faxer tilbage. Hele sommeren er jeg bleet kontaktet næsten dagligt og den 4 august går lyset op for mig. Jeg begynder at stille spørgsmål og får forskellige oplysninger. Jeg har pludselig betalt for 2 år og ikke 1 siger sælgeren, hvilket jeg siger nej til da det ikke står nogle steder. Kontakter selskabet og oplyser dem om min utilfredshed og min opfattelse af at jeg er blevet vildledt ind i denne aftale. Jeg oplyser dem om at jeg ikke er interesseret i Deres produkter og at jeg ikke ønsker et samarbejde med dem. De oplyser at jeg skal betale,da der er indgået en aftale. Jeg forspørger derefter om en ordrebekræftelse for den aftale der startede misseren. Det kan jeg ikke få, da der ikke findes en skriftlig aftale for den første ordre. Jeg bliver stadig kontaktet og de advarer nu om Byret og advokater, hvis jeg ikke betaler. ![]() Det skal siges at jeg har sendt et anbefalet brev til firmaet og oplyst dem om at jeg opsiger al samarbejde med Dem. Brevet er modtaget og De har siden svaret tilbage at De ikke kan imødekomme min opsigelse, da de mener at aftalerne er bindende. Jeg er snart træt af denne hetz og tænker om jeg nogensinde kommer ud af denne sag med økonomien i behold. Jeg har siden været på nettet og læst en masse om annoncehajer, men kan ikke se nogen udvej, hvis man som jeg er kommet i kløerne på dem. ![]() Hvad gør jeg ??? Gode råd modtages med kyshånd. Minelli |
Hvis du har en faktura eller en rykker (den seneste) så start med at skrive en Indsigelse, hvor du forklarer sagen fra din side og gør det klart at firmaet må bevise, at du har forpligtet dig, hvis de vil fakturere dig. (send den anbefalet og gem en kopi til dig selv)
Bed også venligt men bestemt om, at al korrespondence fremad foregår skriftligt. Hvis de ringer, så sig "Skriv venligst, Farvel" og læg på.
Sagen er, at de får svært ved at få nogen inkassovirksomhed til at tage sagen, når der er gjort indsigelse.
Kør sagen skriftligt og køligt, og se hvad der sker. Interessant at følge udviklingen, hvis du skriver til hér.
Hilsen Anders
PS Hvor meget handler det om i penge?
Bliv gratis medlem