Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Tele Support

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle Sammen..

Jeg er én af dem som blev kontaktet i foråret af IT fagregisteret IT Telefonbogen. Jeg havde ikke tidligere hørt noget skidt om disse firmaer og anede ikke uråd. Jeg fik en god pris og rabatter og synes det lød godt. Efter min samtale over telefonen sender de mig en regning på beløbet og det er som aftalt, jeg betaler men pludselig kontakter de mig igen og oplyser at nu skal jeg betale resten. Undrende siger jeg at jeg har betalt. Sælgeren oplyser mig om at det var for optagelsen og ikke registreringen for hele året. Oplyser dog at jeg selvfølgelig får trukket det betalte fra. Han sender en ordrebekræftelse på beløbet, som jeg underskriver og faxer tilbage.

Hele sommeren er jeg bleet kontaktet næsten dagligt og den 4 august går lyset op for mig. Jeg begynder at stille spørgsmål og får forskellige oplysninger. Jeg har pludselig betalt for 2 år og ikke 1 siger sælgeren, hvilket jeg siger nej til da det ikke står nogle steder. Kontakter selskabet og oplyser dem om min utilfredshed og min opfattelse af at jeg er blevet vildledt ind i denne aftale. Jeg oplyser dem om at jeg ikke er interesseret i Deres produkter og at jeg ikke ønsker et samarbejde med dem. De oplyser at jeg skal betale,da der er indgået en aftale.

Jeg forspørger derefter om en ordrebekræftelse for den aftale der startede misseren. Det kan jeg ikke få, da der ikke findes en skriftlig aftale for den første ordre.

Jeg bliver stadig kontaktet og de advarer nu om Byret og advokater, hvis jeg ikke betaler.

Det skal siges at jeg har sendt et anbefalet brev til firmaet og oplyst dem om at jeg opsiger al samarbejde med Dem. Brevet er modtaget og De har siden svaret tilbage at De ikke kan imødekomme min opsigelse, da de mener at aftalerne er bindende.

Jeg er snart træt af denne hetz og tænker om jeg nogensinde kommer ud af denne sag med økonomien i behold. Jeg har siden været på nettet og læst en masse om annoncehajer, men kan ikke se nogen udvej, hvis man som jeg er kommet i kløerne på dem.

Hvad gør jeg ???

Gode råd modtages med kyshånd.

Minelli

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:30
Hej Minelli

Hvis du har en faktura eller en rykker (den seneste) så start med at skrive en Indsigelse, hvor du forklarer sagen fra din side og gør det klart at firmaet må bevise, at du har forpligtet dig, hvis de vil fakturere dig. (send den anbefalet og gem en kopi til dig selv)

Bed også venligt men bestemt om, at al korrespondence fremad foregår skriftligt. Hvis de ringer, så sig "Skriv venligst, Farvel" og læg på.

Sagen er, at de får svært ved at få nogen inkassovirksomhed til at tage sagen, når der er gjort indsigelse.

Kør sagen skriftligt og køligt, og se hvad der sker. Interessant at følge udviklingen, hvis du skriver til hér.

Hilsen Anders 

PS Hvor meget handler det om i penge?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 18. Aug 06
Skrevet kl. 12:39

Hej Anders

Tak for dit indlæg. Jeg har afsendt følgende skrivelse til Dansk Tele Support, anbefalet og har selv beholdt en kopi af skrivelsen. Denne vil de ikke imødekomme.

Allingåbro den 14 august 2006

Vi har modtaget faktura nr. 504457,120520,121748 på annonce/registrering i IT Fagregisteret,IT Telefonbogen. Vi har efter aftalens indgåelse konstateret, at De groft har vildledt os ved urigtige oplysninger omkring proceduren. Vildledning iforhold til den reelle pris, varen og ikke mindst, at vi er blevet narret til at tro vi tidligere har benyttet os af Jeres vare/tilbud.

Da aftalen er indgået på grund af denne vildledning og under falske forudsætninger, er vi ikke forbundet af aftalen, som hermed annulleres. Vi må forlange straks at få tilbagebetalt kr. 10175,00 kr. som vi under falske forudsætninger har indbetalt til Dem.

.........

Har indbetalt 10.000,- i den gode tro, at det var alt, men er senere blevet kontaktet og blevet oplyst om at jeg skal betale mere. Det er umiddelbart blevet oplyst at jeg kan komme til at betale yderligere 2* 12.000,- kr.  ca...

Håber dette er et svar du kan bruge.

Minelli

Vi har modtaget faktura nr. 504457,120520,121748 på annonce/registrering i IT Fagregisteret,IT Telefonbogen. Vi har efter aftalens indgåelse konstateret, at De groft har vildledt os ved urigtige oplysninger omkring proceduren. Vildledning iforhold til den reelle pris, varen og ikke mindst, at vi er blevet narret til at tro vi tidligere har benyttet os af Jeres vare/tilbud.

Da aftalen er indgået på grund af denne vildledning og under falske forudsætninger, er vi ikke forbundet af aftalen, som hermed annulleres. Vi må forlange straks at få tilbagebetalt kr. 10175,00 kr. som vi under falske forudsætninger har indbetalt til Dem.

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:47
Der er vist ingen tvivl om, at du er blevet offer for en af de annoncehajer, der sælger værdiløse annoncer. Desværre skal du nok ikke regne med at få dine penge tilbage, medmindre du har mod på at starte en retssag mod dem. Du skal under ingen omstændigheder betale flere penge til dem. Du har gjort det korrekte, og indsendt et anbefalet brev hvor du nægter at skylde nogen penge, og de må derfor ikke sende sagen til inkasso. Deres eneste mulighed er, at anlægge retssag, hvilket er meget usandsynligt at de gør. Det vil jo koste dem tid og penge, og de ved udemærket godt, at de har taget røven på dig og ikke har en chance for at vinde.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:44
Dælens ærgeligt med sådan en historie!

Enig i, at du har gjort det rigtige. Dog tror jeg det havde været bedre, hvis du havde været mere kølig a la "Jeg kan desværre ikke vedkende mig fakturaen, da jeg ikke mener at have afgivet ordren. Venligst fremsend bevis på ordreafgivelsen i det tilfælde der ikke er tale om en administrativ fejl fra jeres side, så vi kan få sagerne bragt i orden. Fremover tager vi al kommunikation skriftligt, så der er klare linier" osv.

Den slags folk bliver først sultne, når de kan lugte frygt, så formuleringer om at de har udsat dig for ting og sager får dem ret sikkert til at forsøge sig fortsat.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:21
Tilmeldt 18. Aug 06
Skrevet kl. 10:29
Hej Alle

Sidste nyt i sagen.

I efteråret hang jeg stadig på dem og det endte med at de truede med advokater og diverse. Tog i samråd med mine medlemmer og revisor en beslutning om, at sende dem en check med et brev, hvor det blev udpenslet, at hvis De hævede beløbet, ville det være sagens afslutning og at de dermed ikke skulle kontakte mig yderliger. Det var på den sag, hvor jeg havde været så dum  og skrive under (IT Fagregisteret)

Vi sendte den afsted, samtidig meldte vi sagen til politiet, hvis der skulle blive mere.

Der gik noget tid uden den konstante opringning.

For 14 dage siden ringede de igen og meddelte at jeg stadig skyldte dem penge for en anden aftale med IT Telefonbogen. Jeg meddelte at De ikke får en krone og sælgeren blev direkte væmmelig. Oplyste mig om at nu havde jeg været så nem at snakke med, ja tak var mit svar og til hvilken pris. Fortalte at de havde fået en check og dermed slut. Sælgeren truede mig med advokat og synes det var sjovt og nævne at jeg ville komme til at betale. Når jeg så havde betalt så skulle De nok sidde og få et lille glas bagefter. Meddelte vedkommende at jeg ikke ville snakke med Dem over telefonen og hvis De ville mig noget måtte de sende et brev sammen med en underskreven aftale, hvilket jeg ved ikke findes. Sælgeren blev ved og jeg til sidst sagde jeg send et brev og lagde røret på.

Kunne huske fra tidligere, at jeg havde sendt en indsigelse og pga. af manglende underskrift fik jeg aftalen annuleret. Ringede til Dansk Tele Support og bad om at få oplyst om jeg har en aftale med IT Telefonbogen. Vedkommende kunne oplyse at den stod som annulleret. Oplyste hende om den opringning jeg havde modtaget. Opfordrede hende til at undersøge sagen. Bad dem på samme tid om at finde min ikke-eksisterende underskrift på den fiktive aftale. Det skulle hun se på. Sagde tak og farvel.

Ventede en ½ time og ringede igen til Dansk Tele Support og gentog samme rille med en anden medarbejder, som ville kigge på sagen. Dagen efter gentog jeg kontakten til Dansk Telesupport.

Har pt. ikke hørt fra dem siden.

Hvis De kontakter mig igen bliver De meldt til politiet. Har skrevet navn ned på den overfusende sælger, samt på andre af dem som har kontaktet mig.

En lille update..

Med venlig hilsen og

Glædelig jul

Minelli

Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:36
HVIS det er sådan at de ringer igen, så ringer de (hvis de altså har sælgere der ved hvordan Gensalg skal laves), vedr. "afviklingen/annulering" af deres registrering. Hvilket blot er em super smart og nem måde at få lidt extra gryn ud af selv den mest utilfredse kunne :)

Du skal bare holde fast i at du har betalt det du skal, og at der ikke forelægger yderligere aftaler, med mindre at det fremgår skriftligt.

og så lige en lille hurtig ting som jeg ikke ved om du har fået gjort. HUSK at lave en skriftlig indsigelse om at de skal slette deres registreringer efter periodens udløb, o hvis det er muligt, så få på skrift fra dem, at dette sker. For gør man ikke det, så har du dem 100% i røret så snart perioden udløber, fordi du har glemt at opsige deres registreringer SKRIFTLIGT. Der er mange som glemmer dette og dermed kommer til at side i saksen, for den næste periode er de ikke forpligtet til at gi dig med rabat, men derimod får du en regning på det fulde beløb.

"Har skrevet navn ned på den overfusende sælger, samt på andre af dem som har kontaktet mig" <- Der er ikke nogen sælgere i den branche der sælger i deres eget navn ;)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:03
Så blev det lige min tur til at blive ringet op. Den meget imødekommende-lydende Frederikke præsenterede sig straks som værende fra Dansk Tele Support, hvilket undrer mig lidt, taget i betragtning at de jo MÅ vide at de er et fuskerfirma og hvilket ry de har. Men i det mindste er de ærlige nok til at stå ved hvem de er. Og det kunne jo være jeg var en uvidende og naiv sucker.

Jeg lod hende ikke engang snakke færdig og sagde med det samme "Det har ingen interesse. Jeg kender godt jeres firma, og vil ikke have noget at gøre med jer." Hun valgte klogt nok ikke at reagere på det sidste, men begyndte i stedet at spørge ind til hvorfor jeg ingen interesse havde. Så sagde jeg ganske enkelt "Det skal du egentlig ikke blande dig i, men sagen er at jeg kender jeres firma og det har ingen interesse. Så læg du bare på og ring en anden naiv kunde op.". Svaret var "Jamen jeg vil da ikke lægge på..." hvorefter jeg afbrød "Nå, men så gør jeg det." og lagde på. Kort og kontant :)

Tak til Amino for at udbrede kendskabet til firmaet. Jeg ville ikke have sagt ja til noget som helst uanset hvad, for jeg har intet ud af at stå i en eller flere telefonbøger, men via Amino vidste jeg at de ikke skulle få lov til at hive mig rundt i manegen.

Bagefter sidder man så på en måde og ærgrer sig lidt over at man ikke valgte at hive hende rundt i manegen ;)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:08
Dato: 27-12-2006 15:02:54
Forfatter: Idenion

Bagefter sidder man så på en måde og ærgrer sig lidt over at man ikke valgte at hive hende rundt i manegen ;)

Hvis man har tid nok kan de nu være ganske hyggelige at snakke lidt med, man kan få nogle meget sjove samtaler båndet på den måde, det er ihvertfald noget vi har fået nogle gode grin af til tider.
De fleste sælgere der af en eller anden grund finder på at ringe til mig får et "nej tak, det har ingen interesse, farvel" efterfulgt af at røret lægges på.
Hvis de så skulle have været så utroligt heldige (det sker et par gange om året) at de har det produkt jeg måske kunne fatte interesse for, så bliver de bedt om at sende information med posten (ikke mail)..
Det sorterer så de sidste af den slags fra, da der aldrig kommer noget med posten fra dem.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)