Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til webshop

Side 4 ud af 7 (70 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Thanh, jeg er imponeret over din stædighed og påståelighed, men jeg er også rystet over dine udsagn.

På trods af at du er kommet med mange argumenter, har jeg endnu ikke set ét eneste der holder. Hvis jeg gad bruge tiden på det, kunne jeg tage hvert eneste af dine argumenter og finde et modargument der taler for at benytte den mere gængse serverside løsning, men jeg har på fornemmelsen at det ikke nytter noget.

Jeg kan også godt se det fra din side. Du har givetvis kastet enormt mange resourcer i dette projekt, og du synes selv du har et fantastisk produkt. Når man så får sådan en omgang kritik i hovedet er den første reaktion at forsvare sig selv og produktet. Men hør nu på os! Vi kommer med disse kommentarer fordi vi synes/ved at du er forkert på den og fordi ingen af os gerne vil se en iværksætter skyde sig selv i foden på den måde. Vi er mennesker med enormt meget erfaring og viden indenfor vores respektive fagområder/ekspertiser, så lyt dog til os og tag det til efterretning i stedet for at gå i forsvarsposition (selvom jeg ved det kan være svært).

Ovenstående er virkelig ment på den bedst mulige måde, hvis du skulle være i tvivl :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er nævnet af Karsten og Mikkel, der er en KÆMPE grund til ikke at lave en shopløsning i JAVA. Den kan ikke indexseres af søgemaskinerne. Det er grund nok - uanset hvor smart du så end synes JAVA er. Bagefter kan man så diskuterer alle de andre ulemper.  

Det er nogenlunde det samme, som at leje et butikslokale ude på en mark i Sønderjylland fremfor at leje den på Støget i KBH til samme pris. Søgemaskiner er bare forbandede vigtige for enhver forretningsdrivende på nettet.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

> Søgemaskiner er bare forbandede vigtige for enhver forretningsdrivende på nettet.

Ja, det vil jeg også mene :)
Og problemet er faktisk værre end det lige først kunne se ud ...
 
Lad os starte med at slå fast: Søgemaskinerne indekserer IKKE indholdet i en JavaApplet - så alle de produkter der ligger her er usynlige for søgemaskinerne.
 
Så kunne man jo bare bruge keyword-annoncer som Google AdWords, right? Ja, det kan man godt - i nogle tilfælde, men i alle tilfælde vil konverteringerne blive elendige af den simple årsag at man ikke kan linke direkte til de produkter der søges på, men kun til "forsiden" - siden hvor appletten startes op. Dette vil også betyde at nogle af de vigtigste søgeord slet ikke kan bruges, da Google (og stort set alle andre udbydere af tilsvarende annonceprogrammer) forlanger at de keywords der anvendes til match af annoncer modsvarer informationer eller produkter man kan finde direkte på den side der linkes til . eller maksimalt 1 klik væk!
 
Så søgemaskiner er en død and med en Java applet baseret shop.
 
Dertil kan så lægges de (sikkert få) glade brugere af butikken ikke engang kan linke direkte til produkter, fortælle om dem i deres blog, avis eller online debat.
 
Alt i alt betyder det i praksis at et rent Java baseret website kommer til at fremstå som en isoleret ø på Internet. At få success på Nettet kræver i høj grad det modsatte - at man integrere sig så meget med det omkringlæggende net som muligt gennem links fra andre websites, søgemaskiner osv. Hvis man melder sig helt ud af dette netværksfælleskab går det sjældent godt.
 
Jeg må iøvrigt give Karseten ret: Jeg ser ingen som helst tegn på at hverken morgenbajeren eller Java er på vej tilbage. Selvom jeg ikke bryder mig om øl, ville jeg dog personligt foretrække morgenbajeren - for her fortager den grimme smag sig hurtigst :)
Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!

Jeg takker for din forum samt dit råd, som jeg ikke kan følge. Jeg kan ikke lave om på min løsning.
Hvis den ikke bliver velkommen, bliver jeg nødt til at smide den ud og lukke firmaet.
 

Chuuuuu

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som en meget farlig situation du har sat dig selv i. Man bør, efter min mening, aldrig fastlåse teknik så meget at det ikke kan tilpasses kundernes og brugernes ønsker efterhånden som de går op for en - men mindre man har undersøgt tingene meget meget godt på forhånd og inddraget såvel slutbrugere som kunder i udformningen undervejs. Ellers ender det hrutigt som et "Amanda" projekt :)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv lidt i samme situation med at bruge teknologi som ikke er særligt godt til søgemaskiner. Jeg har valgt at lave min hjemmeside i Flash (og kun flash), men det kan søgemaskinerne ikke læse så godt endnu.

 
Jeg er nået til den konkulsion, at jeg har brug for en del af de ting som flash kan tilbyde - det vil jeg ikke gå på kompromis med. Derimod synes jeg det er søgemaskinerne der skal optimere sig selv, frem for os andre der skal holde os til alm. html før noget dur'.. Om det er klogt véd jeg ikke - men noget siger mig, at nettet for fremtiden ikke kun vil være html-baseret, men at søgemaskinerne også må kigge på de alternativer der findes.
 
En anden ting er, om hvovidt du er sikker på om du vil finde dine kunder via en søgemaskine? Jeg er selv nået til den konklusion, at jeg nok helst vil finde mine kunder på den "gammeldags" måde ved mund til mund osv., simpelthen fordi de synes jeg levere et godt stykke arbejde.
 
Desuden, så KAN flash godt indexeres - det sker bare ikke helt på den bedste måde.. Man må altså opveje tingene..
 
Bare lige en kommentar :)
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

> Derimod synes jeg det er søgemaskinerne der skal optimere sig selv

Det er en meget farlig holdning, synes jeg. Søgemaskinerne plejer jo deres egen forretning og tager ikke hensyn til hvad der passer din forretning bedst - så du er på deres nåde på det punkt.

Og det er jo dig, der taber penge på ikke at kunne findes - ikke søgemaskinen

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret. Men hvis alle må søgemaskeineoptimere deres hjemmeside før den kan findes, så mister søgermaskinerne alene af den grund en god bid af deres marked. I "bedste" fald ender det vel med at alle hjemmesider er optimerede - og så er vi tilbage til nul..

En ting som flash er noget jeg selv ser noget rigtig stort i - og det er på den ene side et stort problem at det er svært at indexere - men på den anden side vil jeg nødigt ligge under for et "søgemaskine-diktatur".
 
Hvis jeg basere min forretning på, at det som sådan ikke er meningen at man skal kunne finde min hjemmeside via en søgemaskine - så er det altså søgemaskinerne der har et problem..
 
Jeg mister iøvrigt ingen penge hvis jeg kan promovere mig selv på en måde, så folk alligevel ringer til mig
 
Jeg mener bare, at søgemaskineoptimering i store træk faktisk får udviklingen til at gå i stå og begrænser mulighederne - og det i sig selv er ikke særlig godt.
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David...

Jeg elsker flash - hvis det stod til mig hed det world wide flash - men det gør det ikke...
 
Der er for mig en stor forskel på at have en webshop og så en "designerside"...
 
Men når du så laver noget i flash (og dermed skyder dig selv i den ene søgemaskinefod) så gør dig selv den tjeneste at du alligevel laver en ordentlig html-header - der er stadig plads til descriptionm, keywords og robotanvisninger - der findes oven i købet en måde at ligge teksten ind for oven så søgemaskinerne fanger noget af det alligevel... (Så skyder du ikke også dig selv i den anden).
 
Jeg har lavet en side der hedder www.foldecykler.dk - sidst jeg så efter lå den nr. 1. på Google når du søger på ordet foldecykler - og den har vist en pagerank på en 2-3 stykker.
 
Jeg elsker flash - men må sige at der er en tendens til at webdesignerfolkene glemmer alt om de mest simple søgemaskineoptimeringstricks når vektorgrafikken er gået til hovedet... (håber du fattede det var en joke).
 
Konklusion: Flash løs - men glem ikke header+robots.txt m.m.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
David
 
Søgemaskine diktatur ,tja måske, men de fleste steder er det den økonomiske bundlinje der tæller
Side 4 ud af 7 (70 indlæg)