Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til webshop

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle interesserede!

Jeg vil først takke alle for denne forum.

Jeg har af den 1/5-05 started min egen virksomhed, som vil hjælpe små og mindre virksomhed med at drive deres forretning på nettet.

Jeg har brug for nogle kunder, som vil afprøve mit system. Jeg vil bare overbevise min rådgiver og evt. mine fremtidige samarbejdspartnere, at jeg har et godt produkt.

I er meget velkommen til afprøvingen og det vil være gratis i et år, dvs. jeg vil annullere jeres indbetaling hos min betalingsudbyder Freepay. I vil blot sende mig en kort besked efter servicebestillingen.

Jeg har lige lavet en annonce, hvori jeg vil lede efter en investor eller IT-virksomhed for et samarbejde (under delen Nyheder på min hjemmeside). Hvordan kan jeg bedst levere annoncens besked til dem?

I er også meget velkommen til at give mig et godt råd, en kommentar eller en kritik om mit arbejde og/eller hvordan jeg kan komme videre med min virksomhed.

Tak på forhånd.

Chuuuuu

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thanh,

Du beder om kritik, og det skal du få. Her er min helt ærlige kommentar:

Jeg ved ikke helt - jeg har kigget på din cafegrill-butik og jeg er ikke imponeret. Du afviger i mine øjne HELT fra det velkendte koncept ved IKKE at give mulighed for at handle direkte på siden, men i stedet skal man åbne et vindue med en gigantisk Java applet?

Sorry, men jeg ville aldrig nogensinde bruge sådan et system, især ikke når man sagtens kan få det hele integreret uden større besvær - hverken som ejer af en butik eller kunde i en butik.

- Så jeg håber du vil forklare mig (og andre) hvad det helt præcist er der i dine øjne gør dit system bedre end de eksisterende løsninger man kan få i dag?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej fey.dk!

Tak for din kommentar/kritik.

Her er mit svar:

Min løsning baserer på at der er mange, der allerede har haft en hjemmeside og ikke vil lave om dens udseende, men gerne vil have deres egen e-butik.

Min løsning baserer også på at mine kunder slet ikke har nogle kendskab (el. meget lidt) til teknik. Jeg er meget tvilv på at de almindelige PC/Internet-brugere uden særlig hjælp er i stand til at kunne åbne/drive en e-butik hos en anden shop-udbyder.

Hvorfor Java? Det er op til ens smag. For mig er systemet uafhængigt af platforme (især Operative systemer). En java-applikation har selv kontrol over sin kode og har flere muligheder for nye, spændende funktioner end andre almindelige internet-applikationer, som er skrevet i html/skrift-kode. Det er bl.a. derfor, at andre løsninger kun baserer på en enkelt e-butik, mens min løsning kan klare mange flere butikker.

Hvis du har nogle varer, som du vil sælge på nettet er du megen velkommen til at afprøve mit system i et år uden det koster dig noget, så du vil se hvordan systemet fungerer og hvordan dine kunder vil reagere.

Faktisk går det nogenlund godt for cafegrillen-butikken, som en af mine venner ejer. Omsætningen stiger fra 4200 kr. fra den første måned juli, hvori butikken er anvendt til 8400 kr. i den her måned.



Chuuuuu

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/28/2005 5:12:53 PM Forfatter: Thanh Hvordan kan jeg bedst levere annoncens besked til dem? I er også meget velkommen til at give mig et godt råd, en kommentar eller en kritik om mit arbejde og/eller hvordan jeg kan komme videre med min virksomhed. Tak på forhånd.
 
Jeg tror, du kommer længst med at lave en grundig forretningsplan.
Ét af de væsentlige punkter i forretningsplanen er: "Hvem og hvor er kunderne?"
Hvis du vælger at markedsføre din shop i den nuværende version, må du finde en målgruppe, der kan leve med dens uhensigtsmæssigheder. Jeg har selv svært ved at tro på, at denne målgruppe eksisterer - set i lyset af konkurrenternes priser - men skal du overbevise en investor om at hans penge er i gode hænder, er du nødt til at vise ham en frådende skare af kunder, der blot venter på at netop dit produkt kommer på markedet.
 
Jeg var selv kortvarigt fristet af dit tilbud, men jeg kan ikke bruge en shop der ikke er fuldt integreret min hjemmeside. I dit pizza-eksempel, skal man kunne klikke på pizzaen, indtaste dankortnummeret og spise. Jeg kan derimod godt lide ideen om at deles om udgifterne til betalingshåndteringen. Det giver mulighed for at afprøve forretningsområder, som man kun måske tror på. Men igen, hvis der ikke er mulighed for at opgradere til noget, som man selv kan designe videre på, så tror jeg du sætter mange potentielle kunder af.
 
Venlig hilsen
 
Hans
 
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Min løsning baserer også på at mine kunder slet ikke har nogle kendskab (el. meget lidt) til teknik. Jeg er meget tvilv på at de almindelige PC/Internet-brugere uden særlig hjælp er i stand til at kunne åbne/drive en e-butik hos en anden shop-udbyder.


Jeg er lidt uenig her. Jeg vil nævne eksempelvis synonym.dk som jeg umiddelbart selv synes er temmelig nem at bruge, selvom der selvfølgelig altid er plads til forbedringer. Det er der jo i alle systemer.
(Det skal lige siges at jeg ikke selv har en butik, men er tilknyttet freelancer som udvikler lidt på systemet engang imellem)
Man kan også argumentere for at hvis en person vælger at drive en butik på nettet, bør denne person også sætte sig lidt ind i tingene. Eller rettere, det er mit indtryk at det faktisk er sådan noget de fleste synes er sjovt at lære! Så jeg ved ikke helt om det der med at gå efter de "dumme" brugere er gennemtænkt, eftersom de nok ikke vil være ret dumme ret længe. But I could be wrong..

En java-applikation har selv kontrol over sin kode og har flere muligheder for nye, spændende funktioner end andre almindelige internet-applikationer, som er skrevet i html/skrift-kode.


At den selv har kontrol over sin kode.. øh.. det er da et mærkeligt argument? Hvilket program har IKKE kontrol over sin egen kode da? Jeg har som softwareudvikler i hvert fald aldrig nogensinde lavet et program der pludselig fratog mig kontrollen :)

Umiddelbart kan jeg ikke se at Java giver flere muligheder end enhver anden teknologi ville gøre, for det ER jo altså bare en butik, og det er begrænset hvilke nye spændende funktioner der er brug for.

Nå, nok om det. Som du siger - enhver sin smag. Jeg ønsker dig selvfølgelig held og lykke med projektet.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Han og fey.dk!


Jeg har læst jeres kommentaer/forslag. Jeg har brug for lidt mere tid at tænke over, inden jeg kan forklare bedre mine synspunkter samt vil fortælle lidt mere om den såkaldt multiservice-arkitektur i fremtiden hos kunder, så at I måske ikke synes, at jeg afviger fra de normale normer eller der er uhensigtsmæssigheder i min shopløsning.


Til fey.dk!

En netapplikation, som er skrevet vha. html/skrift-kode vil oversættes og udføres (+kontrolleres) af en browser. Denne netapplikation er derfor afhængig af samt begrænset af browserens funktioner, virkmåde, kvalitet, sikkerhed,...

Der er et meget begrænset antal html/skrift-funktioner, som supporteres af browsere.

Java er et programmeringssprog, dvs. der skal være et utalligt antal funktioner, som man kan anvende til at implementere sine opgaver.

En java applet kører derimod uafhængigt af browseren, efter den er started (men den er lanceret vha. browseren). Det er derfor, at man skal have en java-sikkerhedspolitik, som hindrer den fra at gøre noget ulovligt på brugeres PC.


Chuuuuu

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er godt du fortæller mig hvad Java er, for det vidste jeg jo slet ikke med mine 8 år som softwareudvikler ;)

Nu ved jeg ikke hvad din baggrund er, men din tilgang til tingene virker besynderlig. Hvis man ikke vidste bedre skulle man tro du har lavet det i Java fordi du kan og fordi du synes det er smart. Jeg siger ikke det er tilfældet, men det er det indtryk jeg får, fordi jeg har set det SÅ mange gange før. Rent faktisk fik jeg noget af et flashback til slutningen af 90''erne, for det var omtrent sidste gang jeg så nogen foretrække en Java applet fremfor at afvikle det på serveren (serverside programmering).
Lige med undtagelse af visse netbank løsninger selvfølgelig.

I virkeligheden har Java overhovedet ingen fordele i forhold til ethvert andet sprog der kan afvikles på serveren (som fx .NET, PHP, C++, CF, ASP, Perl eller hvad man nu foretrækker), tværtimod har det den ulempe at det er en af de mest irriterende teknologier i kraft af at brugeren skal installere en JVM samt at det er langsomt og (som regel) grimt og næsten umuligt at integrere på en måde så det falder i ét med resten af websitet. Med ethvert af de andre serverside sprog kan du afvikle alt det du gør i din Java applet på serveren og så bare sende HTML''en til klienten.

Det minder mig om en anden ting: hvorfor bliver du ved med at nævne "html/skrift"? Det er jo fuldstændigt ligegyldigt, for det er ikke HTML''en der er shoppen. HTML''en PRÆSENTERER shoppen, dvs. den skriver varerne ud på skærmen, den udskriver en bestillingsformular, en indkøbskurv osv. Selve funktionaliteten (læg vare i kurv, hent varedata, gennemfør køb osv.) ligger i serverside koden.

Hvis du stadig mener Java er det bedste at bruge til sådan en løsning, jamen så siger jeg "fisk". Vi bliver bare ikke enige :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej fey.dk!

Java i dag er meget bedre/hurtigere end det i slutningen af 90''erne.

Jeg mener ikke at Java er det bedste til en bestemt shopløsning, men det bedste til min løsning, idet det kan tilfredstille dens vigtige krav/egenskab (på klientsiden) både på nuværende tidspunkt og i fremtiden.

Jeg tror på at Java vil blive/præsentere en hovedpart af web2.0-teknologien (den 2. generation af web-teknologien) i fremtiden.

Det er efter min mening mere fleksibel på serversiden. Man kan da bruge de værktøjer/teknologier, som man er bedst til. Hvis produktets ydeevne skulle være i top, skulle man bruge C-funktioner så meget som muligt.

Chuuuuu

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror på at Java vil blive/præsentere en hovedpart af web2.0-teknologien (den 2. generation af web-teknologien) i fremtiden.


Øhm, okay.. overraskende udmelding, eftersom ingen af de større spillere omkring den her buzz-prægede sky der kaldes "web 2.0" på noget som helst tidspunkt har så meget som nævnt ordet Java.

Personligt er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at hvis du vitterligt tror på det, så bliver du voldsomt skuffet - beklager meget :)

Men jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre hvorfor du tror som du gør?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)